Τι σου είναι αυτό το marketing! Μία σύγκριση Έλτον με Παπουτσάνη

Τι σου είναι αυτό το marketing! Μία σύγκριση Έλτον με Παπουτσάνη
Το ερώτημα που δημιουργείται είναι πως μπορεί να αποτιμά η αγορά τόσο διαφορετικά δύο εταιρείες που ανήκουν στον κλάδο των χημικών
Μπορεί κάποιοι να λένε ότι η πρώτη εταιρεία είναι πιο commodity style, σε σχέση με την δεύτερη, αλλά δεν παύουν να ανήκουν και οι δύο στον κλάδο των χημικών. Εξετάζοντας λίγο τις αποτιμήσεις, διαπιστώνουμε την ύπαρξη μια χαώδους διαφοράς στις αποτιμήσεις.
Ενώ η Έλτον έχει πολλαπλάσια μεγέθη, σε σχέση με την Παπουτσάνης, με την κερδοφορία να είναι περίπου τριπλάσια (τα 3 εκατ. ευρώ, αποτελούν εκτίμηση, η οποία μπορεί να αποδειχτεί συντηρητική) και τις πωλήσεις σχεδόν 6πλάσιες, οι δύο μετοχές έχουν πολύ κοντινές κεφαλαιοποιήσεις.
Επίσης, η πρώτη διαπραγματεύεται στο 0,76 της λογιστικής της αξίας, όταν η άλλη διαπραγματεύεται στο υπερδιπλάσιο 1,72!
Επιπλέον, η μία είναι ένας εκ των κορυφαίων ομίλων εμπορίας χημικών στην ΝΑ Ευρώπη, ενώ η άλλη εταιρεία μόλις τα τελευταία χρόνια κατάφερε να επανακάμψει και αρχίζει να διεθνοποιείται.
Και αναρωτιέται κανείς πώς μπορεί να αποτιμά η αγορά τόσο διαφορετικά τις δύο εταιρείες.
Η απάντηση είναι απλή: Εξωστρέφεια !
Στην περίπτωση της Παπουτσάνης, η εταιρεία δημοσιοποιεί τα σχέδιά της, συμμετέχει σε παρουσιάσεις σε θεσμικούς επενδυτές, ενώ και οι ίδιοι οι μέτοχοι φροντίζουν για την μετοχή τους, σε αντίθεση με την Έλτον, όπου δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω. Το θέμα είναι για πόσο ακόμα θα διατηρείται αυτή η απόκλιση και δεν θα αναλάβει η αγορά να αποκαταστήσει εν μέρει την ισορροπία.
Άλλωστε και η ανοδική κίνηση στην Παπουτσάνης, ξεκίνησε με ανάλογη σύγκριση, που έγινε με παρόμοια εταιρεία που πουλήθηκε και αποχώρησε σχετικά πρόσφατα από το ταμπλό.
Κοντός ψαλμός…


www.bankingnews.gr 








BREAKING NEWS