Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Καμπανάκι στις αλυσίδες σουπερμάρκετ – Υποχώρηση καταγράφει ο τζίρος τον Σεπτέμβριο μετά από 8 μήνες ανοδικών πωλήσεων

tags :
Καμπανάκι στις αλυσίδες σουπερμάρκετ – Υποχώρηση καταγράφει ο τζίρος τον Σεπτέμβριο μετά από 8 μήνες ανοδικών πωλήσεων
Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να δουν πως θα κινηθεί και ο Οκτώβριος
Καμπανάκι χτύπησε στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, καθώς ο Σεπτέμβριος αποδείχτηκε πολύ δύσκολος μήνας, με τις πωλήσεις να σημειώνουν σημαντική πτώση, μετά από ένα ανοδικό 8 μηνο (Ιανουάριος – Αύγουστος 2018).
Ειδικότερα αν και ο Μάϊος κατεγραψε αύξηση των πωλήσεων κατά 6,1%, τον Ιούνιο η αύξηση ήταν 2,8% , τον Ιούλιο 2,3% και τον Αύγουστ 2,1%, εντούτοις τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις σημείωσαν μεγάλη βουτιά, προκαλώντας την έντονη ανησυχία των αλυσίδων σουπερμάρκετ.
Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να δουν πως θα κινηθεί και ο Οκτώβριος, αφού ο Σεπτέμβριος ήταν ο μήνας με αυξημένες τις φορολογικές υποχρεώσεις των καταναλωτών, προκειμένου να αποτυπωθεί η πλήρης εικόνα.
Η υποχώρηση των πωλήσεων στην αγορά των σουπερμάρκετ έρχεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για τους παίκτες της αγοράς και αυτό γιατί ο Σκλαβενίτης, ο οποίος  πέτυχε  την ενίσχυση του κύκλου εργασιών το 2017, ο οποίος ανήλθε σε 2,5 δισ. ευρώ, με την εταιρεία Ι. & Σ. Σκλαβενίτης να καταγράφει κύκλο εργασιών 1,4 δισ. ευρώ στο σύνολο του έτους  και την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) 653 εκατ. ευρώ από τη 1η Μαρτίου 2017, έχει βάλει στόχους (με την εξαγορά του Μαρινόπουλου) που πρέπει να επιτευχθούν.
Από την άλλη πλευρά, στην απόσπαση σημαντικού μεριδίου αγοράς στην Αθήνα, στοχεύει η Μασούτης η οποία μέσα από την εξαγορά της Προμηθευτικής αλλά και το άνοιγμα δικών της καταστημάτων, θέλει να κάνει γερό μπάσιμο στην αγορά.
Μέσα στο 2019 η αλυσίδα, σκοπεύει θα ανοίξει 10 νέα καταστήματα, ενώ βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση χώρων πάνω από 2.000 τετραγωνικά προκειμένου να στεγάσει τα Grand Μασούτης.
Ο τζίρος της Μασούτης το 2018 αναμένεται να είναι χαμηλότερος κατά 5% σε σχέση με το το 2017, ενώ για το 2019 ο τζίρος των καταστημάτων της Αθήνας θα ανέλθει στα 130 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI η αξία πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Αύγουστο κατά 3,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ανάλογη πορεία ακολουθεί και ο όγκος πωλήσεων.
Συνολικά στο οχτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2018 κατέγραψε αύξηση 3,7%, με την ανάπτυξη να επιβραδύνεται από τον Ιούνιο κι έπειτα.
Έτσι, τον Μάιο του 2018 ο όγκος πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά 5,4% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2017, τον Ιούνιο του 2018 αυξήθηκε κατά 2,5% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017, τον Ιούλιο η ετήσια μεταβολή ήταν 2%, ενώ τον Αύγουστο του 2018 η ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων ήταν ακόμη χαμηλότερη, 1,7% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2017.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης