Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

ΔΝΤ: «Ανώμαλος» ο δρόμος για την καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων

tags :
ΔΝΤ: «Ανώμαλος» ο δρόμος για την καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων
«Ανώμαλος» ο δρόμος για την καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμά το ΔΝΤ
Αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται ολοένα και περισσότερο παγκοσμίως, ο δρόμος για την καθιέρωσή τους θα είναι «ανώμαλος», εκτιμά σε άρθρο του –στο μπλογκ του– το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), εστιάζοντας ιδιαίτερα στο κόστος παραγωγής.
Όπως σημειώνεται, η αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει τροφοδοτηθεί εν μέρει από την πτώση του κόστους των μπαταριών ιόντων λιθίου, που τροφοδοτούν τα πάντα, από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τα smartphones.
Το λίθιο και το κοβάλτιο είναι κρίσιμα συστατικά στις μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ταχεία αύξηση της ζήτησης για επαναφορτιζόμενες μπαταρίες οδηγεί, ωστόσο, σε αύξηση τις τιμές των πρώτων υλών και δημιουργεί ανησυχίες για επιβράδυνση στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, υπογραμμίζει το Ταμείο.
Ενδεικτικά, η τιμή του ανθρακικού λιθίου αυξήθηκε κατά περισσότερο από 30% το 2017, ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η άνοδος της τιμής του κοβαλτίου, ήτοι 150% μεταξύ Σεπτεμβρίου 2016 και Ιουλίου 2018.



Σε αντίθεση με το λίθιο, η τιμή του κοβαλτίου αναμένεται να παραμείνει υψηλή λόγω της περιορισμένης προσφοράς και της αυξανόμενης ζήτησης, εκτιμά το ΔΝΤ,
Το 2016, περισσότερο από το 50% της συνολικής προσφοράς κοβαλτίου προήλθε από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
«Οι τιμές του κοβαλτίου ήταν επίσης ασταθείς λόγω των ανασφαλών αλυσίδων εφοδιασμού.
Το διάγραμμα δείχνει επίσης ότι από το 1915 υπήρξαν τέσσερα επεισόδια έκρηξης τιμών. (…)
Πράγματι, οι τιμές του κοβαλτίου μειώθηκαν κάπως τους τελευταίους μήνες, μετά από τις ισχυρές αυξήσεις της παραγωγής στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και τη μειωμένη ζήτηση από την Κίνα.
Ωστόσο, ορισμένες εξελίξεις θα μπορούσαν να περιορίσουν αυτή την αστάθεια των τιμών.
Αυτές περιλαμβάνουν την αυξημένη ανακύκλωση του κοβαλτίου και τις νέες τεχνικές εξόρυξης πρωτογενούς παραγωγής.
Ίσως το πιο σημαντικό, η τεχνολογία μπαταριών συνεχίζει να βελτιώνεται και θα μπορούσε να σταματήσει την αύξηση των τιμών του κοβαλτίου.
Μία από τις κορυφαίες εναλλακτικές λύσεις για την ιδέα της μπαταρίας ιόντων λιθίου θα σήμαινε μικρότερες και πιο ενεργειακά πυκνές μπαταρίες που δεν χρειάζονται κοβάλτιο.
Η συνεχής έρευνα και καινοτομία σε αυτόν τον τομέα θα μπορούσε να επιφέρει περαιτέρω πρόοδο στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και των φορητών ηλεκτρονικών», αναφέρεται.

Επιβράδυνση στην καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων, εξαιτίας ανακάλυψης της Bosch

Η πρόσφατη ανακάλυψη της Bosch αναμένεται να καθυστερήσει την καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά αυτοκινήτων, εκτιμά σε έκθεσή της η Fitch Ratings, καθώς αναμένεται να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για τα πετρελαιοκίνητα.
Ειδικότερα, η γερμανική κολοσσιαία εταιρεία γνωστοποίησε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία που, όπως υποστήριξε, διαθέτει τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου στα οχήματα ντίζελ, στο σε ένα δέκατο των ορίων που προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ από τις αρμόδιες αρχές, έως το 2020.
«Αν η προτεινόμενη τεχνολογία πετύχει, ενδέχεται να επιτρέψει στους κατασκευαστές να επαναπροσδιορίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους για να αποκτήσουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από το στόλο των ντίζελ, αντί της ηλεκτροκίνησης», σχολιάζει ο αμερικανικός οίκος.
Σε έκθεσή της τον περασμένο Φεβρουάριο, η Fitch εκτιμούσε πως η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα οδηγήσει σε πτώση τη ζήτηση πετρελαίου μετά το 2030, δηλαδή θα υπάρξει κορύφωση της ζήτησης την εν λόγω χρονιά.
Όπως σημειωνόταν, αν και το παραπάνω δεν αποτελεί το βασικό σενάριο, οι εξελίξεις το 2017 αποδεικνύουν πώς οι τεχνολογικές αλλαγές και η μεγαλύτερη προώθηση θα οδηγήσουν σε ετήσιες πωλήσεις 10 εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μέχρι το 2025.
Ήδη οι κυβερνήσεις και οι κατασκευαστές έχουν θέσει στόχους για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Επίσης, ο ΟΠΕΚ αναθεώρησε επί τα βελτίω την πρόβλεψή του για το μέγεθος του στόλου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε 250 εκατομμύρια μονάδες το 2040, από 140 εκατομμύρια.
Βέβαια, ο οίκος επισημαίνει και τους κινδύνους.
Ειδικότερα, οι κατασκευαστές έχουν ιστορικό έλλειψης μεγάλων στρατηγικών στόχων, το κόστος παραμένει υψηλό, οι εκτιμήσεις των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι πολιτικές θα μπορούσαν να αλλάξουν, ενώ η πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών μπορεί να επιβραδυνθεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως η UBS αναμένει 16,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μέχρι και το 2025, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 14,2 εκατομμύρια.
Το νούμερο αποτελεί το 16% του συνόλου των -βάση εκτιμήσεων- πωληθέντων αυτοκινήτων για την εν λόγω περίοδο.
Τη ζήτηση θα οδηγήσουν η Κίνα και οι ευρωπαϊκές χώρες.
Η ελβετική τράπεζα αναφέρει, επίσης, ότι ηγετικό ρόλο εξακολουθεί να κατέχει η Tesla, ωστόσο κεκτημένη ταχύτητα στον κλάδο ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτει και η Mercedes.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης