Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Eμπλοκή στην 8η εργολαβία του Πάτρα - Πύργος με ανάδοχο την Intrakat

tags :
Eμπλοκή στην 8η εργολαβία του Πάτρα - Πύργος με ανάδοχο την Intrakat
Πλέον αναμένονται οι επόμενες κινήσεις του Υπουργείου σε σχέση με την αναδοχή του έργου, ενώ μέχρι σήμερα μειοδότης είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Δεκτά έγιναν τα ασφαλιστικά μέτρα της Κυπριακής εταιρίας Cyfield και της κοινοπραξίας των εταιρειών Θεμέλη για την 8η εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να μην μπορεί να προχωρήσει.
Πλέον αναμένονται οι επόμενες κινήσεις του Υπουργείου σε σχέση με την αναδοχή του έργου, ενώ μέχρι σήμερα μειοδότης είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Ωστόσο, συνεχίζονται οι διαδικασίες για την έναρξη του έργου, καθώς οι ανάδοχοι των έξι από τις 8 εργολαβίες θα πρέπει μέχρι τις 10 Απριλίου να στείλουν εκ νέου όσα έγγραφα έχουν λήξει προκειμένου να ελεγχθούν και το επόμενο βήμα είναι να εκδοθούν οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης και να οριστούν ημερομηνίες υπογραφής των συμβάσεων.
Η 7η εργολαβία για το τμήμα Δουναίικα-Αμαλιάδα, με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, πήρε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις επόμενες ημέρες προγραμματίζεται να περάσει από τη Βουλή και στη συνέχεια, μέχρι τις αρχές Ιουνίου να υπογραφεί και να ξεκινήσει.
Με τη λειτουργία του νέου δρόμου θα μειωθεί κατά τουλάχιστον μισή ώρα η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα που σήμερα διανύεται σε περίπου 2,5 ώρες.
Οι παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν είναι η κατασκευή των χωματουργικών έργων του αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 74 χλμ., εκ των οποίων τα 13 χλμ. αποτελούν διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης του υφιστάμενου οδικού άξονα, ενώ τα υπόλοιπα 61 χλμ. διαμορφώνονται με νέα χάραξη.
Παράλληλα προβλέπονται οκτώ ανισόπεδοι κόμβοι Μιντιλογλίου, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου και νέοι παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι.
Να σημειωθεί ότι προσφάτως στο  Olympia Forum που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΔΟΑ) στην Αρχαία Ολυμπία τον περασμένο Φεβρουάριο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «ΆΚΤΩΡ», Αλέξανδρος Εξάρχου, επέκρινε την κυβερνητική επιλογή για τον διαγωνισμό στο Πάτρα- Πύργος, λέγοντας ότι στο τέλος θα κοστίσει περισσότερο.
«Κυριαρχούν οι σκοτωμένες εκπτώσεις.
Σημασία έχει ποιος θα δώσει τα λιγότερα για να πάρει ένα έργο, το οποίο στο τέλος αδυνατεί να εκτελέσει.
Το Πάτρα- Πύργος κατακερματίστηκε για να μπορέσουν μικρότερες κατασκευαστικές να πάρουν τα έργα και να μη φτάσουν πάλι αυτά τα έργα στα χέρια των μεγάλων εργολάβων, ημών συμπεριλαμβανομένων.
Σεβαστό.
Όταν όμως ανατίθεται ένα έργο που θα μπορούσε να έχει εκτελεστεί με τη μορφή των προηγούμενων, το ζήτημα δεν είναι αν θα μπορέσουν μικρότερες εταιρείες να καταστραφούν δίνοντας εκπτώσεις κάτω του κόστους, με 54% και 58%, που τελικώς αδυνατούν να τα εκτελέσουν.
Στο Πάτρα- Πύργος βλέπετε ότι άλλοι πήραν αρχικά το έργο και τελικά άλλοι ενδεχομένως θα αναλάβουν να το εκτελέσουν και κανένας εξ αυτών δεν εκτελεί σήμερα.
Είναι αυτό μοντέλο που προάγει την ανάπτυξη και προστατεύει τον φορολογούμενο;» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «ΑΚΤΩΡ» και πρόσθεσε ότι μέχρι το Δημόσιο να αντιμετωπίζει το ζήτημα, πληρώνει χρήματα σε εργολαβικές διεκδικήσεις, που οδηγούν το έργο σε καθυστερήσεις και αύξηση του κόστους.
«Και καλούνται τότε οι μεγάλοι και κακοί εργολάβοι να σώσουν τα έργα, όπως το Μετρό Θεσ/νίκης, αφού πρώτα το Ελληνικό Δημόσιο έχει υποφέρει επί χρόνια δημιουργώντας τρύπες και δρόμους που δεν μπορούν να κυκλοφορηθούν, περιμένοντας δικαστικές διευθετήσεις και συμφωνίες οι οποίες τελικώς κοστίζουν πολύ περισσότερο από όσο θα είχαν κοστίσει αν οι διαγωνισμοί είχαν γίνει με τον τρόπο που έγιναν τα μεγάλα έργα στη χώρα», είπε χαρακτηριστικά.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης