Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

GTAI: Η Ελλάδα ενισχύει την οικονομία της με στρατηγικές ψηφιοποίησης

tags :
GTAI: Η Ελλάδα ενισχύει την οικονομία της με στρατηγικές ψηφιοποίησης
GTAI: Η Ελλάδα ενισχύει την οικονομία της με στρατηγικές ψηφιοποίησης
Η Ελλάδα έχει θέσει φιλόδοξους στόχους «σε ένα κρίσιμο επιχειρηματικό περιβάλλον», σύμφωνα με την ανάλυση της έκθεσης του γερμανικού Οργανισμού Εμπορίου και Επενδύσεων GTAI (Germany Trade and Invest), στην οποία αναφέρεται και στη στρατηγική της Ελλάδας για το πέρασμα στη νέα ψηφιακή εποχή.
Σύμφωνα με την έκθεση, τον Νοέμβριο του 2016, το νεοσύστατο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτική, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης εισήγαγε την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική (ΕΨΣ) μέχρι το 2021, με στόχο την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Οι πολίτες, το κράτος και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν για το ψηφιακό μέλλον, υπογραμμίζεται.
Οι στόχοι της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής είναι οι κάτωθι:
-Πρώτος στόχος είναι η ανάπτυξη της ψηφιακής υποδομής της χώρας.
Τα δίκτυα νέας γενιάς και οι συνδεσιμότητες gigabit θα πρέπει να είναι προσβάσιμα σε σχολεία, δημόσιες Aρχές και όλα τα νοικοκυριά. Η μείωση της γραφειοκρατίας ενθαρρύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις στις ευρυζωνικές τεχνολογίες, ενώ σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας οι επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς ήρθαν ύστερα από παρέμβαση της Πολιτείας.
-Δεύτερος στόχος είναι περισσότερες επενδύσεις από ελληνικές εταιρείες σε ψηφιακές τεχνολογίες.
Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις επωφελούνται από κοινοτικά και εθνικά κονδύλια στο πλαίσιο της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής (https://www.espa.gr/en/).
Τα μέτρα εκτείνονται από τη δημιουργία ενός δικτυακού τόπου και την απόκτηση υπολογιστών έως την επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών (ηλεκτρονικό εμπόριο), τη χρήση υπηρεσιών cloud και τη χρήση καινοτόμων λύσεων στη διαδικασία παραγωγής.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΨΣ προβλέπει τη δημιουργία μιας εθνικής ψηφιακής πλατφόρμας "Industry 4.0", παρόμοια με αυτή της Γερμανίας, που προορίζεται να χρησιμεύσει ως πύλη δικτύου και πληροφόρησης για όλους τους παράγοντες της επιχειρηματικότητας, της πολιτικής και της επιστήμης.
Τα πρώτα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση κάνει η Ένωση Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ).
-Τρίτον, η ΕΨΣ βασίζεται στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ως κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη.
Προκειμένου να καταστούν οι επιχειρήσεις του τομέα πιο ανταγωνιστικές, θα πρέπει να προσαρμόσουν και να πιστοποιήσουν καλύτερα τα προϊόντα και τις διεργασίες τους στα διεθνή πρότυπα.
Στόχος είναι, επίσης, η στενότερη συνεργασία μεταξύ του τομέα των ΤΠΕ και άλλων βιομηχανικών ενώσεων, έτσι ώστε η έρευνα και τα προϊόντα ΤΠΕ να είναι περισσότερο προσανατολισμένα στις ανάγκες των επιχειρήσεων.
-Τέταρτος στόχος είναι η απόκτηση και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των φοιτητών, των εργαζομένων και ηλικιωμένων, προκειμένου να εξαλειφθούν κοινωνικά και γεωγραφικά εμπόδια για πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
-Πέμπτος στόχος είναι η ασφάλεια της δράσης στο Διαδίκτυο και η προστασία της ψηφιακής ιδιωτικής ζωής. Μεταξύ άλλων, το κράτος θα πρέπει να προστατεύεται καλύτερα από επιθέσεις στον κυβερνοχώρο και να ενισχυθεί η προστασία των δεδομένων.
Ξεχωριστή αναφορά κάνει η έκθεση στην στρατηγική που έχει χαράξει η Ελλάδα, όσον αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Όπως αναφέρεται «η Ελλάδα έχει μια στρατηγική στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση από το 2014, ωστόσο το σχέδιο του υπουργείου ΨΗΠΤΕ ήρθε να ενισχύσει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των Αρχών, τη υποστήριξη χρήσης ανοικτών δεδομένων (Open Data) και υπηρεσιών cloud.
Μεταξύ των πιο συχνά χρησιμοποιούμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών του κράτους περιλαμβάνονται η πρωτοβουλία για τη διαφάνεια, μέσω της οποίας δημοσιεύονται όλες οι διοικητικές πράξεις, η ηλεκτρονική πλατφόρμα προμηθειών για τις δημόσιες συμβάσεις, τα συνταγογραφούμενα φάρμακα και η πλατφόρμα για τις φορολογικές υπηρεσίες.
Ωστόσο, οι επιχειρήσεις και οι πολίτες στην Ελλάδα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες μόνο σε περιορισμένο βαθμό. Αρκετές εταιρείες έχουν διαμαρτυρηθεί στην Germany Trade & Invest για την έλλειψη φιλικότητας των κρατικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς το χρήστη. Συχνά δεν «δένουν» θεματικά και η πρόσβαση είναι περίπλοκη.
Τέλος, μόνο ένας στους δύο Έλληνες έχει βασικές ψηφιακές δεξιότητες, σύμφωνα με τον τρέχοντα Δείκτη για την Ψηφιακή Οικονομία και την Κοινωνία (DESI) του 2018».

Πλεονεκτήματα

Η έκθεση αναφέρει ότι η Ελλάδα καταλαμβάνει την 24η θέση μεταξύ των 28 κρατών-μελών της ΕΕ, όπως μετράται από την ενσωμάτωση των τεχνολογιών ψηφιοποίησης στην οικονομία, σύμφωνα με τον Δείκτη για την Ψηφιακή Οικονομία και την Κοινωνία.
Αυτό οφείλεται κυρίως στο σχετικά μικρό ποσοστό των εταιρειών που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω του Διαδικτύου.
Οι Έλληνες κατασκευαστές λογισμικού έχουν λίγες ευκαιρίες να γίνουν παγκόσμιοι παίκτες λόγω της μικρής τοπικής αγοράς.
Ωστόσο, σε περιφερειακό επίπεδο, οι Έλληνες προμηθευτές είναι ορατοί σε ορισμένες αγορές, όπως η ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι λύσεις διαχείρισης πελατειακών σχέσεων και τα συστήματα προγραμματισμού των επιχειρήσεων.

Προοπτικές

Σύμφωνα με την έκθεση, η Ελλάδα δεν θα διαδραματίσει ηγετικό ρόλο ως προγραμματιστής και προμηθευτής ψηφιακών λύσεων στο μέλλον.
Ωστόσο, η ζήτηση για τεχνολογίες ψηφιοποίησης θα αυξηθεί στους τομείς της υγειονομικής περίθαλψης, του λιανικού εμπορίου, των μεταφορών, των logistics και της γεωργίας.
Στρατηγική για τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ)
Τέλος, επισημαίνεται ότι το «το υπουργείο Παιδείας και το Τμήμα Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Πληροφοριών αναμένεται, τα επόμενα δύο χρόνια να αναπτύξουν στρατηγική AI».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης