Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Mάχη εργολάβων για ΒΟΑΚ - Μέχρι το καλοκαίρι οι δεσμευτικές προσφορές και η ανάδειξη των αναδόχων

tags :
Mάχη εργολάβων για ΒΟΑΚ - Μέχρι το καλοκαίρι οι δεσμευτικές προσφορές και η ανάδειξη των αναδόχων
Στα επόμενα βήματα που θα πρέπει να γίνουν είναι η θετική γνωμοδότηση της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η υποβολή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης: το Χανιά - Χερσόνησος και το Χερσόνησος - Νεάπολη για το οποίο έχουν εκδηλώσει όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας.
Ήδη την Παρασκευή έγινε η αξιολόγηση όλων των συμμετοχόντων, εκ των οποίων περνούν όλοι στη β φάση του έργου. 
Στα επόμενα βήματα που θα πρέπει να γίνουν, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών είναι η θετική γνωμοδότηση της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η υποβολή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η έγκρισή της, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών και η κήρυξη του ανάδοχου, τονίζοντας ότι στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Nα σημειωθεί ότι το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ. 
Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. 
Συνολικά με την μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, θα γίνει αναβάθμιση στο 80% του συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, προβλέπεται η κατασκευή 40 νέων γεφυρών και οκτώ νέων σηράγγων.
Ακόμη, προβλέπονται νέες χαράξεις στα τμήματα Καλάμι-Καλύβες, Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, περιοχή Σισών, Αγία Πελαγία-Παλαιόκαστρο και Ταρμαράς-Σεληνάρι.
Σε όλο το μήκος του δρόμου θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου.
Επίσης, θα υπάρχει κεντρικό προστατευτικό στηθαίο. Με βάση τη μελέτη, θα κατασκευασθούν και 51 ανισόπεδοι κόμβοι όπου θα υπάρχει φωτισμός.
Με βάση τη μελέτη, προκύπτουν χαμηλό κόστος κατασκευής, μικρές απαλλοτριώσεις, μικρό κόστος λειτουργίας, μειωμένο ρίσκο διέλευσης από αρχαιολογικούς χώρους και δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών.
Σημειώνεται ότι οι πέντε κοινοπραξίες που ανταποκρίθηκαν στην προκήρυξη των δύο έργων και πληρούν τις προϋποθέσεις είναι οι εξής:

Σύμβαση παραχώρησης Χανιά – Χερσόνησος


• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• J&P ΑΒΑΞ
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Vinci

Σύμβαση παραχώρησης Χερσόνησος – Νεάπολη

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ – Margeurite
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Shikun Binui

Θα ακολουθηθεί το μοντέλο της Ολυμπίας Οδού

Στα πρότυπα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού θα είναι το μοντέλο που θα βασιστεί και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. 
Όπως τόνισε προ ημερών ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης «σε πολλά σημεία του ΒΟΑΚ οι φόρτοι δεν είναι αυτό που ορίζουν οι προδιαγραφές, να έχουμε, δηλαδή, 20.000 αυτοκίνητα ημερησίως ως μέσο όρο για χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου, οπότε θα πάμε σε ένα μοντέλο τεχνικό, όπως του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών, της Ολυμπίας Οδού, οικονομοτεχνικά, όμως, θα είναι ένα μοντέλο όπως του Μορέα, δηλαδή έχουμε επιδότηση λειτουργίας, προκειμένου να μπορεί ο αυτοκινητόδρομος να συντηρηθεί και να λειτουργήσει όπως πρέπει».
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι το προηγούμενο διάστημα «καταγράφηκαν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι με αυτογραφικά μηχανήματα σε 21 σημεία. Τα 11 ήταν κατά μήκος του ΒΟΑΚ και τα 10 ήταν στους κάθετους άξονες. Έγιναν έρευνες προέλευσης προορισμού σε οκτώ σταθμούς ελέγχους, έγιναν μετρήσεις σύνθετης κυκλοφορίας στους ίδιους σταθμούς, έρευνες δεδηλωμένης προτίμησης στους ίδιους σταθμούς επίσης. Συλλέχθηκαν τα δεδομένα και μελετήθηκαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του υφιστάμενου οδικού, τα ιστορικά στοιχεία των επιβατικών κινήσεων, τα στατιστικά στοιχεία και οι προβλέψεις των οικονομικών και κοινωνικών μεγεθών και οι σχετικές μελέτες».
Ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε ότι «οι μετρήσεις δεν έγιναν μόνο τους μήνες που έχουμε μεγάλη τουριστική κίνηση, για να έχουμε πολύ σοβαρές καταγραφές, άρα και προβλέψεις».
«Βλέπετε ότι το κομμάτι που είναι μετά τα Χανιά έχει αυξημένη κίνηση σε σχέση με τα άλλα κομμάτια του ΒΟΑΚ. Από τα Χανιά, δηλαδή, προς το Καστέλι Χανίων», πρόσθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι «οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μάς επιτρέπουν την ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσαμος. Μπορούμε, λοιπόν, σήμερα να πούμε ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μάς επιτρέπουν την ένταξη του τμήματος του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως το Καστέλι στο έργο της παραχώρησης. Για λόγους συντόμευσης των διαδικασιών ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, το τμήμα αυτό, επειδή δεν έχει καμία μελέτη, θα ενταχθεί ως τμήμα της προαίρεσης που προβλέπεται στη διαγωνιστική διαδικασία και θα προχωρήσουμε έτσι για να μην έχουμε πάλι καθυσυτερήσεις πάνω από ένα χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη αυτού του τμήματος».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης