Καταρρέουν τα ναύλα λόγω των ανησυχιών για κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου

Καταρρέουν τα ναύλα λόγω των ανησυχιών για κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου
Καταρρέουν τα ναύλα λόγω των ανησυχιών για κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου
Όταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ D. Trump «έριξε τον πρώτο πυροβολισμό» στον εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, η αγορά των ναυτιλιακών ναύλων αυξήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2018, εν μέσω άλματος στη ζήτηση για χύδην εμπορεύματα που είναι απαραίτητα για την τροφοδοσία της οικονομίας της ασιατικής χώρας.
Ωστόσο με την κυβέρνηση Trump στα πρόθυρα να επιβάλλει δασμούς σε κινεζικά προϊόντα αξίας 200 δις. δολαρίων προκαλούν αβεβαιότητα γύρω από το παγκόσμιο εμπόριο με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα τα ναύλα.
Η ζήτηση για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα σε πλοία Capesize ποδών κατέρρευσε κατά 39% από τότε τα υψηλά στις αρχές Αυγούστου 2018.
Οι ναυτιλιακοί αναλυτές αναφέρουν ότι το κόστος μεταφοράς παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα σημεία καμπής της παγκόσμιας οικονομίας και την ανάπτυξη του εμπορίου.
Τα τελευταία στοιχεία φορτίου επιβεβαιώνουν την ανησυχητική επιβράδυνση στο παγκόσμιο εμπόριο, επειδή ένα φυσιολογικό περιβάλλον, αυξανόμενος όγκος ναυτιλίας σιδηρομεταλλεύματος στους χαλυβουργούς της Κίνας είναι ένα σημάδι ότι η κατασκευαστική βιομηχανία της χώρας υποχωρεί.
Ο άνθρακας χρησιμοποιείται επίσης για την παρακολούθηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή.
Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αντιστραφεί πρόσφατα, ενώ τα βασικά επιτόκια μειώθηκαν κατά 3,9% σε 16,559 δολάρια την ημέρα την Τετάρτη, σύμφωνα με στοιχεία του δείκτη Dry Baltic.
Τον περασμένο μήνα, οι τιμές διαμορφώθηκαν στις 27.283 δολαρίων στις 06 Αυγούστου. Οι προθεσμιακές συμβάσεις εμπορευματικών μεταφορών του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν στα 23.750 δολάρια, ανήλθαν στα 26.600 δολάρια στις 21 Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Securities.
Την ίδια στιγμή, ο δημοφιλής δείκτης Baltic Dry - ένα πιο ολοκληρωμένο μέτρο του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων - βυθίστηκε σε 1.411 μονάδες, χαμηλότερα από τα τέλη Ιουνίου.




Όποια και αν είναι η μορφή του επόμενου γύρου του εμπορικού πολέμου, οι επιπτώσεις στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο θα πραγματοποιηθούν αμέσως, δεδομένου ότι η αβεβαιότητα πρόκειται να δημιουργήσει ένα παγκόσμιο σοκ ανάπτυξης που θα μπορούσε να επηρεάσει πολλά περιουσιακά στοιχεία σε όλο τον κόσμο.

bankingnews.gr

BREAKING NEWS