Οριστικός ανάδοχος στο Καστέλι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – GMR Airports - Αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση

Οριστικός ανάδοχος στο Καστέλι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – GMR Airports - Αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση
Η σύμβαση αναμένεται να κατεθεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά προς ψήφιση στη Βουλή
Oριστικός ανάδοχος για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης αναδείχτηκε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – GMR Airports Limited, όπως προβλέπει η απόφαση που αναρτήθηκε χτες στη Διάυγεια.
Ειδικότερα ανάδοχο του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων» την «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – GMR Airports Limited» με διακριτικό τίτλο «ARIADNE AIRPORT GROUP».
Μετά από αυτό η σύμβαση αναμένεται να κατεθεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά προς ψήφιση στη Βουλή.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.
Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019 και θα διαρκέσουν 5 χρόνια.
Το αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης 3.200 μέτρων.
Με τη λειτουργία του θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες.
Στην έκταση του αεροδρομίου, 400 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.
Τέλος έχουν προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί, 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών και παρκινγκ για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το έργο είχε ανακοινωθεί πριν από 9 χρόνια επί υπουργίας Γ. Σουφλιά.
Ωστόσο η κρίση και το πάγωμα των μεγάλων έργων μπλόκαρε την κατασκευή του.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκατ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται ακόμη στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στα μεταλλεία.
Για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η συνεργασία με την ινδική εταιρεία εντάσσεται στο πλάνο ενίσχυσης της εξωστρέφειας, με τη York Capital να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο με 100 εκατ. ευρώ. Η εισηγμένη έχει στρατηγικούς εταίρους στα θερμοηλεκτρικά (ΗΡΩΝ), δύο πολυεθνικές, μεγάλου βεληνεκούς, ενεργειακές επιχειρήσεις, την ENGIE (πρώην GDF Suez) και την Qatar Petroleum International (QPI).

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS