Digi.travel EMEA Conference & Expo 2018: Η digital εποχή οδηγεί τις αλλαγές στον ξενοδοχειακό κλάδο

Digi.travel EMEA Conference & Expo 2018: Η digital εποχή οδηγεί τις αλλαγές στον ξενοδοχειακό κλάδο
Το γενικό συμπέρασμα του 6ου Digi.travel EMEA Conference & Expo που έγινε στις 11 Δεκεμβρίου 2018, στο Wyndham Grand Athens Hotel, είναι ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν ως αποτέλεσμα οι αλλαγές που γίνονται στο χώρο του τουρισμού να είναι πιο γρήγορες από ποτέ
Στον 6ο συνεχή χρόνο διεξαγωγής του, το φετινό “Digi.travel EMEA Conference & Expo” διερεύνησε, αφενός τις τάσεις των ταξιδιωτών και τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα επηρεάσουν την τουριστική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια και αφετέρου έδωσε το βήμα σε εξέχοντες εκπρόσωπους της αγοράς να εμπλακούν σε γόνιμες συζητήσεις σχετικά με τα τρέχοντα εργαλεία και τις λύσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ταξιδιώτες και οι επαγγελματίες της φιλοξενίας για την αντιμετώπιση θεμάτων διανομής και λειτουργίας.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2018 στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens Hotel και με τη συμμετοχή πλήθους επαγγελματιών τόσο από τον χώρο των ξενοδοχείων όσο και των τουριστικών γραφείων και της τεχνολογίας και τον συντονισμό των ομιλών και των συζητήσεων από τον δημοσιογράφο Δημήτρη Μαλλά (DPG Digital Media) και την κα Βίκυ Καραντζαβέλου, γενική διευθύντρια της Travel Media Applications.
Το γενικό συμπέρασμα των συνέδρων του 6ου Digi.travel EMEA Conference & Expo είναι ότι Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν ως αποτέλεσμα οι αλλαγές που γίνονται στο χώρο του τουρισμού -τόσο σε αυτόν των ξενοδοχείων όσο και σε εκείνων των ταξιδιωτικών πρακτορείων- να είναι πιο γρήγορες από ποτέ.
Και αυτό σημαίνει, κάτι που τονίσθηκε από αρκετούς ομιλητές, ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτές αλλαγές πιο γρήγορα από ποτέ.
Δύο σημαντικά σημεία ακόμη είναι η εμπειρία και η διαφοροποίηση: Ο πελάτης έχει πλέον "το πάνω χέρι" και διαθέτει τα μέσα εκείνα που του επιτρέπουν να έχει περισσότερες επιλογές και να αναζητά εμπειρίες.
Εκεί θα πρέπει να δώσουν έμφαση όλες οι επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα θα πρέπει να επιδιώξουν να διαφοροποιηθούν και να προσφέρουν εμπειρίες που θα τους επιτρέψουν να προσελκύσουν συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού.
Όμως, η κατηγοριοποίηση των πελατών έχει πλέον αλλάξει και είναι πολύ διαφορετική από το παρελθόν, όταν υπήρχαν μόλις δύο, "business" και "leisure".
Η δημιουργία του NDC (New Distribution Capability), στην οποία αναφέρθηκε τόσο ο David Rutnam, Manager, New Distribution Capability Regional Implementation της IATA και η κα Bίκυ Μπαρδάκου, Marketing Manager Southern Europe της Amadeus Hellas, είναι πολύ σημαντική, καθώς δημιουργεί ένα ανοικτό "οικοσύστημα", στο οποίο προσκαλούνται να συμμετάσχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, ενώ υπάρχουν και σημαντικές ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Ο κ. Ιωάννης Καλλιάς, CEO της TÜV Austria Hellas, αναφέρθηκε στο ζήτημα του κατά πόσο τα media και η διάχυση των πληροφοριών μπορούν να εξελιχθούν σε εμπόδιο ή ευκαιρία ανάπτυξης για τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα που θίχθηκε στο 6ο Digi.travel EMEA Conference & Expo είναι το γεγονός ότι πλέον οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοήσουν πλήρως ποιο είναι το προϊόν που διαθέτουν και να το προωθήσουν αναλόγως, μέσα από κάθε είδους media, όπως τονίστηκε στην ομιλία του δρος Δημήτρη Κούτουλα, συμβούλου τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών και πανεπιστημιακού.
Στη δική του παρουσίαση, ο κ. Κύρος Ασφής, Managing Partner, Nea Mesa Hotel & Tourism Digital Marketing Agency, ανέλυσε τα συστατικά που οδηγούν στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων, ενώ ο Raphael Hagouel, Sales Account Manager της Zoottle αναφέρθηκε στην εισαγωγή των κανονισμών του GDPR και πως αυτοί μπορούν να ενσωματωθούν ομαλά στη διαχείρηση των δεδομένων ενός ξενοδοχείου. Από την πλευρά του, ο κ. Θεόδωρος Κατσίμπρας, διευθυντής Ανάπτυξης της BookOnlineNow, έδωσε απλές συμβουλές και ενέργειες για να ενισχύσει ένα ξενοδοχείο τις άμεσες κρατήσεις και την αναγνωρισιμότητά του.
Όσον αφορά στην πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα της σχέσης των media ("παλιών" και "νέων") με τον τουρισμό, το "κλειδί" φαίνεται πως είναι τα ξενοδοχεία να επιλέγουν τους κατάλληλους bloggers / influencers και να μην παρασύρονται από τον αριθμό των followers.
Ακόμη, θα πρέπει να κάνουν μία καλύτερη ανάλυση του κοινού που ακολουθεί τον κάθε blogger / influencer, όπως επίσης ότι θα πρέπει να έχουν συμφωνήσει από πριν την παραμονή μαζί του, για το τι ακριβώς σκοπεύει να τους παρέχει.
Στην ενότητα συμμετείχαν ο κ. Δημήτρης Σερίφης και η Φλώρα Παρασκευοπούλου, διευθύνων σύμβουλος και PR & Communication Director της Nelios αντίστοιχα, η δημοσιογράφος και travel blogger κα Τίτη Βελοπούλου, η διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της Passion for Greece, Elena Sergeeva, ο δημοσιογράφος κ. Χρήστος Νέζος και ο Sales & Marketing Manager του Greek Travel Pages, κ. Χάρης Μπρουσαλιάν.
Σε συζήτηση που έγινε επί σκηνής με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, για το πως διαμορφώνεται το μέλλον των ξενοδοχείων και της ελληνικής πραγματικότητας στην εποχή του Digital, τα συμπεράσματα είναι ότι το smartphone έχει πλέον ενισχύσει τη θέση του σε σχέση με τις απευθείας κρατήσεις, οι οποίες γενικότερα αυξάνονται, το GDPR και τα θέματα ασφαλείας έχουν ανέβει πλέον ψηλότερα στην ατζέντα, ενώ θεωρείται πλέον εξαιρετικά σημαντικό για τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που συγκεντρώνουν, αξιοποιώντας λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, που κάνουν την εμφάνιση τους και στο χώρο του τουρισμού.
Για παράδειγμα, το "έξυπνο" ξενοδοχείο τύπου Kubic είναι ένα πείραμα που έχει πετύχει, όπως σημείωσε στην παρουσίασή του ο κ. Αλέξανδρος Δαρδούφας, διεθυντής Πωλήσεων του Kubic Athens Smart Hotel, αν και ακόμη χρειάζεται να γίνει περισσότερο γνωστό στο ευρύ κοινό - αλλά και να δημιουργήσει το δικό του (κοινό).
Επίσης, το Internet of Things έχει εισέλθει και στον ξενοδοχειακό χώρο, όπως φάνηκε και από το παράδειγμα του "tourismart", μίας ολοκληρωμένης mobile και Internet of Things λύσης για τα ξενοδοχεία, που παρουσίασε η κα Μάγκυ Κοντού, συνιδρύτρια και Head of Operations της εταιρείας SimpleApps.
Το συνέδριο "έκλεισε" με το Digi Talk 2018, κατά την οποία εκπρόσωποι εταιρειών που ειδικεύονται στη διαχείριση καθώς και στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ ξενοδοχείων μοιράστηκαν την εμπειρία τους ως προς την αποτελεσματικότερη προβολή ενός ξενοδοχείου και την κερδοφόρο λειτουργία του.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS