H αντεπίθεση της Άκτωρ στα σιδηροδρομικά έργα - Μειοδότησε στο τρίτο κατά σειρά έργο 54 εκατ ευρώ

H αντεπίθεση της Άκτωρ στα σιδηροδρομικά έργα - Μειοδότησε στο τρίτο κατά σειρά έργο 54 εκατ ευρώ
Τα έργα έχουν χρονικό ορίζοντα 18 μήνες
Στην αντεπίθεση έχει περάσει η Άκτωρ στα σιδηροδρομικά έργα καθώς αναδείχτηκε μειοδότης στο τρίτο κατά σειρά μέσα σε λίγους μήνες.
Πρόκειται για το έργο εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα μήκους 81,4 χλμ.Το έργο είναι προϋπολογισμού 54,16 εκατ. ευρώ με την περίοδο ολοκλήρωσης να ορίζονται οι 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Η έκπτωση του έδωσε η Άκτωρ ήταν 46,04%, ενώ δεύτερη ήρθε η ΤΕΡΝΑ με 37,75%, τρίτη η Κ/Ξ ALSTOM-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ με 37,02% και τέταρτη η Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ- COLAS RAIL ITALIA Spa-INTRACOM με 26,33%.
Με την κατασκευή του έργου, το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.
Το έργο είναι το τρίτο, κατά σειρά, για το οποίο μειοδοτεί η Άκτωρ. Έχουν προηγηθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη ύψους 67 εκατ. (προ ΦΠΑ) και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Ισθμός-Λουτράκι, προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ).
Ειδικά στο τελευταίο έργο (Κιάτο Ροδοδάφνη), προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ σημειώθηκε ανατροπή, καθώς αρχικά κατοχυρώθηκε στην κοινοπραξία Μέτκα - Και αυτό γιατί η εταιρεία Άκτωρ, που είχε προσφέρει μικρότερη έκπτωση, ωστόσο έκανε προσφυγή κατά της ανάδειξης ως μειοδότη της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ-Ξανθάκης, γιατί η τελευταία δεν είχε ορισμένα δικαιολογητικά.
Να υπενθυμίσουμε ότι στο σχετικό διαγωνισμό της 30ης Μαρτίου που προσωρινή ανάδοχος ήταν η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Ξανθάκης με 47,82%, δεύτερη ήρθε η ΑΚΤΩΡ με 39,96%. Το κόστος του έργου είναι 14,88εκατ. ευρώ .
Τα έργα έχουν χρονικό ορίζοντα 18 μήνες.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS