Νομοσχέδιο για τις εμπορικές αποθήκες και πώς θα ενταχθούν στον κλάδο των logistics

Νομοσχέδιο για τις εμπορικές αποθήκες και πώς θα ενταχθούν στον κλάδο των logistics
Ο αναπληρωτής υπουργός  Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας προχωρά σε νομοθετική πρωτοβουλία και στην πράξη καταργεί το καθεστώς των αποθηκών
Στον χάρτη των logistics μπαίνουν εκατοντάδες αποθήκες με εμβαδόν αρκετών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων που είναι διάσπαρτες στο χώρο της Αττικής που μέχρι σήμερα παρέμειναν στο παλαιό καθεστώς αδειών ως εμπορικές αποθήκες.  
Ο αναπληρωτής υπουργός  Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας προχωρά σε νομοθετική πρωτοβουλία και στην πράξη καταργεί το καθεστώς των αποθηκών και τις … οδηγεί στον κλάδο των logistics.
Πρόκειται για τροπολογία που θα κατατεθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου στη Βουλή μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου ίσως και νωρίτερα.
Το περιεχόμενο της θα περιγράφει το καθεστώς αδειοδότησης και την μετατροπή τους σε μονάδες logistics.
Η νομοθετική διάταξη θα δίνει τη δυνατότητα μετά από κάποιες παρεμβάσεις στο ακίνητο να λαμβάνει το … εισιτήριο  για την ένταξη του την αγορά των logistics.
Πρόκειται για δυναμική αγορά η οποία στη  χώρα μας δεν ήταν σε θέση να καλύψει τις ανάγκες λόγω εκκρεμοτήτων που παρουσίαζε το νομοθετικό  πλαίσιο.
Πηγές του υπουργείου λένε ότι πλέον η Ελλάδα θα είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες  της Cosco η οποία  σήμερα  μεταφέρει τα προϊόντα της σε χώρες των Βαλκανίων διότι δεν  υπήρχε ολοκληρωμένο σύστημα logistics.
Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι από τη νέα χρονιά θα έχει  διευρυνθεί η προσφορά σε logistics και το πιο σημαντικό είναι ότι οι επιχειρηματίες του κλάδου  θα είναι σε θέση να δημιουργούν υπεραξία  στη χώρα μας καθώς θα συμμετέχουν στο πρώτο στάδιο της μεταποίησης με τα προϊόντα να παίρνουν την τελική τους μορφή πριν διοχετευθούν  στην κατανάλωση.
Πρόσφατη μελέτη της NAI Hellas (Commercial real estate services worldwide) είχε καταγράψει ότι η εφοδιαστική  αγορά στερείται μεγάλων, υψηλής ποιότητας ακινήτων και επιπλέον δεν υφίσταται η προοπτική να υπάρξουν καθώς δεν έχουν εξαγγελθεί νέα σχέδια ανάπτυξης.
Η μελέτη ακόμη είχε αναδείξει ότι οι περιορισμοί  όσον αφορά τον σχεδιασμό και στις δυσκολίες χορήγησης αδειών σε επενδύσεις μεγάλης κλίμακας ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Από την πλευρά τους παράγοντες της αγοράς, υποστηρίζουν ότι μία αποθήκη για να περάσει στην αγορά logistics και  ουσιαστικά  στη νόμιμη αγορά απαιτούσε πολυάριθμες άδειες, με αποτέλεσμα αρκετές εγκαταστάσεις να λειτουργούν σε ημι-νόμιμη κατάσταση.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS