Στα ύψη ο αριθμός πλοίων που μετατρέπονται σε σκραπ λόγο της οικονομικής επιβράδυνσης - Ανησυχία στην ναυτιλία

Στα ύψη ο αριθμός πλοίων που μετατρέπονται σε σκραπ λόγο της οικονομικής επιβράδυνσης - Ανησυχία στην ναυτιλία
Στα ύψη ο αριθμός πλοίων που μετατρέπονται σε σκραπ λόγο της οικονομικής επιβράδυνσης – Ανησυχία στην ναυτιλία
Η απότομη πτώση των ναύλων σε όλους τους τύπους πλοίων ανάγκασε αρκετές εταιρίες να μετατρέψουν τα πλοία τους σε σκραπ στη Νοτιοανατολική Ασία κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2019, σύμφωνα με τη The Wall Street Journal.
Σε όλες τις περιοχές του κόσμου, αναδεικνύονται προειδοποιητικά σημάδια για την «υγεία» των ανεπτυγμένων και των αναδυόμενων οικονομιών.
 Το ΔΝΤ υποβάθμισε την πρόβλεψη για παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για τέταρτη φορά μέσα σε τρία τρίμηνα.
Βρισκόμαστε τώρα σε μια «σημαντικά εξασθενημένη παγκόσμια ανάπτυξη», σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο του ΔΝΤ Gita Gopinath.



Με μια παγκόσμια ανάπτυξη να βρίσκεται σε συγχρονισμένη επιβράδυνση και σε πλήρη εξέλιξη, οι κινεζικές εισαγωγές υποχώρησαν κατά 7,6% το Μάρτιο του 2019 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η πτώση ακολούθησε τα απογοητευτικά στοιχεία για τον Φεβρουάριο του 2018, όταν οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 5,2%, υποδεικνύοντας ότι η ζήτηση για πλοία που μεταφέρουν πρώτες ύλες στην Κίνα βρίσκεται στο ασθενέστερο σημείο της σε πολλά χρόνια.
Ο μεσίτης πλοίων BTIG δήλωσε σε πρόσφατη έκθεση ότι ανακυκλώθηκαν 107.000 μετρικοί τόνοι χάλυβα πλοίων το α’ τρίμηνο του 2009, σημειώνοντας αύξηση 35% από 78.000 μετρικούς τόνους την ίδια περίοδο του 2018.
Συνολικά 23 πλοία μετατράπηκαν σε σκραπ εκ των οποίων τα 16 ήταν capesize.
Οι πλοιοκτήτες τείνουν να μετατρέπουν τα πλοία τους σε σκραπ, όταν το κόστος εκμετάλλευσής τους ή το να τα έχουν σταθμευμένα  υπερτερεί της τιμής του σκραπ.
Τα πλοία Capesize χρεώνουν περίπου 9.000 δολάρια ημερησίως, αρκετά κάτω από τα  25.000 δολαρίων που είναι το σημείο ισοσκελισμού εσόδων – εξόδων (breakeven point) .
Ο δείκτης Baltic Dry, που εκδίδεται καθημερινά από το Baltic Exchange με έδρα το Λονδίνο, είναι ένα σύνθετος δείκτης από τους μέσους όρους των ναύλων για τα πλοία τύπου Capesize, Panamax και Supramax Timecharter Averages.
Ο δείκτης θεωρείται μερικές φορές ως μια γενική ναυτιλία της ναυτιλιακής αγοράς.



Άλλοι δείκτες του Baltic περιλαμβάνουν:

Baltic Capesize



Baltic Panamax



Baltic Handysize



Baltic Dirty Tanker



Baltic Clean Tanker



40 Foot Shipping Container Rates (ex. Baltic Index)



Η βιομηχανία διάλυσης  πλοίων είχε ετήσια έσοδα ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018.
Δεδομένου ότι η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνθηκε, στα τέλη του 2018 και στο α’ τρίμηνο του 2019 ήταν μία από τις πιο πολυσύχναστες περιόδους διάλυσης πλοίων.
Τα πετρελαιοφόρα δεξαμενόπλοια και τα πλοία ξηρού φορτίου χύδην ήταν τα πιο συνηθισμένα είδη πλοίων που μετατράπηκαν σε σκραπ τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας είναι ένας σημαντικός παράγοντας πίσω από τη συγχρονισμένη παγκόσμια επιβράδυνση.
Δεδομένου ότι η παγκόσμια συγχρονισμένη επιβράδυνση προκαλεί προβλήματα στον ναυτιλιακό κλάδο, είναι πιθανό ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να βλέπει ρεκόρ αριθμού πλοίων που μετατρέπονται σε σκραπ μέχρι το 2020.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS