Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Προσπάθειες για να ορθοποδήσει η Έδραση - Ψαλλίδας - Διεκδικεί νέα έργα προχωράει η διαδικασία εξυγίανσης

tags :
Προσπάθειες για να ορθοποδήσει η Έδραση - Ψαλλίδας - Διεκδικεί νέα έργα προχωράει η διαδικασία εξυγίανσης
Παρουσίασε χαμηλό τζίρο και μεγάλες ζημιές το 2017 – Εξαιρετικά χαμηλή η ρευστότητα, περιμένει την υπογραφή των τελικών συμβάσεων
Η Έδραση – Ψαλλίδας αποτελεί μία ακόμη εταιρεία που έχει εναποθέσει τις ελπίδες της στον πτωχευτικό κώδικα και στην υλοποίηση του προγράμματος εξυγίανσης.
Το ερώτημα βέβαια που ανακύπτει για όλες αυτές τις εταιρείες που χρωστάνε δεκάδες εκατομμύρια σε τράπεζες, εργαζομένους, δημόσιο, προμηθευτές κ.α. είναι αν μπορούν μετά από μία διαδικασία μεγάλων διαγραφών υποχρεώσεων, να ανακάμψουν και να ενισχύσουν και πάλι τον τζίρο τους, να βελτιώσουν τον ισολογισμό τους και να δημιουργήσουν αξία.
Δυστυχώς, τα παραδείγματα άλλων εταιρειών δείχνουν πως είναι πολύ δύσκολη η διαδικασία και πως τα προβλήματα δεν λύνονται από μία απόφαση δικαστηρίου.
Για την Έδραση, η έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των οφειλών έχει πάρει έγκριση, αλλά ακόμη όπως φαίνεται στον ισολογισμό του 2017 και όπως σημειώνεται δεν έχουν υπογραφεί οι τελικές συμβάσεις με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, που θα περιλαμβάνουν την έκδοση μετατρέψιμων ομολογιακών δανείων τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας θα έχουν σημαντικές μεταβολές.
Μετά την επικύρωση, τονίζεται στον ισολογισμό, «η επιχείρηση θα καταστεί βιώσιμη, λαμβανομένης και της έκθεσης, εισήγησης του εμπειρογνώμονα και θα ικανοποιηθεί σε ποσοστό το 75,14% το σύνολο των πιστωτών της».
Για τη φετινή χρήση ο όμιλος έχει θέσει στις προτεραιότητές του να ενισχυθεί η προσπάθεια για την ανάληψη νέων έργων στην Ελληνική, Αλβανική και Ρουμανική αγορά, στον τομέα κυρίως των γεωτεχνικών έργων, με απώτερο στόχο την εκτέλεση σχετικού έργου για την ενίσχυση του κύκλου εργασιών και των αποτελεσμάτων του ομίλου αλλά και την αύξηση του ανεκτέλεστου.
Ανέλαβε και εκτελεί ως υπεργολάβος ή ανάδοχος έργα όπως, επεκτάσεις των σταθμών του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιώς, Ολυμπία Οδός, ΟΣΕ-Προαστιακός τμήμα Παναγούλας-Πατρών, Λοιπά ιδιωτικά έργα και Μετρό Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα θα συνεχίσει τις προσπάθειες εφαρμογής της απόφασης περί εξυγίανσης της εταιρείας.
Στο τέλος της χρήσης 2017 ο όμιλος είχε καθαρό δανεισμό 119,6 εκατ. ευρώ και αρνητική κατά 90,5 εκατ. ευρώ καθαρή θέση.
Το ανεκτέλεστο είναι μόλις 12 εκατ. ευρώ και ο κίνδυνος ρευστότητας είναι μεγάλος.
Ο όμιλος είχε τζίρο μόλις 4,2 εκατ. ευρώ και ζημιές 9,9 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο των υποχρεώσεων ανερχόταν στα 191,4 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να υπενθυμιστεί πως από το σχέδιο προβλέπει διαγραφή σημαντικού μέρους των δανείων που έχουν χορηγήσει οι 4 συστημικές τράπεζες, αναχρηματοδότηση μέσω μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, πρόγραμμα αποπληρωμής υποχρεώσεων σε ασφαλιστικά ταμεία με διαγραφή του 50% των προσαυξήσεων και 236 δόσεις, κ.α.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης