Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στον αέρα η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού παρά την δυσαρέσκεια των Θεσμών - Απαιτούνται έργα πολλών εκατ. ευρώ

tags :
Στον αέρα η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού παρά την δυσαρέσκεια των Θεσμών - Απαιτούνται έργα πολλών εκατ. ευρώ
Τα χρήματα που απαιτούνται για την εξασφάλιση των πιστοποιήσεων του οδικού άξονα είναι πολλά και κανείς ιδιώτης δεν θέλει να επωμιστεί. 
Σημαντικές καθυστερήσεις παρατηρούνται στον διαγωνισμό για την 40ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με αρκετά στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς να μην μπορούν να πουν με βεβαιότητα ότι ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του οδικού άξονα τελικώς θα πραγματοποιηθεί.
Παρά την δυσαρέσκεια των Θεσμών για την καθυστέρηση που υπάρχει για την πολυετή παραχώρηση του οδικού άξονα, που παρ' ότι έχει προκηρυχθεί από τον Νοέμβριο του 2017, και αποτελεί μια από τις μεταμνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, παραμένει παγωμένη, τα προβλήματα που υπάρχουν είναι πολλά.
Σύμφωνα με πληφοφορίες τα δύο βασικά εμπόδια, είναι τα έργα που απαιτούνται να γίνουν στην Εγνατία Οδός προκειμένου να πάρει τις σχετικές πιστοποιήσεις και το δεύτερο είναι τα διόδια που προβλέπεται να εγκατασταθούν κατά μήκος της Εγνατίας, για τα οποία δεν έχει γίνει ακόμη τίποτα, λόγω των έντονων αντιδράσεων που υπάρχουν.
Στο πρώτο θέμα, αυτό των πιστοποιήσεων, οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ θέτουν αυστηρούς κανόνες προκειμένου ένας οδικός άξονας να θεωρείται διεθνής.
Η Εγνατία η οποία κατασκευάστηκε μεταξύ 1994 και 2009, είναι λογικό να μην τηρεί αυτές τις προδιαγραφές, οι οποίες μεταφράζονται σε έργα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία κανείς ιδιώτης, που ενδιαφέρεται για την εκμετάλλευση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, δεν θέλει να επωμιστεί. Από την άλλη πλευρά, το Δημόσιο δεν έχει τα χρήματα για να κατασκευάσει τα έργα αυτά.
Ως εκ τούτου πως θα γίνουν τα έργα αναβάθμισης του οδικού άξονα πριν καταλήξει στα χέρια ιδιωτών, παραμένει ακόμη στον αέρα.
Ένα δεύτερο μεγάλο αγκάθι στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού είναι τα διόδια (18 μετωπικά και 43 πλευρικά) που έπρεπε να έχουν εγκατασταθεί - αυτό άλλωστε προβλέπει η απόφαση που έχει υπογράψει ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτης - εκ των οποίων, έχουν κατασκευαστεί μόνο δύο.
Και αυτό γιατί οι αντιδράσεις που υπάρχουν για την εγκατάσταση των διοδίων είναι μεγάλες, ενώ ασαφή παραμένει ακόμη και η τιμολογιακή πολιτική.
Να σημειωθεί ότι η DG Move, η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. για τις μετακινήσεις, έστειλε προσφάτως στο ΤΑΙΠΕΔ έγγραφο με το οποίο ζητά να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των διοδίων, ιδιαίτερα για τα φορτηγά, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινοτικές οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες η χρέωση εξαρτάται από τις εκπομπές ρύπων του οχήματος.
Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, ζητώντας από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.
Η αίτηση ακύρωσης, που κατατέθηκε στο ΣτΕ, έρχεται ως αντίδραση της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη χωροθέτηση επιπλέον σταθμών διοδίων από τους ήδη υπάρχοντες, τόσο στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, όσο και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και στους κάθετους άξονες.
Η Περιφέρεια όμως δεν αντιδρά μόνο στη χωροθέτηση νέων σταθμών, αλλά προσφεύγει και κατά της υπέρμετρης αύξησης του ύψους των τελών διοδίων (αντίτιμο διέλευσης), που προβλέπεται να εισπράττεται και η οποία φτάνει ως το 100% (διπλασιασμός) σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
Η προσφυγή στρέφεται κατά του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που έχει ως αντικείμενο τη χωροθέτηση σταθμών διοδίων και τον καθορισμό τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες αυτής.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης