Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή για την αγορά πετρελαίου

tags :
Ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή για την αγορά πετρελαίου
Ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή για την αγορά πετρελαίου
Η αγορά πετρελαίου βρίσκεται σε σταυροδρόμι, ωστόσο η κυβέρνηση Trump θα μπορούσε ακόμα να επηρεάσει  τις τιμές του πετρελαίου εάν ο επιθετικός εμπορικός πόλεμος εναντίον της Κίνας μειώσει την οικονομική ανάπτυξη.
Οι ΗΠΑ ενέτειναν την εμπορική διένεξη με την Κίνα τη Δευτέρα, όταν η διοίκηση Trump ανακοίνωσε δασμούς ύψους 200 δισ. δολαρίων σε κινεζικές εισαγωγές.
O Trump όχι μόνο προχώρησε σε κυρώσεις στην Κίνα, αλλά υπαινίχθηκε επίσης ότι εξετάζονται και άλλοι δασμοί ύψους 267 δισ. δολαρίων.
Ο εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε να πλήξει τις αγορές πετρελαίου και φυσικού αερίου με διάφορους τρόπους.
Πρώτον, η εκ των υστέρων κλιμάκωση των δασμών θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της οικονομικής ανάπτυξης.
Ο πρώτος γύρος των δασμών, ο οποίος έπληξε 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε κινεζικά αγαθά, στόχευσε σε ένα σχετικά στενό σύνολο προϊόντων. Αλλά οι τελευταίοι δασμοί των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα αυξήσουν το κόστος για ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών αγαθών στις ΗΠΑ, γεγονός που θα μπορούσε να επιβραδύνει την οικονομία.
Σε συγκεκριμένες βιομηχανίες που επηρεάζονται από τους δασμούς θα παρατηρηθεί μεγαλύτερη συγκέντρωση ζημιών.
Δεύτερον, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο ενδέχεται να επηρεαστούν ειδικά από τον εμπορικό πόλεμο, κάτι που δεν συνέβη στους προηγούμενους γύρους των δασμών.
Η Κίνα ανακοίνωσε μέτρα αντιποίνων ύψους 60 δις. δολαρίων την Τρίτη, τα οποία περιελάμβαναν δασμούς 10% για εισαγόμενο LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το πρόβλημα με τον εμπορικό αγώνα είναι ότι, όταν ισχύουν τα τιμολόγια, υπάρχει πίεση και στις δύο πλευρές να μην υποχωρήσουν.
Αυτό δεν αποτελεί καλό σημείο για την ταχεία επίλυση αυτής της σύγκρουσης.
Μακροπρόθεσμα, οι δασμοί αναδεικνύουν τα οικονομικά της οικοδόμησης νέων τερματικών σταθμών εξαγωγής LNG στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Κίνα έχει αναδειχθεί ως ο βασικός μοχλός αύξησης της ζήτησης LNG και κάθε νέο τερματικό εξαγωγών που βρίσκεται οπουδήποτε στον κόσμο πιθανότατα έχει την Κίνα στο επίκεντρο των υπολογισμών της.
Σύμφωνα με την S & P Global Platts Analytics, η Κίνα αναμένεται να αποτελέσει το ένα τρίτο της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης μέχρι το 2023, με την κατανάλωση να αυξάνεται κατά 154% έναντι των επιπέδων 2017.
Εάν η επιχειρηματική υπόθεση για νέα τερματικά εξαγωγών στις Η.Π.Α. δεν φαίνεται πλέον επιτακτική λόγω των δασμών από την Κίνα, άλλα έργα σε όλο τον κόσμο θα μπορούσαν να ενισχυθούν.
«Οι ΗΠΑ είναι ένας από τους κυριότερους προμηθευτές LNG στον κόσμο, αλλά άλλες χώρες είναι σε θέση να προμηθεύσουν την Κίνα - συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας, του Κατάρ, της Μαλαισίας και της Ρωσίας», δήλωσε ο Stephen Comstock του Αμερικανικού Ινστιτούτου Πετρελαίου στη S&P Global Platts.
Προς το παρόν, η Κίνα έχει αρνηθεί να βάλει δασμούς στο αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ.
Στην πραγματικότητα, η Κίνα αύξησε τις αγορές πετρελαίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία δύο χρόνια.
Ωστόσο, το Πεκίνο θα μπορούσε να επιφυλάξει αυτή την επιλογή για τον επόμενο γύρο κλιμάκωσης, όπως σε αντίποινα για τα πιθανά 267 δισεκατομμύρια δολάρια σε περαιτέρω δασμών που απειλεί ο Trump.
Νέοι δασμοί για το αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ ενδέχεται να μην επηρεάσουν αρνητικά κατ 'ανάγκη την αγορά πετρελαίου απευθείας.
Οι αμερικανοί εξαγωγείς αργού πετρελαίου θα μπορούσαν να βρουν άλλους αγοραστές, αλλά θα έπρεπε ίσως να πουλήσουν με περισσότερη έκπτωση το πετρέλαιο τους.
Η Κίνα, με τη σειρά της, θα αγόραζε πετρέλαιο από αλλού, οπότε το αποτέλεσμα θα ήταν να συγκρουστούν οι εμπορικές ροές και όχι να τις διαταράξουν ουσιαστικά.
Η μεγαλύτερη επίδραση στην αγορά πετρελαίου θα προέκυπτε από τις αρνητικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.
«Μέχρι στιγμής, η εμπορική σύγκρουση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας δεν είχε καμία ορατή επίδραση στη ζήτηση πετρελαίου σε καμία από τις δύο χώρες.
Η επεξεργασία αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ και στην Κίνα βρίσκεται σε ή κοντά σε επίπεδο ρεκόρ», έγραψε η Commerzbank σε report της.
«Ωστόσο, όσο περισσότερο συνεχίζονται οι δασοί, τόσο πιο πιθανό είναι ότι θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία και τη ζήτηση πετρελαίου από τους δύο μεγαλύτερους καταναλωτές πετρελαίου παγκοσμίως.
Επιπλέον, είναι πιθανό ότι η Κίνα θα επιβάλλει δασμούς στο αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ.
Αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής».
Εν τω μεταξύ, η Κίνα θα μπορούσε να διερευνήσει άλλους τρόπους για να καταστήσει δύσκολη τη ζωή για τη διοίκηση του Trump, όπως κάνει το παν για να αγοράσει όσο το δυνατόν περισσότερο πετρέλαιο από το Ιράν.
Η Κίνα έστειλε ανάμεικτα μηνύματα σχετικά με το πόσο θα μπορούσε να ανακάμψει από τις εισαγωγές πετρελαίου του Ιράν, ακόμη και επειδή απέρριψε τη νομιμότητα των κυρώσεων.
Ωστόσο, με την κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου, η Κίνα θα μπορούσε να πάρει μια πιο επιθετική στάση για να βοηθήσει το Ιράν να αποφύγει τον αντίκτυπο των κυρώσεων.
Προς το παρόν, υπήρξαν ελάχιστες ορατές επιπτώσεις στις τιμές του πετρελαίου.
Τη Δευτέρα και την Τρίτη, οι τιμές του πετρελαίου παρουσίαζαν σημαντικές διακυμάνσεις των τιμών.
Ωστόσο, οι τιμές ήταν αναμφισβήτητα πολύ πιο συγκρατημένες από ό, τι θα ήταν διαφορετικά.
Φήμες κάνουν λόγο ότι  η Σαουδική Αραβία ήταν ικανοποιημένη να αφήσει το Brent να ξεπεράσει τα 80 δολάρια το βαρέλι, μια εξέλιξη που κανονικά θα αύξανε τις τιμές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης