Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΟΛΘ: Κρίσιμη συνάντηση σήμερα 28/1 των εργαζομένων για απεργιακές κινητοποιήσεις - Δεν εξυπηρετήθηκαν container ships

tags :
ΟΛΘ: Κρίσιμη συνάντηση σήμερα 28/1 των εργαζομένων για απεργιακές κινητοποιήσεις - Δεν εξυπηρετήθηκαν container ships
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να προκαλέσει πονοκέφαλο στη νέα διοίκηση του λιμανιού η οποία ανέλαβε τον ΟΛΘ την άνοιξη του 2018. 
Κρίσιμη συνάντηση πραγματοποιούν σήμερα οι Σύλλογοι και τα Σωματεία των Εργαζομένων στον ΟΛΘ προκειμένου να αποφασίσουν την κλιμάκωση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, με θέμα την παράταση ισχύος της επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ).
Ήδη οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν από την Παρασκευή αποχή από την υπερωριακή εργασία και την εργασία του Σαββάτου και της Κυριακής με αποτέλεσμα 4 container ships των εταιρειών ARKAS, CMA και ΣΑΜΟΘΡΑΚΙΤΗΣ δεν εξυπηρετήθηκαν.
Σε ανακοίνωση τους οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού είναι για μας θεμέλια των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων και δε πρόκειται να δεχτούν εκβιαστικά διλήμματα και απειλές για τη κατάργησης τους.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «μέχρι σήμερα προσήλθαμε καλόπιστα και τεκμηριωμένα στη συνολική Συλλογική διαπραγμάτευση για το Γ.Κ.Π. και Σ.Σ.Ε.,
αποδεχόμενοι τις καθυστερήσεις λόγου του εύλογου χρόνου για την προετοιμασία της εταιρία όπως αποδεχθήκαμε και τη τροποποίηση άρθρων του Γ.Κ.Π., προκειμένου να διευκολυνθεί η εταιρία στη τοποθέτηση Διευθυντών, αφού δεν ήταν ακόμα έτοιμη για τη συνολική τροποποίηση του Επιδείξαμε ίσως καλή διάθεση υπέρ του δέοντος, αφού με τεχνικές καθυστέρησης από τα τέλη Ιουλίου που ήταν να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση εντέλει η Εταιρία εδέησε να μας καλέσει στις 29/11/2018. Θεωρούσαμε ότι και η εταιρία θα επιδείξει την αντίστοιχη σοβαρότητα και δεν θα προσπαθήσει να μας εμπλέξει σε περίεργους ατραπούς, για την μετατροπή των συλλογικών Συμβάσεων σε ατομικές συμβάσεις μάλιστα με απειλές για εργοδοτική παρέμβαση στα σωματεία και έλεγχο των εργαζόμενων».

Πονοκέφαλος στη νέα διοίκηση

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να προκαλέσει πονοκέφαλο στη νέα διοίκηση του λιμανιού η οποία ανέλαβε τον ΟΛΘ την άνοιξη του 2018.
Και αυτό γιατί εκτιμάται ότι στην περίπτωση που ανοίξει μέτωπο με τους εργαζομένους θα επηρεαστεί η ανοδική πορεία που καταγράφει το λιμάνι.
Ήδη το 2018 η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε κατά 5,5% στα κοντέινερς και κατά 5% στο συμβατικό φορτίο.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η ΟΛΘ ΑΕ είχε ανακοινώσει ότι για το 2017 η διακίνηση φορτίων από τα κρηπιδώματα της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ρεκόρ δεκαετίας είναι σαφές ότι η επίδοση αυτή διευρύνθηκε το 2018.
Με βάση τα οριστικά στοιχεία της ΟΛΘ για το 2017, η αυξημένη διακίνηση το 2018 προσέγγισε στα κοντέινερς τα 425.000 TEUs και στο συμβατικό λιμάνι τους 3.780.000 τόνους.
Η βελτίωση στα μεγέθη της διακίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2018 οφείλεται κυρίως στη δυναμική των εξαγωγών της περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και στην αύξηση των εισαγωγών λόγω της ανάκαμψης της εσωτερικής αγοράς, εξαιτίας της ανόδου τόσο του ΑΕΠ της χώρας, όσο και της καταναλωτικής ζήτησης. 
Υπό το πρίσμα, των εξελίξεων αυτών, οι επόμενες μέρες είναι ιδιαίτερα κρίσιμες, αν και όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς θα βρεθεί τελικά σύντομα η χρυσή τοιμή ανάμεσα σε διοίκηση και εργαζόμενους.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης