Στους αγωγούς ΤΑΡ και EastMed ελπίζει η Κομισιόν για διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας

Στους αγωγούς ΤΑΡ και EastMed ελπίζει η Κομισιόν για διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας
Την υλοποίηση του EastMed θα καθορίσει το κόστος παραγωγής του καυσίμου από τα κοιτάσματα που θα διέρχεται ο αγωγός
Η Κομισιόν «βλέπει» τόσο τον ΤΑΡ, ο οποίος βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, όσο και την προοπτική κατασκευής του EastMed, ως δύο έργα τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προσπάθεια διαφοροποίησης των πηγών τροφοδοσίας της νοτιοανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο.
Όσον αφορά τον EastMed, η εκτίμηση είναι η υλοποίησή του θα εξαρτηθεί τελικά από το κόστος παραγωγής φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα από τα οποία θα διέρχεται, κάτι που με τη σειρά του θα εξαρτηθεί από τα βάθη εξόρυξης.
Υπενθυμίζεται πως οι προκαταρκτικές μελέτες έχουν δείξει πως το έργο είναι κατ’ αρχάς βιώσιμο.
Σε κάθε περίπτωση, η οριστική απόφαση θα προέλθει από τους ίδιους τους παραγωγούς φυσικού αερίου από τα συγκεκριμένα κοιτάσματα.
Μία απόφαση που θα αργήσει να ληφθεί, καθώς μόλις το 2018 ξεκίνησε η Μελέτη Βασικού Σχεδιασμού (FEED), η οποία αναμένεται να διαρκέσει περίπου τρία χρόνια και θα προσδιορίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (FID).
Υπενθυμίζεται πως η Κομισιόν χρηματοδοτεί με 34,5 εκατ. ευρώ τις μελέτες εφαρμογής (FEED), μέσω του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), για τη στήριξη των διευρωπαϊκών υποδομών.
Στόχος του αγωγού είναι να μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης (Ισραήλ, Κύπρος) στην Ευρώπη μέσω της Κύπρου, της Ελλάδας και της Ιταλίας.
Με βάση τον σχεδιασμό του, το μεγαλύτερο τμήμα (1.300 χιλιόμετρα) θα είναι υποθαλάσσιο, ενώ θα διέρχεται από περιοχές με βάθος έως 3 χιλιόμετρα.
Έτσι, αν κατασκευασθεί, θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο και βαθύτερο υποθαλάσσιο αγωγό στον κόσμο.
Σε εντελώς διαφορετικό πλαίσιο κινείται η υλοποίηση του ΤΑΡ, η κατασκευή του οποίου έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 80%.
Επισημαίνεται πως όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα, ο αγωγός θα ξεκινήσει τις παραδόσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη το 2020.
Ο αγωγός διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία, με το συνολικό μήκος του να εκτείνεται στα 878 χιλιόμετρα.
Μαζί με τον Αγωγό Νότιου Καυκάσου (SCPX) και τον Αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP), θα συγκροτήσουν τον λεγόμενο Νότιο Διάδρομο.

Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS