Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Πιλοτάρωντας το F-35 μέσω του πλέον εξελιγμένου προσομοιωτή πτήσης

tags :
Πιλοτάρωντας το F-35 μέσω του πλέον εξελιγμένου προσομοιωτή πτήσης
Πιλοτάρωντας το F-35 μέσω του πλέον εξελιγμένου προσομοιωτή πτήσης
Ο πλέον εξελιγμένος προσομοιωτής πτήσης, του μοναδικού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς με τεχνολογία αποφυγής της αναγνώρισης και της ιχνηλάτισης (stealth) στον κόσμο, του F-35 της Lockheed  Martin, έχει εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη για το διάστημα της 83ης ΔΕΘ, μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου.
Το F-35 είναι το μοναδικό μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς που μπορεί να εξαχθεί, αφού το "F-22 Raptor" είναι απόλυτα περιορισμένο στο πλαίσιο της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο προσομοιωτής είναι ανοιχτός ανάλογα με τη διαθεσιμότητα στο ευρύ κοινό και το ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις δυνατότητες που προσφέρει ένα "κανονικό" F-35, της έκδοσης μάλιστα που διαθέτει το λογισμικό 3F, μιας από τις τελευταίες και πιο ώριμες εκδόσεις, η οποία ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες που είναι σήμερα ασφαλές να χρησιμοποιηθούν στον αέρα.
Στη διάρκεια της πτήσης στις εικονικές συνθήκες ήταν εμφανές πως, όπως πολλάκις τόνισαν και οι άνθρωποι της εταιρίας, το αεροσκάφος έχει φτιαχτεί ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο εύκολη η πτήση του.
Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη σε ενσωμάτωση πτητικών χαρακτηριστικών, που περιορίζουν το φορτίο για τον/την πιλότο.
Αυτός/η θα φέρει δε σε αποστολές ειδικό κράνος, το οποίο έχει ενσωματωμένα τα συστήματα και τις ενδείξεις πτήσεις και στόχευσης, ώστε με περιορισμένες κινήσεις να μπορεί να ολοκληρώσει είτε την αναχαίτιση ενός "εχθρικού" αεροσκάφους είτε τον βομβαρδισμό ενός επίγειου στόχου.
Κατά τη διάρκεια της επίδειξης, αυτό -ο αναχαιτισμός "εχθρικού" σκάφους- έγινε εφικτό με περιορισμένη εκπαίδευση στα χειριστήρια HOTAS (Hands On Throttle and Stick), με τα χέρια μας δηλαδή σε δύο σημεία/χειριστήρια μόνο, ενώ την ίδια ώρα σε ένα πιλοτήριο που δεν έχει κλασικά όργανα, παρά δύο μεγάλες οθόνες, είναι σχετικά απλό να γίνει προσαρμογή των εικόνων (customisation) μέσα σε δευτερόλεπτα, ώστε ο χειριστής να εκτελέσει μια αποστολή με το μικρότερο φορτίο, πάντα με στόχο να μην εμπλακεί σε αερομαχία, να μην πλησιάσει δηλαδή ποτέ τις εχθρικές δυνάμεις και εκείνες να μην τον "δουν" με κανέναν τρόπο.
Η αποστολή αναχαίτισης με δύο πυραύλους σε μακρά ακτίνα ολοκληρώθηκε σε ελάχιστο χρόνο, ενώ μερικά λεπτά μετά "καταστράφηκε" ένα κινητό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας που βρισκόταν στο έδαφος με τη χρήση δύο βομβών JDAM, από τις κλειστές πριν εσωτερικές θύρες. Εκεί "κρύβεται" ο οπλισμός από τα εχθρικά ραντάρ και δεν δίνει ίχνος.
Η πτήση με τον πλήρη και απόλυτα αληθοφανή προσομείωτη του F-35 ολοκληρώθηκε με μερικές μανούβρες που έφτασαν τα 9G και προσγείωση που έγινε μόνο με φωνητική καθοδήγηση, κάτι που καταδεικνύει πως το όλο σύστημα υλισμικού (hardware) και λογισμικού (software) του F-35, που πλέον είναι επιχειρησιακό (στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πέτυχε IOC, ήτοι Initial operating capability) έχει πετύχει τον στόχο των σχεδιαστών: να είναι δηλαδή σχετικά φιλικό σε έναν πιλότο που θα μπορεί να εκτελεί έτσι χωρίς συγκυβερνήτη - αφού δεν προβλέπεται διθέσιο μοντέλο, τις αποστολές που θα του ανατεθούν.
Ως προς το αν το F-35 είναι όντως το μοναδικό μαχητικό 5ης γενιάς με τεχνολογία αποφυγής της αναγνώρισης και της ιχνηλάτισης (stealth) στον κόσμο, αξίζει να αναφερθεί πως η κινεζική πολεμική βιομηχανία έχει υπό εξέλιξη και αρχική επιχειρησιακή λειτουργία, σε περιορισμένο έστω βαθμό, δύο μαχητικά αεροσκάφη με χαρακτηριστικά stealth, χωρίς όμως να υπάρχουν τεχνικά δεδομένα δημοσιοποιημένα είτε για τον βαθμό ολοκλήρωσης των δοκιμών είτε για το κατά πόσον ενσωματώνουν πραγματικά πλήρη χαρακτηριστικά "απόκρυψης".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης