Έρχεται η δημοπράτηση του μεγαλύτερου έργου ύψους 1,5 δισ. ευρώ - Στις 18/10 ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ

Έρχεται η δημοπράτηση του μεγαλύτερου έργου ύψους 1,5 δισ. ευρώ - Στις 18/10 ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ
Πληροφορίες που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες ημέρες θέλουν να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το διαγωνισμό ακόμη και ισραηλινές εταιρείες.
Για τις 18 Οκτωβρίου έχει προγραμματιστεί η εκδήλωση ενδιαφέρον για το μεγαλύτερο οδικό έργο που έχει προγραμματιστεί μέσα στο 2018, η υλοποίηση του οποίου αποτελεί προεκλογική δέσμευση όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία 18 χρόνια.
Ο λόγος για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων του νησιού καθώς κάθε xρόνο μετράμε δεκάδες θύματα.
Η δημοπράτηση του έργου περιλαμβάνει δύο τμήματα: το Χανιά Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ.
Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
Συνολικά με την μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, θα γίνει αναβάθμιση στο 80% του συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, προβλέπεται η κατασκευή 40 νέων γεφυρών και οκτώ νέων σηράγγων.
Ακόμη, προβλέπονται νέες χαράξεις στα τμήματα Καλάμι-Καλύβες, Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, περιοχή Σισών, Αγία Πελαγία-Παλαιόκαστρο και Ταρμαράς-Σεληνάρι.
Σε όλο το μήκος του δρόμου θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου.
Επίσης, θα υπάρχει κεντρικό προστατευτικό στηθαίο. Με βάση τη μελέτη, θα κατασκευασθούν και 51 ανισόπεδοι κόμβοι όπου θα υπάρχει φωτισμός.
Με βάση τη μελέτη, προκύπτουν χαμηλό κόστος κατασκευής, μικρές απαλλοτριώσεις, μικρό κόστος λειτουργίας, μειωμένο ρίσκο διέλευσης από αρχαιολογικούς χώρους και δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών.

Πλήθος ενδιαφερομένων για το έργο

Πλήθος ενδιαφερομένων - όπως είναι αναμενόμενο - έχουν μαζευτεί πάνω από το έργο, ενώ σχετικά με τα σχήματα που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, τηρείται σιγήν ιχθύος.
Το σενάριο που ακούγεται είναι η σύμπραξη του Ελλάκτωρα με τη Hochtief αν και στελέχη του ελληνικού Ομίλου το διαψεύδουν, η σύμπραξη της J&P ΑΒΑΞ με επίσης ξένο Όμιλο, η σύμπραξη Ιντρακάτ με Μέτκα, η Τέρνα αλλά και η γαλλική Vinci.
Πληροφορίες που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες ημέρες θέλουν να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το διαγωνισμό ακόμη και ισραηλινές εταιρείες.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS