Με νέες συμβάσεις άνω του 1 δισ. ευρώ ενισχύει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το ανεκτέλεστό της υπόλοιπο

Με νέες συμβάσεις άνω του 1 δισ. ευρώ ενισχύει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το ανεκτέλεστό της υπόλοιπο
σεις άνω του 1 δισ. ευρώ ενισχύει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το οποίο και «σκαρφαλώνει» πλέον πάνω από τα 2 δισ. ευρώ
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα, η σύμβαση του οποίου βρίσκεται στην τελική φάση έγκρισης είναι το Αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Η σύμβαση αναμένεται να κατατεθεί μέχρι το τέλος του μήνα για έγκριση στη Βουλή, ένα έργο το οποίο έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – GMR.
Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωσή της από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ξεκινά η υλοποίηση μιας επένδυσης 1,5 δισ. ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες από την προσεχή άνοιξη, προτού προχωρήσει σε πλήρη ανάπτυξη εργοταξίων από το καλοκαίρι και μετά.
Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις.
Στην τελική ευθεία μπήκε και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες της νέας γραμμής 4 του Μετρό (για το πρώτο τμήμα, Αλσος Βεϊκου – Γουδή) μετά τις δικαστικές εμπλοκές που σημειώθηκαν.
Οριστικός ανάδοχος του έργου, προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ έχει αναδειχτεί η Τέρνα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει μέχρι το Πάσχα και περιλαμβάνει τη μελέτη και την εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους του έργου.
Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά λαμβάνει χώρα ανάλογος διαγωνισμός, με το αντικείμενο του οποίου προβλέπεται να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις του μεγαλύτερου δημόσιου έργου συγκοινωνιακής υποδομής, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε., προϋπολογισμού δημοπράτησης 1,45 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ για την πρώτη φάση.
Σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο περιλαμβάνεται και στη σύμβαση για τη διαχείριση απορριμμάτων της Πελοποννήσου, έργο το οποίο επίσης ξεκινάει άμεσα, έπειτα από πολυετή αναμονή. Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 130 εκατ.
Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδόμου Ε65 το Λαμία - Ξυνιάδα, μετά και την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών.
Το νότιο τμήμα, από τη Λαμία ώς την Ξυνιάδα, έχει μήκος 32,5 χλμ. και προβλέπεται να παραδοθεί σε μια διετία, ενώ το κόστος του έργου ανέχεται στα 306 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση για το νέο τμήμα πέρασε από από σαράντα κύματα, καθώς οι Βρυξέλλες ζήτησαν να υποβληθούν επικαιροποιημένες μελέτες και είχαν ενστάσεις για τη βιωσιμότητα του έργου.
Τελικά τα εμπόδια ξεπεράστηκαν, ενώ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το Υπουργείο Υποδομών θα εξασφαλίσει χρηματοδότηση και για το βόρειο κομμάτι του Ε-65, που είχε μπλοκαριστεί το 2008 από το ΣτΕ, λόγω των επιπτώσεων προς το περιβάλλον και στον βιότοπο της αρκούδας.
Πρόκειται για έργο της τάξεως των 306 εκατ. ευρώ, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη πρόσφατα και ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει να εγκαθιστά εργοτάξιαΤέλος ένα ακόμη σημαντικό έργο πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο της η ΤΕΡΝΑ, προϋπολογισμού 262 εκατ. Ευρώ.
Πρόκειται για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου του Βελιγραδίου «Νίκολα Τέσλα», το οποίο αναλαμβάνει η κοινοπραξία των εταιρειών Vinci (51%) - TΕΡΝΑ (49%).
Η διάρκεια κατασκευής είναι πέντε έτη.
 

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS