Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Νέο «χαστούκι» της Fitch στην Τουρκία - Υποβαθμίζονται 20 τράπεζες

Νέο «χαστούκι» της Fitch στην Τουρκία - Υποβαθμίζονται 20 τράπεζες
Μπαράζ υποβαθμίσεων για τις τουρκικές τράπεζες (και) από τη Fitch
Σε νέες υποβαθμίσεις για την πιστοληπτική ικανότητα 20 τουρκικών τραπεζών προχωρά η Fitch Ratings, διατηρώντας, μάλιστα, αρνητικές τις προοπτικές επαναξιολόγησης (outlook).
Ο αμερικανικός οίκος επικαλείται την περαιτέρω πίεση που θα υποστούν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της γειτονικής μας χώρας, εν μέσω αβεβαιότητας για τις πολιτικές του Προέδρου Recep Tayyip Erdogan, υποχώρησης της τουρκικής λίρας και εκροών κεφαλαίων.
Μεταξύ άλλων, υποβαθμίστηκε η μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της κρατικής Vakif Katilim Bankasi (από ΒΒ- σε Β+) και των:

Akbank AG (LTFC IDR: 'B+'/Negative)
Ak Yatirim Menkul Degerler AS (LTFC IDR: 'B+' /Negative)
Ak Finansal Kiralama A.S. (LTFC IDR: 'B+' /Negative)
Alternatif Finansal Kiralama AS (LTFC IDR: 'BB-'/Negative)
Deniz Finansal Kiralama A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/Negative)
Joint-Stock Company Denizbank Moscow (LTFC IDR: 'BB-'/Negative)
Garanti Faktoring A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/Negative)
Garanti Finansal Kiralama A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/Negative)
Is Faktoring A.S. (LTFC IDR: 'B+'/Negative)
Is Finansal Kiralama A.S. (LTFC IDR: 'B+'/Negative)
Is Yatirim Menkul Degerler A.S. (Long-Term National Rating: 'A+(tur)'/Stable)
QNB Finans Finansal Kiralama A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/ Negative)
QNB Finans Faktoring A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/ Negative)
Yapi Kredi Finansal Kiralama A.O. (LTFC IDR: 'BB-'/ Negative)
Yapi Kredi Faktoring A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/ Negative)
Yapi Kredi Yatirim Menkul Degerler A.S. (LTFC IDR: 'BB-'/Negative)
Ziraat Katilim Bankasi A.S. (LTFC IDR: 'B+' /Negative)

Επίσης, υποβαθμίστηκε σε «b+» η αξιολόγηση βιωσιμότητας των T.C. Ziraat Bankasi A.S. (Ziraat), Turkiye Halk Bankasi A.S. (Halk), Turkiye Vakiflar Bankasi T.A.O. (Vakifbank), TSKB, Akbank T.A.S., Turkiye Garanti Bankasi A.S. (Garanti), Yapi ve Kredi Bankasi A.S. (YKB), Turkiye Is Bankasi A.S. (Isbank), Turk Ekonomi Bankasi A.S. (TEB), ING Bank A.S., QNB Finansbank A.S. anκαιd Denizbank A.S..

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο οίκος ανέφερε πως η ρευστότητα -σε ξένο νόμισμα- των τουρκικών τραπεζών δέχεται ισχυρές πιέσεις, εν μέσω έντονης μεταβλητότητας στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και μαζικών εκροών καταθέσεων.
Όπως σημειώνει ο αμερικανικός οίκος αξιολόγησης, οι καταθέσεις των τραπεζών υποχώρησαν κατά 6% (12 δισ. δολάρια ΗΠΑ) την περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου 2018, με μειώσεις παρόμοιου μεγέθους στις καταθέσεις τόσο σε λιανικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο.
Το μεγαλύτερο μέρος των εκροών έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της έντονης αστάθειας στη λίρα, στα μέσα Αυγούστου.
«Ο αντίκτυπος των εκροών στη ρευστότητα δεν μπορεί να εκτιμηθεί αξιόπιστα έως ότου απελευθερωθούν τα στοιχεία στα τέλη Οκτωβρίου, αλλά οι κίνδυνοι είναι υψηλοί σε περίπτωση νέων εκροών σε καταθέσεις ή παρατεταμένης απώλειας πρόσβασης στις κεφαλαιαγορές.
Τα στοιχεία για το εξωτερικό χρέος των τουρκικών τραπεζών δείχνουν την έκταση της έκθεσης του κλάδου.
Ενδεικτικά, το εξωτερικό χρέος ανερχόταν σε 183 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ, με δάνεια ύψους 102 δισεκ. δολαρίων που λήγουν εντός 12 μηνών .
«Ωστόσο, εκτιμούμε ότι οι ανάγκες αναχρηματοδότησης, εκτός από σχετικά σταθερές πηγές χρηματοδότησης, που οφείλονται εντός ενός έτους, ήταν πιο μετριοπαθείς, στα 50 δισεκ.-55 δισεκ. δολάρια και ότι οι τράπεζες θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση περίπου σε 86 δισεκ. ρευστότητα, έως το τέλος του α’ εξαμήνου 2018.
Ωστόσο, ο κίνδυνος αναχρηματοδότησης έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της μεταβλητότητας της αγοράς, της αύξησης του κόστους χρηματοδότησης, της υποτίμησης του νομίσματος και της μεταβολής του επενδυτικού κλίματος.
Το συνολικό ακαθάριστο εξωτερικό χρέος της Τουρκίας ανήλθε στα 447 δισεκ. δολάρια στο τέλος του α 'εξαμήνου 2018».

Δύσκολο να εφαρμοστεί το νέο οικονομικό πρόγραμμα της Τουρκίας

Αρκετές προκλήσεις αντιμετωπίζει η Τουρκία στην εφαρμογή του νέου οικονομικού προγράμματος που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον υπουργό Οικονομικών της χώρας, Berat Albayrak, όπως αναφέρει σε report (21/9) του ο οίκος αξιολόγησης Fitch.
Σύμφωνα με τη Fitch ο βαθμός στον οποίο το νέο πρόγραμμα θα συμβάλλει στη εξισορρόπηση των μακροοικονομικών δεδομένων και θα συμβάλει στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας της οικονομικής πολιτικής θα εξαρτηθεί από τον τρόπο εφαρμογής της.
Ο υπουργός Οικονομικών Berat Albayrak ανακοίνωσε την Πέμπτη τις βασικές πτυχές της νέας πολιτικής για το 2019 - 2021, η οποία βασίζεται στα θέματα της οικονομικής επανεξισορρόπησης, της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της διαρθρωτικής μετασχηματισμού.
Το πρόγραμμα αυτό είναι η πρώτη προσπάθεια εφαρμογής μίας νέας οικονομικής πολιτικής από τις εκλογές του Ιουνίου, οι οποίες προκάλεσαν τη μετάβαση σε απόλυτα προεδρικό καθεστώς και οδήγησαν σε σημαντική πτώση της λίρας.
Η έντονη μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της Τουρκίας σε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια τον Ιούλιο από μέσο όρο 5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το 1ο εξάμηνο 18 δείχνει ότι έχει ξεκινήσει η αναδιάρθρωση.
Ωστόσο, η ανοικοδόμηση της αξιοπιστίας της οικονομικής πολιτικής είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς η Τουρκία αντιμετωπίζει μια δύσκολη πορεία προσαρμογής, η οποία θα συμβεί στην οικονομία το 2ο τρίμηνο, ο πληθωρισμός θα ανέβει περαιτέρω και τα ποσοστά ανατροπής των εξωτερικών υποχρεώσεων θα υποχωρήσουν κάτω από το 100%.
Σε συνδυασμό με την αύξηση των επιτοκίων την προηγούμενη εβδομάδα στο 24%, η οποία μείωσε τη βραχυπρόθεσμη νομισματική πίεση, το νέο πρόγραμμα είναι σύμφωνα με την άποψή μας μία πρώτη απάντηση από τις τουρκικές αρχές.
Πιο ρεαλιστικές μακροοικονομικές προβλέψεις δείχνουν ότι οι αρχές θα ανεχτούν την ασθενέστερη αύξηση του ΑΕΠ (που κατά μέσο όρο ήταν 6,1% το 2013-2017) στο πλαίσιο της αναγκαστικής εξωτερικής προσαρμογής της Τουρκίας.
Η ανάπτυξη αναμένεται να επιβραδυνθεί φέτος στο 3,8% και στο 2,3% το επόμενο έτος, ενώ θα αυξηθεί στο 3,5% το 2020 και θα φθάσει το 5% - κοντά στην τάση - το 2021.
Το νέο πρόγραμμα αναμένει ότι ο πληθωρισμός στο τέλος του έτους θα φθάσει στο 20,8% και θα υποχωρήσει στο 9,8% το 2020.
Το πρόγραμμα δεν προβλέπει δημοσιονομικά κίνητρα για την ενίσχυση της ανάπτυξης.
Οι δημοσιονομικές προβλέψεις υποδηλώνουν ότι η πολιτική θα καταστεί αυστηρότερη για το υπόλοιπο του 2018.
Το πρόγραμα προβλέπει ότι το έλλειμμα θα παραμένει σταθερό γύρω στο 1,8% του ΑΕΠ και θα υπάρξει μια σταδιακή αύξηση του πρωτογενούς πλεονάσματος μέχρι το 2021.
Η αναστολή των επενδυτικών σχεδίων για τα οποία δεν έχει αρχίσει η υποβολή προσφορών θα στηρίξει τα δημόσια οικονομικά βραχυπρόθεσμα, με κάποιο κόστος για την ανάπτυξη.
Ωστόσο, δεν είναι σαφές πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτή η αναστολή και τι σημαίνει για μεγάλα έργα υψηλού προφίλ που συνδέονται με την εκατονταετηρίδα της Τουρκικής Δημοκρατίας το 2023.
Τα δημόσια οικονομικά αποτελούν βασική δύναμη κυριαρχίας αξιολόγησης, αλλά παρατηρείται σταδιακή πρόσφατη επιδείνωση τόσο και εκτός ισολογισμού.
Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις αποσκοπούν στην αντιμετώπιση ορισμένων αιτιών του μεγάλου ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της Τουρκίας

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης