Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Για μετά τις εκλογές πάει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού - Η επιβολή διοδίων θα έπληττε δημοσκοπικά τη κυβέρνηση

tags :
Για μετά τις εκλογές πάει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού - Η επιβολή διοδίων θα έπληττε δημοσκοπικά τη κυβέρνηση
Η επιβολή πολλών και υψηλών διοδίων θα έπληττε δημοσκοπικά, εν μέσω προεκλογικής περιόδου την κυβέρνηση, ως εκ τούτου η σχετική απόφαση πήρε μετάθεση για μετά τον Οκτώβριο. 
Για μετά τις εκλογές πάει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού καθώς το μεγαλύτερο αγκάθι παραμένει το θέμα των διοδίων και το ύψος της τιμολογιακής πολιτικής που θα ακολουθηθεί, προκειμένου ο οδικός άξονας να γίνει ελκυστικός προς τους επενδυτές αλλά και να χρηματοδοτηθούν τα έργα που απαιτούνται να γίνουν.
Η επιβολή πολλών και υψηλών διοδίων θα έπληττε δημοσκοπικά, εν μέσω προεκλογικής περιόδου την κυβέρνηση, ως εκ τούτου η σχετική απόφαση πήρε μετάθεση για μετά τον Οκτώβριο.
Όπως ανέφερε από την Θεσσαλονίκη ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος, η ολπκλήρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πάει για το 2020 ενώ οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται τον Οκτώβριο του 2019 μετά την παράταση που δόθηκε στην προηγούμενη προθεσμία του Ιουνίου. . Ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει πρόοδος το τελευταίο διάστημα σε μία σειρά από εκκρεμότητες, όπως οι μελέτες για την αδειοδότηση των σηράγγων, τα ηλεκτρονικά διόδια, οι συμβάσεις για την κατασκευή των διοδίων και θέματα προϋπολογισμού. Σύμφωνα με τον κ.Ξενόφο, έγιναν τον τελευταίο μήνα συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Διεύθυνση(DG Move) και το υπουργείο Υποδομών σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων και αναμένεται σύντομα η σχετική έγκριση από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Διεύθυνση.
Σημειώνεται ότι πριν από μερικούς μήνες ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε απόφαση, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η τοποθέτηση κατά μήκος της Εγνατίας Οδού 18 νέων μετωπικών σταθμών διοδίων και 43 πλευρικών, από τα οποία μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί μόνο δύο, λόγω και έντονων αντιδράσεων που υπάρχουν από φορείς και κατοίκους των πόλεων, από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος.
Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, ζητώντας από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.
Η αίτηση ακύρωσης, που κατατέθηκε στο ΣτΕ, έρχεται ως αντίδραση της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη χωροθέτηση επιπλέον σταθμών διοδίων από τους ήδη υπάρχοντες, τόσο στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, όσο και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και στους κάθετους άξονες.
Η Περιφέρεια όμως δεν αντιδρά μόνο στη χωροθέτηση νέων σταθμών, αλλά προσφεύγει και κατά της υπέρμετρης αύξησης του ύψους των τελών διοδίων (αντίτιμο διέλευσης), που προβλέπεται να εισπράττεται και η οποία φτάνει ως το 100% (διπλασιασμός) σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
Η προσφυγή στρέφεται κατά του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που έχει ως αντικείμενο τη χωροθέτηση σταθμών διοδίων και τον καθορισμό τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες αυτής.
Για το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής η DG Move, η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. για τις μετακινήσεις, έστειλε προσφάτως στο ΤΑΙΠΕΔ έγγραφο με το οποίο ζητά να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των διοδίων, ιδιαίτερα για τα φορτηγά, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινοτικές οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες η χρέωση εξαρτάται από τις εκπομπές ρύπων του οχήματος.

Τα σχήματα που διεκδικούν την Εγνατία 

Έπτά κοινοπρακτικά σχήματα από τα εννέα που δήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τη παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.
Εκτός της διεκδίκησης έχει μείνει το σχήμα της Deutsche Invest και της εταιρείας του ομίλου Σαββίδη Dimera καθώς και η κοινοπραξία Northern Greece Corridor Consortium στην οποία συμμετείχε η J&P Άβαξ και ξένα funds.
Τα σχήματα που έχουν περάσει στην επόμενη φάση είναι ο Άκτωρ με την ισπανική ROADIS, η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου με την κινεζική SCIG, ο όμιλος Μυτιληναίου με την γαλλική Vinci, η ΓΕΚ Τέρνα με την Egis Projects, η ANAS International Enterprise S.p.A., η FREYJA HOLDINGS SARL και η Διολκός Κατασκευαστική.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης