Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Καινοτόμες εφαρμογές στους τομείς έξυπνης γεωργίας και τροφίμων από 13 startups στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Digital Greece»

tags :
Καινοτόμες εφαρμογές στους τομείς έξυπνης γεωργίας και τροφίμων από 13 startups στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Digital Greece»
Καινοτόμες εφαρμογές στους τομείς της έξυπνης γεωργίας και των τροφίμων από 13 startups στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Digital Greece»
Καινοτομίες που ξεκινούν από κάψουλες για μηχανές καφέ, οι οποίες περιέχουν ελληνικά βότανα για τσάι και φτάνουν μέχρι εφαρμογές έξυπνης γεωργίας ικανές να αυξήσουν την αγροτική παραγωγή και να μειώσουν το κόστος της σε διψήφιο ποσοστό, παρουσιάζονται από 13 ελληνικές startups, στις 11-13 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη.
H παρουσίασή τους γίνεται με την ευκαιρία του διεθνούς εμπορικού γεγονότος φρέσκων φρούτων και λαχανικών «Freskon» και θα πραγματοποιείται στο Περίπτερο 15 της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ, στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Digital Greece».
Για τις ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, που παρουσιάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο Περίπτερο 15 της «Freskon», μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ, Γιώργος Χριστοφορίδης, υπεύθυνος για το πρότζεκτ.
«Δύο startups φιλοξενούνται στη «Freskon», οι οποίες έχουν αναπτύξει ένα σύστημα που βάζεις αισθητήρες στο έδαφος και στα δέντρα.
Ένα σύστημα που παίρνει και τα μετεωρολογικά δεδομένα και δίνει στον αγρότη την εικόνα του χωραφιού του και τον ενημερώνει, π.χ., για το ποιο κομμάτι του χωραφιού χρειάζεται λίπασμα ή ότι στα γειτονικά χωράφια, οι γείτονες έχουν μεγαλύτερη απόδοση στην ίδια καλλιέργεια, κάτι που πρέπει να ψάξει.
Και με αυτόν τον τρόπο έχει μετρηθεί ότι έχουμε αποδόσεις ώς 35% υψηλότερες σε παραγωγή, με μείωση κόστους έως 50%, αφού γλιτώνεις σε πότισμα, λιπάσματα, εργατοώρες κι αυτό δίνει και ποιοτικότερα προϊόντα, μεγαλύτερη παραγωγή, λιγότερο κόστος και κέρδος σε επίπεδο περιβαλλοντικού αποτυπώματος» σημείωσε ο κ.Χριστοφορίδης.
Όπως εξήγησε, ενώ μέχρι σήμερα οι παραγωγοί λαμβάνουν οδηγίες από τους γεωπόνους, π.χ., για ράντισμα της καλλιέργειάς τους τρις ετησίως, τα νέα συστήματα «βλέπουν» τη σύσταση του εδάφους, ποιες ασθένειες απειλούν τα φυτά, αλλά και τις μετεωρολογικές προβλέψεις κι έτσι ο αγρότης ραντίζει όταν πραγματικά χρειάζεται και όχι με βάση τη «νόρμα».
«Έχουμε επίσης μια startup, η οποία έχει υλοποιήσει μια καινοτομία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Βάζει με ειδικό τρόπο σε κάψουλες για μηχανές του καφέ τσάι ελληνικό, που προέρχεται από ποικιλίες με βότανα ελληνικά. Το δε τσάι το ονομάζει «12 Gods». Αυτά είναι προϊόντα που αξιοποιώντας και την ελληνική μυθολογία, μπορούν να φτάσουν παντού στον κόσμο και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από το εξωτερικό για όλα αυτά» εξήγησε.
Αναφερόμενος γενικότερα στην πρωτοβουλία «Digital Greece», ο Γιώργος Χριστοφορίδης επισήμανε: «Από τότε που ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, είχε την ιδέα να δημιουργηθεί το πρότζεκτ «Digital Greece» για την υποστήριξη των startups, έχουμε ανοίξει έναν καινούργιο συναρπαστικό κόσμο νέων παιδιών, επιστημόνων και επιχειρηματιών ταυτόχρονα, που έχουν φοβερές ιδέες, ιδέες που μπορούν να σταθούν διεθνώς ανταγωνιστικά…) Έχουμε ταξιδέψει στις μεγαλύτερες εκθέσεις στον κόσμο, στο Λας Βέγκας, το Τέξας, τη Βαρκελώνη και οι ιδέες των δικών μας παιδιών αλλά και η υλοποίησή τους, έχουν μαγνητίσει τα βλέμματα υποψήφιων πελατών και επενδυτών από όλη την υφήλιο».
Ο κ.Χριστοφορίδης υπενθύμισε ακόμη ότι το «Digital Greece» είναι μια πρωτοβουλία που στηρίζει Έλληνες startupers, ώστε τα καινοτόμα πρότζεκτς τους να υλοποιηθούν, να πάρουν σάρκα και οστά και, γιατί όχι, να βγουν εκτός των ελληνικών συνόρων.
Η πρωτοβουλία ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο, από την 83η ΔΕΘ, «όταν πήραμε το δεύτερο μεγαλύτερο περίπτερο των εκθεσιακών εγκαταστάσεων, το περίπτερο 12 και φιλοξενήσαμε εκεί 128 startupers.
Αυτά τα παιδιά έκλεψαν την παράσταση, καθώς μπήκαν απέναντι ακριβώς από το αμερικανικό περίπτερο και μαγνήτισαν και το κοινό και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από Αμερικανούς κολοσσούς, όπως οι ΙΒΜ, Facebook και Google.
Αυτό το ταξίδι συνεχίζεται σε όλες τις μεγάλες κλαδικές εκθέσεις της Helexpo, στη Philoxenia, τη Zootechnia, την Infacoma στην Αθήνα, τη Detrop-Oenos, την Agrothessaly στη Λάρισα, κι αυτές τις μέρες στη Freskon. Θα πει κάποιος, καινοτομία και λαχανικά γίνεται; Ακριβώς, γίνεται! Γιατί ένα από τα καλύτερα προϊόντα που έχει να επιδείξει η Ελλάδα είναι τα προϊόντα της ελληνικής γης, αγροτικά και κτηνοτροφικά, κι εκεί η καινοτομία μπορεί και πρέπει να παίξει τεράστιο ρόλο».

www.bankingews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης