Τελευταία Νέα
Διεθνή

Έντονα αντιδρά η Γαλλία στα σχέδια της ΕΕ για τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές, μετά το Brexit

Έντονα αντιδρά η Γαλλία στα σχέδια της ΕΕ για τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές, μετά το Brexit
Η νέα θαλάσσια διαδρομή που πρότεινε η Κομισιόν θα συνδέσει τη Ιρλανδία με με ολλανδικά και βελγικά λιμάνια
Απαράδεκτη θεωρεί η Γαλλία την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αποκλείσει τα γαλλικά λιμάνια από την αναδιάταξη ενός στρατηγικού εμπορικού θαλάσσιου διαδρόμου μεταξύ της Ιρλανδίας και της ηπειρωτικής Ευρώπης μετά το Brexit.
Επί του παρόντος, μεγάλο μέρος του εμπορίου της Ιρλανδίας με την Ευρώπη περνά μέσω της Βρετανίας σε φορτηγά.
Ωστόσο, με λιγότερους από οκτώ μήνες έως ότου η Βρετανία εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση, εξακολουθεί να υπάρχει ελάχιστη σαφήνεια σχετικά με τις μελλοντικές εμπορικές της σχέσεις με την ΕΕ, ούτε με τη φύση των συνόρων της ιρλανδικής Δημοκρατίας με τη βρετανική επαρχία της Βόρειας Ιρλανδίας, όπως επισημαίνει το Reuters.
Η νέα θαλάσσια διαδρομή που πρότεινε η Κομισιόν θα συνδέσει τη Ιρλανδία με με ολλανδικά και βελγικά λιμάνια, μεταξύ των οποίων το Zeebrugge και το Ρότερνταμ.
Τα γαλλικά λιμάνια όπως το Calais και η Dunkirk θα παρακαμφθούν.
«Η Γαλλία και η Ιρλανδία διατηρούν σημαντικούς εμπορικούς διαύλους, τόσο μέσω της Μεγάλης Βρετανίας όσο και μέσω άμεσων θαλάσσιων διαδρομών.
Η γεωγραφική εγγύτητα μεταξύ Ιρλανδίας και Γαλλίας δημιουργεί προφανή σύνδεση με την ενιαία αγορά », τόνισε η Γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Elisabeth Borne στον αρμόδιο Επίτροπο της ΕΕ με επιστολή της 10ης Αυγούστου.
«Απρόσμενα, η πρόταση της Επιτροπής δεν το λαμβάνει καθόλου υπόψη αυτό. Συνεπώς, η πρόταση αυτή δεν είναι αποδεκτή από τη Γαλλία.
Διακυβεύονται θέσεις εργασίας, έσοδα από λιμάνια αξίας εκατομμυρίων δολαρίων και ενδεχομένως χρηματοδότηση υποδομών της ΕΕ», σημείωσε.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης