Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το λιανεμπόριο ως…λεωφόρος για τους ισχυρούς

Το λιανεμπόριο ως…λεωφόρος για τους ισχυρούς
Το λιανεμπόριο ως…λεωφόρος για τους ισχυρούς
Κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά του λιανεμπορίου με τις ισχυρές αλυσίδες να  έχουν το πρώτο λόγο στις εξελίξεις αλλά και οι «μεσαίες» να έχουν το δικό τους ρόλο  στην αγορά.
Η αλυσίδα σουπερ μάρκετ Κρητικός επεκτείνεται αθόρυβα δημιουργώντας  μια δυναμική για την αλυσίδα  που ισχυροποιείται έναντι των ισχυρών αναζητώντας… ζωτικό χώρο ανάπτυξης.
Πρόσφατα προχώρησε στην εξαγορά του Προμηθευτικού Οργανισμού Συνεργαζόμενων Παντοπωλών, η Μέριμνα.
Επί της ουσίας, οι 117 μέτοχοι της πολυμετοχικής Μέριμνας μεταβίβασαν τα μετοχικά τους μερίδια στην Κρητικός, βάζοντας τέλος σε μία επιχειρηματική διαδρομή, η οποία ξεκίνησε από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Μέριμνα, παρουσίασε την πρώτη της ζημιογόνα χρήση τη χρονιά που πέρασε μετά από σειρά θετικών αποτελεσμάτων τα τελευταία χρόνια.
Η εξέλιξη αυτή οδήγησε τους μετόχους της στην απόφαση να ανταποκριθούν θετικά στην πρόταση εξαγοράς, ενώ οι μέχρι πρότινος μέτοχοί της έβλεπαν τον κλοιό της συγκέντρωσης να σφίγγει, και από τη στιγμή που άρχισαν να συρρικνώνονται τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, αποφάσισαν ότι έπρεπε να πουλήσουν την επιχείρηση.
Η Μέριμνα διαθέτει συνολικά έντεκα καταστήματα στην Αττική, σε Ηλιούπολη και Νέα Σμύρνη, στον Άγιο Δημήτριο, καθώς και σε Τερψιθέα, Περιστέρι, Άλιμο, Βύρωνα και Καλλιθέα.
Η αλυσίδα Κρητικός κατατάσσεται στις μεσαίες αλυσίδες σουπερ  μάρκετ με βάση  τα οικονομικά της μεγέθη.
Το 2016 παρουσίασε  κύκλο εργασιών 179.620.231 ευρώ, ο οποίος ήταν αυξημένος κατά  19,7%  σε σχέση με το 2015 που ήταν στα 144.072.134 ευρώ.
Τα μικτά  κέρδη ανήλθαν σε 39,8 εκατ. ευρώ το 2016  έναντι 33,3 εκατ. ευρώ του 2015.
Τα προ φόρων κέρδη  έφθασαν το 1,8 εκατ. ευρώ το 2016  από 1.3 εκατ. του 2015.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν οριακά πάνω από το 1 εκατ.  ευρώ από  619.167 ευρώ του 2015.
Η αλυσίδα Κρητικός έχει παρουσία στην Αττική αλλά η αφετηρία της εταιρείας ήταν η Αίγινα.
Το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα  καταστήματα και τα τελευταία 18 χρόνια διαθέτει  παρουσία  σε όλη την  Ελλάδα.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι το λιανεμπόριο θα είναι στο επίκεντρο το επόμενο διάστημα και αναμένουν κι άλλες εξαγορές διότι οι μικρομεσαίες αλυσίδες διαπιστώνουν ότι οι ζημιές είναι έξω από την πόρτα τους.
Οι περισσότεροι θα αποδεχθούν το μοιραίο ή θα λάβουν την απόφαση να πουλήσουν την επιχείρηση τους.  

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr   
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης