Ο ΟΛΠ πάει στο δεύτερο γύρο σχεδόν με το ίδιο Master Plan

Ο ΟΛΠ πάει στο δεύτερο γύρο σχεδόν με το ίδιο Master Plan
Η ΕΣΑΛ επιθυμεί να πάρει στα χέρια της ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό σχέδιο από την COSCO
Με το ίδιο υπόμνημα ή με μικρή παραλλαγή η διοίκηση του ΟΛΠ προτίθεται να καταθέσει εκ νέου το Master Plan χωρίς να λαμβάνει επι της ουσίας τις αρχικές παρατηρήσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ..Α.Λ) και του Κεντρικού  Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Η διοίκηση του Captain Fu Chehgqiu πιθανόν δεν έχει κατανοήσει ότι το λιμάνι του Πειραιά  είναι ευρωπαϊκό έδαφος και οι αδειοδοτήσεις πρέπει να πληρούν αρχικά την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Η  Cosco σχεδιάζει επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά σαν να βρίσκεται μέσα στα γεωγραφικά όρια της Κίνας, ζητώντας ως μία ισχυρή κρατική εταιρεία να λάβει  εγκρίσεις από μία άλλη κρατική υπηρεσία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
Αξιόπιστη  πηγή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής  Πολιτικής λέει στο BN  ότι στο ενδεχόμενο το νέο υπόμνημα που θα καταθέσει ο ΟΛΠ δεν έχει εντάξει τις προτεινόμενες αλλαγές της ΕΣΑΛ και του ΚΑΣ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα απορριφθεί με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι επενδύσεις που ακόμη δεν έχουν λάβει έγκριση.
Η ίδια πηγή αναφέρει ότι ακόμη και στο ενδεχόμενο το Master Plan να τηρούσε το γράμμα της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας  δεν θα μπορούσε να εγκριθεί διότι  δεν διαθέτει μελέτη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Με βάση τη νομοθεσία, ο ΟΛΠ έχει την υποχρέωση να εκπονήσει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλά πρέπει να την καταθέσει δημόσιος κρατικός φορέας ως εγγύηση για όσα αναφέρει ο ιδιωτικός φορέας υλοποίησης της επένδυσης.
Η διαδικασία προβλέπεται με νομοθετική ρύθμιση του 2006 που σκοπό είχε να διασφαλισθεί το αποτέλεσμα της μελέτης μα βάση το νομοθέτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες είναι πολύ πιθανόν το ρόλο αυτό να τον αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.
Από την στιγμή της κατάθεσης του νέου υπομνήματος του ΟΛΠ  στην  Ε.Σ.Α.Λ, μετά  από τρείς μήνες θα  πρέπει να δημοσιοποιήσει την απόφασή της.
Η πρόσφατη έκθεση της ΕΣΑΛ για τις προαιρετικές επενδύσεις και για την κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων  στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 75.000μ2 το καθένα στην περιοχή του Γ2, στο Master Plan υπάρχει αναφορά σε συνολική επιφάνεια δόμησης 150.000 τ.μ. ενώ στον πίνακα του παραρτήματος 2 του σχεδίου υπάρχει συντελεστής  δόμησης που υπολογίζει τη δόμηση σε 121.000 τ.μ.
Στην περίπτωση του ξενοδοχείου 5 αστέρων του κτιρίου της  Παγόδας, η ΕΣΑΛ  είχε γνωμοδοτήσει  θετικά στη συνέχεια έδωσε έγκριση  και  το  Κεντρικό  Συμβούλιο Νεοτέρων  Μνημείων με την υποχρέωση όμως ότι η Παγόδα ότι δεν θα πρόκειται για  ανακατασκευή παρά μόνο μετατροπή καθώς πρόκειται  για  χαρακτηρισμένο μνημείο.
Για το ξενοδοχείο  5 αστέρων στο Πόρτο Λεόνε έχει δώσει έγκριση με την προοπτική να δώσει και το ΚΑΣ καθώς  γειτνιάζει με ιστορικό μνημείο.
Μεταξύ των άλλων η ΕΣΑΛ στα σχόλια της διαπιστώνει ασυμβατότητα της διάρθρωσης του υποβληθέντος  Master Plan με τις σχετικές προδιαγραφές που έχουν τεθεί.
Οριστικά έχει τεθεί εκτός του σχεδίου το εμπορικό  κέντρο  για το οποίο η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί  ότι συμπληρώνει τις προαιρετικές επενδύσεις.
Το Master  Plan είναι σχετικά αδύνατο να εγκριθεί στο σύνολο του καθώς παρουσιάζει πολεοδομικές παραλείψεις που τον καθιστούν αδύναμο και είναι πιθανόν να μπλοκαριστεί στο αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ ακόμη και αν λάβει έγκριση με κλειστά μάτια από την ΕΣΑΛ, λέει πηγή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής  Πολιτικής.       

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS