Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ευθύνες ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ΟΣΕ για την τραγική κατάσταση των σταθμών του Προαστιακού

Ευθύνες ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ΟΣΕ για την τραγική κατάσταση των σταθμών του Προαστιακού
Ευθύνες ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ΟΣΕ
Ευθύνες στον ΟΣΕ, «που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και ασφάλεια των σταθμών» επιρρίπτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, με αφορμή τα συνεχή παράπονα των επιβατών της για την κακή κατάσταση των σταθμών του Προαστιακού σιδηροδρόμου, αλλά και του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου.
Σε ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ελέγχεται από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), δηλώνει πως «είναι ενήμερη για την κατάσταση αυτή -τόσο από αυτοψίες που η ίδια συστηματικά διενεργεί, όσο και από παράπονα των επιβατών της- και έχει επανειλημμένα απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και ασφάλεια των σταθμών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί για τη βελτίωση των υποδομών αυτών».
Η κατάσταση αυτή, κατά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «έχει ως συνέπεια, την ταλαιπωρία των επιβατών που επιλέγουν να μετακινηθούν με το τραίνο, ταυτόχρονα όμως πλήττεται και η εικόνα του σιδηροδρόμου, μια εικόνα που δεν βελτιώνεται μόνο με γρήγορα τραίνα, αλλά απαιτεί και την αξιοπρεπή και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά».

Η απάντηση

«Έκπληξη και λύπη» εκφράζει ο ΟΣΕ μετά την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «ιδιωτικής εταιρείας παροχής επιβατικού έργου στον ελληνικό σιδηρόδρομο», σχετικά με τη διαχείριση και τη συντήρηση των υποδομών των σταθμών και δηλώνει «υποχρεωμένος να πάρει θέση».
Όπως αναφέρει, «το γεγονός ότι η κατάσταση των υποδομών βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, ως αποτέλεσμα των επιβαρύνσεων που αναγκαστικά προκαλούνται από την υλοποίηση νέων και σημαντικών έργων, είναι μια πραγματικότητα.
Τα έργα αυτά ολοκληρώνονται με ρυθμούς παράδοσης που χαρακτηρίζονται ραγδαίοι, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επικρατούσε μέχρι το 2014».
Επιπλέον επισημαίνει ότι με απόφαση της ελληνικής πολιτείας, ο ΟΣΕ επιβαρύνθηκε με συνολική ζημία άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης εταιρείας παροχής σιδηροδρομικού έργου.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ήδη από το 2008 συμπαρέσυρε και ολόκληρο το προσωπικό διαχείρισης σταθμών που ήταν διαθέσιμο στον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα τη διαρκή και μόνιμη υποστελέχωσή του μέχρι σήμερα.
Ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει καταβάλλει «τα μέγιστα των προσπαθειών» προκειμένου να εξυπηρετήσει τόσο τους παρόχους σιδηροδρομικού έργου, όσο και τους επιβάτες γενικότερα.
Προς την κατεύθυνση αυτή, τονίζει:
«Την προσπάθεια ενεργοποίησης και ένταξης σε παραγωγική λειτουργία από τον ΟΣΕ των συστημάτων ενημέρωσης των επιβατών και την παροχή πληροφορίων, που, παρά το γεγονός ότι παρελήφθησαν την προηγούμενη δεκαετία, παραμένουν ανενεργά.
Τη δημιουργία ειδικής διεύθυνσης στον Οργανισμό που θα εξειδικεύεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των επιβατών, παρέχοντας και την κατάλληλη στελέχωση (παρά το ήδη ελλιπές προσωπικό του και ευρύτερα τους περιορισμένους πόρους του).
Επισημαίνονται επίσης η ασάφεια και τα κενά σε θεσμικά ζητήματα αρμοδιοτήτων που επέφερε ο Νόμος 3891/2010.
Την υλοποίηση στο πλαίσιο του επιχειρησιακού του προγράμματος ενός ανεπτυγμένου σχεδίου δράσης για τη συντήρηση και ανάπτυξη των σταθμών με σημαντικό προϋπολογισμό και διάθεση ίδιων πόρων.
Την υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού του να εξυπηρετεί τους επιβάτες σε όλα τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν, παρά το γεγονός ότι οι δραστηριότητες αυτές στη διεθνή σιδηροδρομική πρακτική αποτελούν αντικείμενο των παρόχων σιδηροδρομικού έργου».
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, «ο μόνος στη χώρα που πραγματοποιεί επενδύσεις και συμβάλει αποτελεσματικά στην αλλαγή της πραγματικότητας προς ένα καλύτερο αύριο είναι ο δημόσιος χώρος με τη συμβολή της πολιτείας».
Ο Οργανισμός σημειώνει, επίσης, ότι «δημιουργεί πολλά ερωτηματικά» η ανακοίνωση της ιδιωτικής εταιρείας, την ίδια ώρα που δημοσιεύτηκε έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το επίπεδο ικανοποίησης των επιβατών στις μετακινήσεις με τραίνο, σύμφωνα με την οποία οι κύριες αιτίες παραπόνων (83,91% του συνόλου) στον σιδηρόδρομο αφορούν τις υπηρεσίες, την κατάσταση του τροχαίου υλικού, την τιμολόγηση μέσα στις αμαξοστοιχίες, τα δρομολόγια και όχι στους σταθμούς του δικτύου.
«Όπως προκύπτει από την έρευνα οι δύο βασικότερες αιτίες παραπόνων των επιβατών αφορούν στη λειτουργία της ιδιωτικής εταιρείας και όχι του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ» αναφέρει ο ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επιρρίπτει ευθύνες στον ΟΣΕ, με αφορμή τα συνεχή παράπονα των επιβατών της για την κακή κατάσταση των σταθμών του Προαστιακού σιδηροδρόμου, αλλά και του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης