Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ο νέος κινεζικός «δρόμος του μεταξιού» σχεδιάζει επέκταση στην Κριμαία

tags :
Ο νέος κινεζικός «δρόμος του μεταξιού» σχεδιάζει επέκταση στην Κριμαία
Ο νέος κινεζικός «δρόμος του μεταξιού» σχεδιάζει επέκταση στην Κριμαία 
Ρώσοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν τη στενότερη συνεργασία μεταξύ του Πεκίνου και της Κριμαίας στα μεγάλα έργα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road Initiative (BRI),  γεγονός που αντιπροσωπεύει μια συνεχή σημαντική μετατόπιση των προτεραιοτήτων της Μόσχας, οι οποίες ιστορικά έπληξαν τη Ρωσία στον οικονομικό ανταγωνισμό με την Κίνα.
Οποιαδήποτε μελλοντικά έργα της ΒΡΕ με την Κριμαία θα ενισχύσουν περαιτέρω και θα ενσωματώσουν πλήρως τη χερσόνησο στην κατοχή της Ρωσίας μετά την προσάρτησή της από την Ουκρανία μετά το δημοψήφισμα του 2014.
Κατά τη διάρκεια μιας τελετής στη ρωσική πρεσβεία στο Πεκίνο, ο επικεφαλής της ένωσης κινέζων συμπατριωτών στη χερσόνησο Ge Zhili έκανε τις ακόλουθες επίσημες δηλώσεις «η οργάνωσή μας ενισχύει τους δεσμούς συνεργασίας, τις ανταλλαγές και τις φιλικές επαφές με την κοινωνία της Κριμαίας.
Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η εκδήλωση ήταν στα πλαίσια της πέμπτης επετείου της επανένωσης της Κριμαίας με τη Ρωσία.
Μιλώντας επίσης για την αύξηση του πολιτιστικού χαρακτήρα μαζί με τις οικονομικές επαφές, ο Ge συνέχισε να εξηγεί το στόχο «Να βοηθήσει τους ανθρώπους να καταλάβουν τι είναι η Κριμαία, να ξεκινήσει τη συνεργασία μαζί του, να δημιουργήσει αξιόπιστες σχέσεις με τη χερσόνησο, να αναπτύξει φιλικές επαφές με αυτήν και να υλοποιήσει κοινά ιδιωτικά έργα κάτω από την ζώνη και οδικής πρωτοβουλίας», το υπερβολικά φιλόδοξο αναπτυξιακό και επενδυτικό σχέδιο της Κίνας, στο οποίο συμμετέχουν περισσότερες από 150 χώρες σε πέντε ηπείρους.
Οι κινεζικές δηλώσεις στην τελετή υπογράμμισαν τη δημιουργία και την εμβάθυνση των «αξιόπιστων δεσμών εταίρων» τη στιγμή που η Μόσχα πιστεύεται ότι δεν επιδιώκει πλέον την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση μετά τις κυρώσεις των ΗΠΑ, καθώς και την εξάπλωση του INF και την αυξημένη επέκταση του ΝΑΤΟ.
Είναι επίσης μια στιγμή που τόσο το Πεκίνο όσο και η Μόσχα φημολογούνται ότι σχεδιάζουν μια πιθανότερη μεγαλύτερη γεωπολιτική συμμαχία, την ώρα που η Ουάσινγκτον συνεχίζει να πλήττει τις κινεζικές εξαγωγές με τους δασμούς.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη συνεργασία της BRI, ιδίως στην γεωπολιτικά ευαίσθητη περιοχή της Κριμαίας, θα αποτελούσε σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.



Αν και λίγα έχουν δημοσιευθεί σχετικά με νέα πιθανά κοινά έργα υποδομών στα πλαίσια της πρωτοβουλίας BRI, εκτός από τα τρέχοντα έργα όπως η πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που διασυνδέει την Κίνα και τη Ρωσία στο Tongjiang στην επαρχία Heilongjiang, η πηγή RT παρουσίασε τα εξής:
Υπάρχουν επίσης σχέδια για την ανανέωση της συνεργασίας μεταξύ της Κριμαίας και της επαρχίας Hainan της νότιας Κίνας, καθώς και μεταξύ πόλεων όπως η Γιάλτα και η Σανγιά, η Σεβαστούπολη και το Νταλιάν, το Σουάκακ και το Χέιχ.
Το 2018 ο Ρώσος πρόεδρος Putin δήλωσε ότι είναι σταθερός υποστηρικτής της κινεζικής πρωτοβουλίας Belt and Road Initiative, λέγοντας στον ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό CGTN, «η πρωτοβουλία του Belt and Road του Προέδρου Xi ενσωματώνει έννοιες της οικονομίας και της ανθρωπότητας.
Η ουσία της πρωτοβουλίας είναι να αναπτυχθεί τόσο η οικονομία όσο και οι υποδομές».
Σχετικά με τους ζεστούς δεσμούς με το Πεκίνο, ο Putin τόνισε τότε ότι η πρωτοβουλία Belt and Road Initiative είχε το δυναμικό ως «σημαντικό βήμα για την περαιτέρω εξάλειψη των περιορισμών στην οικονομική ανάπτυξη και συνεργασία».
Οποιαδήποτε σημαντική μελλοντική συνεργασία στην ίδια την Κριμαία θα είναι βέβαιο ότι θα αυξήσει τα φρύδια στο Κίεβο και μεταξύ των δυτικών συμμάχων της Ουκρανίας, ειδικά μετά το επικίνδυνο περιστατικό του περασμένου Νοεμβρίου στο στενό του Κερτς και τις επακόλουθες απειλές στρατιωτικής κλιμάκωσης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης