γράφει : Ελένη Μπότα
Οποιος αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού σε Ραφήνα και σε Λαύριο, καθίσταται αυτομάτως και ο απόλυτος κυρίαρχος των μεταφορών στην Αττική.
Σε πεδίο κόντρας μεταξύ των κατασκευαστών έχουν μετατραπεί οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Και αυτό γιατί το υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται στην επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης κατά δύο χρόνια, με αντάλλαγμα την εκπόνηση των μελετών για τις επεκτάσεις – μεταξύ άλλων – σε Λαύριο και Ραφήνα.
Από τη μία πλευρά οι υφιστάμενοι μετοχοι της Αττική οδού υποστηρίζουν ότι οι επεκτάσεις που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών δεν είναι βιώσιμες χωρίς την υφιστάμενη γραμμή της Αττικής Οδού, ενώ από τη άλλη πλευρά οι ανταγωνιστές ζητούν ναγίνει νέος διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετάσχουν όλοι.
Αν και ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης έχει ξεκαθαρίσει ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα γίνουν με διαγωνισμό και όχι με επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης, εντούτοις πληροφορίες που προέρχονται από τον κατασκευαστικό κλάδο, υποστηρίζουν ότι το μοντέλο που θα ακολουθηθεί θα καταλήξει μέσα στους επόμενους μήνες.
Πάντως όπως υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, όποιος αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού σε Ραφήνα και σε Λαύριο, καθίσταται αυτομάτως και ο απόλυτος κυρίαρχος των μεταφορών στην Αττική.
Για το λόγο αυτό άλλωστε ο τρόπος υλοποίησης των επεκτάσεων δημιουργεί έριδρες μετακύ των κατασκευαστικών Ομίλων.
Ήδη πάντως βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία πώλησης του 10% της Αττικής Οδού που κατέχει η τράπεζα Πειραιώς και θα βγει στο σφυρί τον Σεπτέμβριο.
Στηνν παρούσα φάση οι υφιστάμενοι μέτοχοι, ήτοι ο Όμιλος Ελλάκτωρ που κατέχει σχεδόν το 60% των μετοχών, η J&P Άβαξ με 20,2%, ΕΤΕΘ ποσοστό 10,0231% και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%, θα δουν πρώτα το τίμημα που θα ζητηθεί για το 10% της Αττικής Οδού και μετά θα αποφασίσουν τι θα πράξουν.
Άλλωστε ο χρόνος που απομένει για να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο Δημόσιο, είναι μικρός (το 2024), δηλαδή σε έξι χρόνια από σήμερα.
Να σημειωθεί ότι το 9,88% της εταιρείας «Αττική Οδός» αποτιμάται σε 60 εκατ. ευρώ περίπου μέρι το τέλος της σύμβασης.
Το ποσοστό αυτό απέκτησε η Τράπεζα Πειραιώς από την αγορά των καλών στοιχείων ενεργητικού της ΑΤΕ, όταν η τελευταία διασπάστηκε.
Να σημειωθεί ότι το 2017 η Αττική Οδός παρουσίασε έσοδα 176,87 εκατ. ευρώ, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 216.914 οχημάτων.
Το 2009 η κυκλοφορία είχε αγγίξει τα 307.000 οχήματα, αριθμός που βρέθηκε το 2014, για πρώτη φορά, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 200.000.
Για πρώτη φορά από το 2009, η κυκλοφορία αυξήθηκε, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, σε ποσοστό 2%, με τον μέσο αριθμό των οχημάτων να ξεπερνάει σταθερά τις 200.000.
Η σταθεροποιητική αυτή τάση συνεχίστηκε καθ' όλη τη διάρκεια του 2015 και ενισχύθηκε περαιτέρω τόσο το 2016 όσο και το 2017.
www.bankingnews.gr
Και αυτό γιατί το υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται στην επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης κατά δύο χρόνια, με αντάλλαγμα την εκπόνηση των μελετών για τις επεκτάσεις – μεταξύ άλλων – σε Λαύριο και Ραφήνα.
Από τη μία πλευρά οι υφιστάμενοι μετοχοι της Αττική οδού υποστηρίζουν ότι οι επεκτάσεις που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών δεν είναι βιώσιμες χωρίς την υφιστάμενη γραμμή της Αττικής Οδού, ενώ από τη άλλη πλευρά οι ανταγωνιστές ζητούν ναγίνει νέος διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετάσχουν όλοι.
Αν και ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης έχει ξεκαθαρίσει ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα γίνουν με διαγωνισμό και όχι με επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης, εντούτοις πληροφορίες που προέρχονται από τον κατασκευαστικό κλάδο, υποστηρίζουν ότι το μοντέλο που θα ακολουθηθεί θα καταλήξει μέσα στους επόμενους μήνες.
Πάντως όπως υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, όποιος αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού σε Ραφήνα και σε Λαύριο, καθίσταται αυτομάτως και ο απόλυτος κυρίαρχος των μεταφορών στην Αττική.
Για το λόγο αυτό άλλωστε ο τρόπος υλοποίησης των επεκτάσεων δημιουργεί έριδρες μετακύ των κατασκευαστικών Ομίλων.
Ήδη πάντως βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία πώλησης του 10% της Αττικής Οδού που κατέχει η τράπεζα Πειραιώς και θα βγει στο σφυρί τον Σεπτέμβριο.
Στηνν παρούσα φάση οι υφιστάμενοι μέτοχοι, ήτοι ο Όμιλος Ελλάκτωρ που κατέχει σχεδόν το 60% των μετοχών, η J&P Άβαξ με 20,2%, ΕΤΕΘ ποσοστό 10,0231% και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%, θα δουν πρώτα το τίμημα που θα ζητηθεί για το 10% της Αττικής Οδού και μετά θα αποφασίσουν τι θα πράξουν.
Άλλωστε ο χρόνος που απομένει για να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο Δημόσιο, είναι μικρός (το 2024), δηλαδή σε έξι χρόνια από σήμερα.
Να σημειωθεί ότι το 9,88% της εταιρείας «Αττική Οδός» αποτιμάται σε 60 εκατ. ευρώ περίπου μέρι το τέλος της σύμβασης.
Το ποσοστό αυτό απέκτησε η Τράπεζα Πειραιώς από την αγορά των καλών στοιχείων ενεργητικού της ΑΤΕ, όταν η τελευταία διασπάστηκε.
Να σημειωθεί ότι το 2017 η Αττική Οδός παρουσίασε έσοδα 176,87 εκατ. ευρώ, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 216.914 οχημάτων.
Το 2009 η κυκλοφορία είχε αγγίξει τα 307.000 οχήματα, αριθμός που βρέθηκε το 2014, για πρώτη φορά, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 200.000.
Για πρώτη φορά από το 2009, η κυκλοφορία αυξήθηκε, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, σε ποσοστό 2%, με τον μέσο αριθμό των οχημάτων να ξεπερνάει σταθερά τις 200.000.
Η σταθεροποιητική αυτή τάση συνεχίστηκε καθ' όλη τη διάρκεια του 2015 και ενισχύθηκε περαιτέρω τόσο το 2016 όσο και το 2017.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών