Morgan Stanley: Ανησυχητικά σημάδια από Κίνα - Τα στοιχεία της ναυλαγοράς δείχνουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας

Morgan Stanley: Ανησυχητικά σημάδια από Κίνα - Τα στοιχεία της ναυλαγοράς δείχνουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας
Morgan Stanley: Ανησυχητικά σημάδια από Κίνα - Τα στοιχεία της ναυλαγοράς δείχνουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας
Μια δραματική και ξαφνική επιβράδυνση του ρυθμού με τον οποίο μεταφέρονται πολλά αγαθά στην Κίνα υποδηλώνει επιβράδυνση της ζήτησης πρώτων υλών στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και σηματοδοτεί μια γενικότερη οικονομική επιβράδυνση παγκοσμίως.
«Τα πρόσφατα στοιχεία για τη ναυτιλία έχουν μετατραπεί σε αρνητικά με τα ποσοστά ναυλώσεων σε όλους τους κλάδους να είναι πιο αδύναμα σε σύγκριση με τα επίπεδα του Νοεμβρίου 2018», αναφέρει σε ανάλυσή της η Morgan Stanley.
«Ενώ οι κινήσεις αυτές είναι κοινές, η συγχρονισμένη μείωση μπορεί να αποτελεί προειδοποίηση για την ζήτηση κινεζικών βασικών προϊόντων».



Η Morgan Stanley συνεχίζει τονίζοντας πως κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι εβδομάδων, σχεδόν όλοι οι τομείς της ναυτιλίας παρουσίασαν χαμηλότερα ποσοστά ναύλων, προκαλώντας ανησυχίες σχετικά με την «υγεία» της υποκείμενης ζήτησης.
Ο δείκτης Baltic Dry μειώθηκε κατά 17% από τα μέσα Δεκεμβρίου 2018 (Είδ. 6), με όλους τους τύπους πλοίων να κερδίζουν χαμηλότερα ποσοστά ναυλώσεων σε σύγκριση με το 2017, παρά την απότομη πτώση της αύξησης της προσφοράς ξηρού φορτίου.



Εν τω μεταξύ, τα δεδομένα από τις τελωνειακές αρχές της Κίνας δείχνουν ότι οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 3,2% το τελευταίο τρίμηνο έως το Νοέμβριο (Γράφημα 7), ενώ τα περιθώρια κέρδους της χαλυβουργίας πρόσφατα κατέστησαν αρνητικά.





 Από την πλευρά του πετρελαίου, τα ποσοστά VLCC στην Ασία σημείωσαν επίσης αξιοσημείωτη πτώση, καθώς μειώθηκαν από 60 χιλ. δολάρια τον Νοέμβριο του 2018 σε 30 χιλ. δολάρια (Σχήμα 8) με ακατέργαστες ροές προς την Κίνα που δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης.
Σύμφωνα με την ClipperData, το 2018 οι ροές πετρελαίου προς την Κίνα παρέμειναν ισχυρές, αυξανόμενες κατά 7,6%, αλλά κάτω από το 10,1% που παρατηρήθηκε το 2017.
Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες τα στοιχεία δείχνουν περαιτέρω μειώσεις, αν και οφείλεται κυρίως στην επιβράδυνση της προσφοράς στις περικοπές του ΟΠΕΚ +, καθώς και στις καθυστερήσεις στα κινεζικά λιμάνια.



Από την πλευρά του φυσικού αερίου, οι επιτόπου χρεώσεις του ναύλου LNG ήταν επίσης πιο αδύναμες, μειωμένες από 190 χιλ. δολάρια  το Νοέμβριο σε 80 χιλιάδες δολάρια σήμερα (Παρ. 10).
Ενώ σε ποσοστιαία βάση η μείωση των ναύλων LNG φαίνεται δραματική, η αγορά ναύλωσης παραμένει σχετικά περιορισμένη.



Φυσικά, αυτά τα δεδομένα είναι μόνο τα τελευταία σε μια μακρά σειρά ανησυχητικών ειδήσεων για την κινεζική οικονομία…

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS