Το Κτήμα Σεμέλη, μαθαίνει τους καταναλωτές να αναγνωρίζουν την ποιότητα στη σωστή τιμή

Το Κτήμα Σεμέλη, μαθαίνει τους καταναλωτές να αναγνωρίζουν την ποιότητα στη σωστή τιμή
O γενικός διευθυντής Λεωνίδας Νασιάκος μιλάει στο bankingnews
Ο παθιασμένος οινοποιός Λεωνίδας Νασιάκος και γενικός διευθυντής του Κτήματος Σεμέλη, μιλάει για τα μυστικά του κρασιού και τις μοναδικές ελληνικές ποικιλίες, οι οποίες αν η …ούγια έγραφε Γαλλία , Ιταλία ή Ισπανία θα έπιαναν διπλάσια ίσως και τριπλάσια τιμή.
Το ελληνικό ποιοτικό κρασί από άποψη τιμής, σε σχέση με αντίστοιχης ποιότητας κρασιά του διεθνούς ανταγωνισμού, θεωρείται πολύ «αδικημένο», καθώς θα μπορούσε να διατεθεί σε πολλαπλάσια τιμή αν π.χ. προερχόταν από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Καλιφόρνια, την Ισπανία κλπ.
Με άλλα λόγια, το «ακριβό» για τα ελληνικά δεδομένα κρασί της εγχώριας παραγωγής, συγκρινόμενο με το διεθνή ανταγωνισμό θεωρείται φθηνό για την ποιότητά του.
Αντιθέτως, το «οικονομικό» μας κρασί δύσκολα μπορεί να ανταγωνιστεί αντίστοιχα από άλλες χώρες, καθώς εκεί η καλλιέργεια είναι πλήρως μηχανοποιημένη και οι εκτάσεις ενιαίες και αχανείς, με αποτέλεσμα το προϊόν τους να μπορεί να διατεθεί σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
Η υψηλή τιμή μιας φιάλης κρασιού στην Ελλάδα, δε διασφαλίζει πάντα την ποιότητά του, οπότε ο καταναλωτής θα πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς, ώστε να μπορεί να επιλέξει με γνώμονα τη σωστή σχέση ποιότητας-τιμής.
Όταν μιλάμε δε για ποιότητα, αυτή δεδομένα ξεκινάει από το αμπελοτόπι και ολοκληρώνεται στο οινοποιείο, τόσο με τη βοήθεια του σύγχρονου εξοπλισμού, όσο και με τη βαθιά επιστημονική γνώση της οινοποίησης και ασφαλώς την εμπειρία.
Για το λευκό κρασί, το 50% του αποτελέσματος οφείλεται στο σταφύλι, ενώ το υπόλοιπο 50% στη δουλειά που γίνεται στο οινοποιείο, όμως για το ερυθρό αλλάζουν τα ποσοστά υπέρ του αμπελιού, με την αναλογία να γίνεται 70%-30%.
Σε κάθε περίπτωση όμως, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις για να φθάσει ο οινοποιός στο επίπεδο που επιθυμεί.
Ο Λεωνίδας Νασιάκος δεν κρύβει την αγάπη του για το καλό κρασί και όλοι του αναγνωρίζουν τον επαγγελματισμό του, με τον ίδιο να δηλώνει χαρούμενος όταν επισκέπτεται εστιατόρια στο εξωτερικό, όπου η προτεινόμενη λίστα περιλαμβάνει ελληνικά κρασιά.
Ωστόσο, ασκεί σκληρή κριτική στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, για τις αρνητικές παρενέργειες που άφησε στην αγορά η επιβολή του ΕΦΚ στον οίνο.
Στην Ελλάδα καλλιεργούνται στο σύνολο 615.000 στρέμματα αμπελώνων, ενώ η παραγωγή αγγίζει τα 250 εκατομμύρια λίτρα με τη συνολική αξία της αγοράς, να αποτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για στοιχεία τα οποία όμως δεν αποκαλύπτουν τα πραγματικά μεγέθη, καθώς μετά την επιβολή του Ε.Φ.Κ. το 2016, πολλοί οινοποιοί και ιδιαίτερα οι μικροί οι οποίοι δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να προπληρώνουν το φόρο, οδηγήθηκαν μοιραία στη φοροδιαφυγή.
Έτσι, τα οινοποιεία άρχισαν να τροφοδοτούν την αγορά με κρασί χωρίς φορολογικά παραστατικά, εξυπηρετώντας επιπλέον και τον αμπελουργό που κι αυτός επεδίωκε να αποφύγει την τιμολόγηση, ενώ ο κύκλος έκλεισε με τον τελικό αγοραστή, όπως π.χ. μία ταβέρνα-εστιατόριο ή κάβα που δεν θέλει να πληρώσει επιπλέον φόρους.
Το κράτος ουσιαστικά ζημιώθηκε από την επιβολή του ΕΦΚ, καθώς το 2017 τα έσοδα από Φ.Π.Α. και Ε.Φ.Κ. αθροιστικά μειώθηκαν κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο από το Φ.Π.Α. τα προηγούμενα χρόνια, ήταν αρκετά υψηλότερα.
Παρ’ όλα αυτά, ο Λεωνίδας Νασιάκος θεωρεί πως η κατανάλωση του κρασιού τα τρία τελευταία χρόνια δε μειώθηκε, καθώς η επιβάρυνση ανά φιάλη ήταν μόλις 0,16 ευρώ, όμως η ζημιά στον τρόπο διακίνησης έγινε και είναι δύσκολο να επανέλθει κάποιος στη νομιμότητα, όταν η πιθανότητα εντοπισμού του είναι σχετικά χαμηλή.
Είναι η ψυχή του Κτήματος Σεμέλη, δε διστάζει όμως να παροτρύνει τους καταναλωτές να δοκιμάζουν κρασιά από μικρούς «αγωνιστές» οινοποιούς. Μιλά για την επίλεκτη ομάδα που δημιουργεί τα προϊόντα Σεμέλη, τα οποία σταδιακά κερδίζουν θέσεις στη διεθνή, καθώς και στην εγχώρια αγορά.
Από τα περίπου 1300 συνολικά οινοποιεία, δυστυχώς αρκετά δεν πληρούν τις προδιαγραφές διασφάλισης ποιότητας και υγιεινής, δίνοντας τη «μάχη» με λιγοστά και ανεπαρκή μέσα για να διαμορφώσουν ένα αποτέλεσμα.
Το πρόβλημα δεν είναι ασφαλώς το μέγεθος της παραγωγής ή ο μεγάλος αριθμός των οινοποιείων, αλλά η –σε πολλές περιπτώσεις- έλλειψη επαγγελματισμού.
Η συζήτηση επιστρέφει στη σχέση ποιότητας-τιμής, με τον οινοποιό Λεωνίδα Νασιάκο να υποστηρίζει ότι πριν την κρίση το καλό κρασί είχε ταυτιστεί με την υψηλή τιμή, χωρίς όμως πάντα αυτό να ανταποκρίνεται σε ανάλογη ποιότητα.

Το Κτήμα Σεμέλη, από την αρχή είχε ως στρατηγική την παραγωγή οίνων με άριστη σχέση ποιότητας-τιμής.
Ο γενικός διευθυντής του Κτήματος Σεμέλη, εκτιμά ότι ο καταναλωτής εκπαιδεύεται στο καλό και ποιοτικό κρασί επισκεπτόμενος τα οινοποιεία και διαπιστώνοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παράγεται το προϊόν.
Δεν είναι δυνατόν κάποιος να αυτοαποκαλείται οινοποιός, παράγοντας ένα αμφιβόλου ποιότητας κρασί κάτω από ανεξέλεγκτες συνθήκες και στο τέλος της ημέρας να ζητά εξωφρενικές τιμές από την αγορά.
Τα οινοποιεία αναπτύσσουν με ταχείς ρυθμούς τον Οινοτουρισμό, ο οποίος είναι μεν έντονα διαδεδομένος στις ξένες χώρες αλλά στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο.
Έτσι, ο οινόφιλος-καταναλωτής κερδίζει μία ανεπανάληπτη εμπειρία, βιώνει την παραγωγή του κρασιού από το στάδιο της καλλιέργειας έως και την εμφιάλωση και κατανοεί για ποιο λόγο ένα κιλό σταφύλι που κοστίζει π.χ. 0,70 ευρώ, καταλήγει σε μία φιάλη κρασιού η οποία πωλείται στο ράφι 7, 10 ή 12 ευρώ, καθώς η μεταποίηση έχει τεράστια συμβολή στο τελικό αποτέλεσμα.
Το σφάλμα των οινοποιών που συνήθως κυνηγούν τη γρήγορη επιτυχία στις ξένες αγορές, είναι που προσπαθούν να επιβληθούν με κρασιά από διεθνείς ποικιλίες π.χ. Cabernet, Merlot, Sauvignon Blanc, Chardonnay κ.ο.κ., την ίδια στιγμή που η Ελλάδα διαθέτει ποικιλίες «χρυσάφι» οι οποίες μπορούν να σταθούν και να αντικρύσουν «κατάματα» το διεθνή ανταγωνισμό, όπως είναι το Μοσχοφίλερο , το Αγιωργίτικο , το Ξινόμαυρο, ο Ροδίτης, το Ασύρτικο, η Μαλαγουζιά και τόσες άλλες, με το συνολικό αριθμό τους να ξεπερνά τις 300.
Το Κτήμα Σεμέλη διαθέτει 17 διαφορετικές ετικέτες οίνων, οι οποίοι συνεχώς κερδίζουν έδαφος στις ξένες αγορές.
Το έτος 2018, το 18% της παραγωγής του Κτήματος εξήχθη, ενώ σε τρία χρόνια το ποσοστό αυτό προβλέπεται να έχει ανέλθει στο 30%.
Η παραγωγή κρασιού του Κτήματος Σεμέλη ανέρχεται σε 1 εκατομμύριο φιάλες, ενώ ο στόχος είναι να φτάσει το 1,5 εκατομμύριο φιάλες την επόμενη πενταετία. Διαθέτει σύγχρονο οινοποιείο και πολλές εκτάσεις αμπελώνων τόσο στη Νεμέα, όσο και στη Μαντινεία και τη Βόρεια Πελοπόννησο, με κριτήριο πάντα την παραγωγή σταφυλιών –και κατά συνέπεια οίνων- κορυφαίας ποιότητας.

Τα προϊόντα του Κτήματος Σεμέλη

 

Ακολουθούν τα προϊόντα του Κτήματος Σεμέλη, με τις ενδεικτικές τιμές τους:
Semeli Estate Ορεινός Ήλιος λευκός-ροζέ-ερυθρός: 7,50-8,00 ευρώ
Semeli Estate Μαντινεία: 8,50-9,50 ευρώ
Semeli Estate Νεμέα Reserve: 10,50-11,50 ευρώ
Semeli Estate Aetheria: 11,50-12,50 ευρώ
Semeli Estate THEA Μαντινεία: 13,00-14,00 ευρώ
Semeli Estate Delear: 13,50-14,50 ευρώ
Semeli Estate Elixir: 17,00-18,00 ευρώ
Semeli Estate Grande Reserve: 20,00-21,00 ευρώ

Το Κτήμα SEMELI Ρεκόρ μεταλλίων και διακρίσεων

Με 61 βραβεία μέσα στο 2018, εκ των οποίων τα 14 χρυσά και ειδικές διακρίσεις, η SEMELI κατάφερε να ξεχωρίσει σε δέκα διαγωνισμούς παγκόσμιας εμβέλειας,
Φέτος, ήδη αριθμεί πάνω από δέκα διακρίσεις σε διαγωνισμούς που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τώρα, ενώ απέσπασε δύο χρυσά μετάλλια για το SEMELI ESTATE DELEAR ROSE 2018 και το SEMELI ESTATE THEA MANTINIA 2017, στον Challenge International du Vin 2019 που έγινε στο Παρίσι την περασμένη εβδομάδα.


Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS