Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αποσυνδέεται από τα προβλήματα του κυπριακού ομίλου J&P Overseas η J&P Αβαξ

tags :
Αποσυνδέεται από τα προβλήματα του κυπριακού ομίλου J&P Overseas η J&P Αβαξ
Πως η διάσπαση του Ομίλου J&P Overseas ευνοεί τον ελληνικό κατασκευαστικό Όμιλο. 
Η 27 Μαρτίου που θα πραγματοποιηθεί η Β' Επαναληπτική Γενική Συνέλευση, θα σηματοδοτήσει την νέα αρχή του κατασκευαστικού Ομίλου της J&P Αβαξ, η οποία πλέον θα μετονομαστεί σε Άβαξ, μετά την διάσπαση του κατασκευαστικού κυπριακού Ομίλου J&P Overseas.
Η γενική συνέλευση θα κληθεί να αποφασίσει και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέχρι το ποσό των 20 εκατ. ευρώ.
Τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, μετά την αφαίρεση των προβλεπόμενων δαπανών έκδοσης, όπως προβλέπεται και στην έκθεση του διοικητικού συμβουλίου, θα διατεθούν μεταξύ άλλων για κάλυψη υποχρεώσεων που απορρέουν από τα ομολογιακά δάνεια της, για μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, για την χρηματοδότηση της 100% θυγατρικής Volterra καθώς και για την ενίσχυση της ταμειακής της ρευστότητας.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της αύξησης, ύψους 20 εκατ. ευρώ, προβλέπεται η ενίσχυση της συμμετοχή της οικογένειας Ιωάννου από το υφιστάμενο 5% σε περίπου 24%. Αντίθετα το ποσοστό που ελέγχει η J&P Investments θα υποχωρήσει από 41,59% σε περίπου 28%, ενώ οι έλληνες μεγαλομέτοχοι Κων. Μιτζάλης και Κων. Κουβαράς εκτιμάται ότι θα διατηρήσουν το ποσοστό που ελέγχουν αμφότεροι και το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 20% συνολικά.
Από την διάσπαση που συντελείται στη μητρική, το θετικό είναι ότι η J&P Αβαξ είχε διατηρήσει πλήρως αυτόνομο ρόλο εντός του ευρύτερου ομίλου, με αποτέλεσμα να αποφύγει τυχόν εμπλοκές από την παραπάνω εξέλιξη.
Επίσης ιδιαίτερα θετικό είναι ότι η Αβαξ μετά την διάσπαση διατηρεί πάνω από το 70% των συμμετοχών της για έργα που αφορούν τόσο την Ελλάδα όσο και ορισμένα του εξωτερικού.
Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένω συμβάσεων του Ομίλου ανέρχεται στα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ προ ημερών η J&P Aβαξ σε κοινοπραξία με την GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A, υπέβαλλαν προσφορά για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Επίσης προ ημερών η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ - Μεσόγειος - ΑΑΓΗΣ, υπέγραψαν τη σύμβαση για τη μονάδα επεξεργασίας στην Ηλεία, μιας τουριστικής περιοχής που αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα με τα σκουπίδια εδώ και πολλά χρόνια.
Πρόκειται για σύμβαση ύψους 38 εκατ. ευρώ, με τα 16,8 εκατ. να προέρχονται από το ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα 21,2 εκατ. ευρώ να αφορούν ιδιωτικά κεφάλαια του αναδόχου.
Η σύμβαση ΣΔΙΤ αφορά στην κατασκευή και τη λειτουργία (για 25 χρόνια) μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων δυναμικότητας 45.000 έως 80.000 τόνων ετησίως. Η μονάδα θα κατασκευαστεί σε έκταση που παραχώρησε η Εκκλησία, ενώ βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον νέο Χώρο Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΥ), στον οποίο θα θάβονται τα υπολείμματα της επεξεργασίας.
Τέλος ο κρατικός φορέας διαχείρισης οδικού δικτύου της Κροατίας (HC) αποφάσισε να επιλέξει την J&P Αβαξ για την κατασκευή του τμήματος Duboka - Šparagovići/Zaradeze, που αφορά δρόμους προς τη γέφυρα Pelješac, έναντι 464,9 εκατ. κούνα, προ ΦΠΑ (περίπου 62,3 εκατ. ευρώ).

Πως ξεκίνησε η διάσπαση

Ο όμιλος της J&P Overseas είχε βρεθεί την τελευταία διετία στη δίνη εσωτερικών τριβών μεταξύ των μετόχων της J&P Overseas, δηλαδή της οικογένειας Ιωάννου και της οικογένειας Παρασκευαΐδη, εξέλιξη που είχε προκαλέσει σημαντική εσωστρέφεια, με αποκορύφωμα την επεξεργασία έως και σχεδίου για τη διάσπαση του ομίλου και τον διαχωρισμό των επιμέρους δραστηριοτήτων του μεταξύ των μετόχων,
Η διαμάχη στο εσωτερικό του Όμιλου J&P Overseas ξεκίνησε με τον θάνατο του πατριάρχη του ομίλου Γώγου Παρασκευαΐδη. Tα στρατόπεδα που δημιούργήθηκαν εντός του Ομίλου ήταν από την μία ο Ευθύβουλος Παρασκευαΐδης, γιος του ιδρυτή και η αδερφή του Λεώνη Παρασκευαΐδη και από την άλλη η μητέρα τους Θέκλα με την δεύτερη κόρη της Χριστίνα και το γαμπρό της Ανδρέα Παπαθωμά. Το τρίτο στρατόπεδο ήταν η πλευρά Δάκη και του υιού του, Χρίστου Ιωάννου.
Η διαμάχη έφτασε στις αίθουσες τω δικαστηρίων ενώ ο Όμιλος βρέθηκε στο επίκεντρο μετά τις καταγγελίες δεκάδων Ελλήνων και Κύπριων εργαζομένων από τα εργοτάξια της Σαουδικής Αραβίας που κατήγγειλαν άθλιες συνθήκες εργασίας, πολύμηνες καθυστερήσεις πληρωμών και κακοδιαχείριση.
Τον περασμένο Οκτώβριο η J&P Overseas Limited κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή της J&P Overseas Limited σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
Έκτοτε έχει ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου προκειμένου να κλείσουν όλα τα ανοίγματα του Ομίλου, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, αλλά και να αντιμετωπιστούν μεγάλα προβλήματα ρευστότητας.
Σύμφωνα με τα κυπριακά μέσα, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες καταγραφής όλων των περιουσιακών στοιχείων και η πώλησή τους, καθώς γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος. Το ύψος των εσόδων που θα εισπράξει ο διαχειριστής και πόσα από αυτά θα καταλήξουν σε πιστωτές και εργαζόμενους είναι ακόμη άγνωστο.
Το ύψος των χρεών και των ζημιών υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια, ενώ εκατοντάδες είναι οι εργαζόμενοι που παραμένουν εγκλωβισμένοι και απλήρωτοι στα εργοτάξια της εταιρείας στη Σαουδική Αραβία.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης