Δημόσια έργα στην Ελλάδα: 14 χρόνια έχει διαρκέσει το έργο του φράγματος Πείρου Παραπείρου από τη Μηχανική

Δημόσια έργα στην Ελλάδα: 14 χρόνια έχει διαρκέσει το έργο του φράγματος Πείρου Παραπείρου από τη Μηχανική
Πρόκειται για το φράγμα Πείρου - Παραπείρου, στην Πάτρα με ανάδοχο την Μηχανική που αν και δημοπρατήθηκε το 2005 δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, 14 χρόνια μετά. 
Αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα της προχειρότητας, της έλλειψης σχεδιασμού αλλά και των μεγάλων εκπτώσεων με τα οποία γινόταν οι δημοπρατήσεις δημοσίων έργων στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια.
Πρόκειται για το φράγμα Πείρου - Παραπείρου, στην Πάτρα με ανάδοχο την Μηχανική που αν και δημοπρατήθηκε το 2005 δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, 14 χρόνια μετά.
Το έργο ήταν αρχικού προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ και με την εκμετάλλευση των νερών του ποταμού Πείρου και του παραπόταμου του Παραπείρου, τα οποία θα διοχετεύονται στο φράγμα, αναμένεται να λύσει το πρόβλημα ύδρευσης περιοχών της Πάτρας, της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρων και όλης της βορειοδυτικής και δυτικής Αχαΐας.
Το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 και η κατασκευή του ξεκίνησε το 2006 από την Μηχανική. Το έργο κατά το παρελθόν έχει συναντήσει πολλά εμπόδια και προβλήματα.
Στελέχη της αναδόχου εταιρείας έχουν κατά καιρούς δηλώσει ότι ο δρόμος από την αρχή που σχεδιάστηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε προβλήματα.
«Λόγω των περιορισμένων χρημάτων που είχαν δοθεί για τις απαλλοτριώσεις του δρόμου, στην μελέτη προβλέπονταν απότομες τομές στα πρανή και θα είχαμε προβλήματα με βραχοπτώσεις. Εγινε προσπάθεια να γίνουν διορθώσεις όμως αυτό προκάλεσε καθυστερήσεις» δήλωσε προσφάτως ο Δημήτρης Σάκκος, διευθυντής Κατασκευής Εργου «Φράγμα Πείρου - Παραπείρου».
Δεν ήταν όμως μόνο αυτό το πρόβλημα. Η εταιρεία Μηχανική, η οποία πολλές φορές στο παρελθόν κατηγορήθηκε για κακοτεχνίες, αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά πφροβλήματα και συνέπραξε με τους Ιταλούς της «GD Infrastrutture» προκειμένου να επανακάμψει στα ελληνικά κατασκευαστικά δρώμενα.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα το έργο να παραμείνει στάσιμο για αρκετά χρόνια.
Αυτό άλλωστε έχει συμβεί και με πολλά ακόμη έργα στην Ελλάδα όπου οι πτωχεύσεις κατασκευαστικών εταρειών είχαν ως αποτέλεσμα πολλά από αυτά να παραμένουν επί πολλά χρόνια μισοτελειωμένα και ουσιαστικά η ανάθεση τους σε άλλη κατασκευάστρια εταιρεία να έχει εκτιναξει τον προϋπολογισμό τους.
Οι εκτιμήσεις τώρα, αναφέρουν ότι η ολοκλήρωση του φράγματος Πείρου - Παραπείρου αναμένεται την Ανοιξη του 2019, αν και εφόσον δεν προκύψουν νέα προβλήματα.
Με την αποπεράτωση του φράγματος θα δημιουργηθεί μια τεχνητή λίμνη που με τα νερά της θα κατακλύσει το χωριό Τόσκες, ευρισκόμενο στις ανατολικές απολήξεις του Κομποβουνίου και στις νότιες παρυφές της πεδιάδας των Φαρρών, και το οποίο από το το 2009 έχει ερημώσει γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS