Από τον Ιούνιο του 2019 πάει για το 2020 η παράδοση των τριών σταθμών του Μετρό προς Πειραιά

Από τον Ιούνιο του 2019 πάει για το 2020 η παράδοση των τριών σταθμών του Μετρό προς Πειραιά
Πρόκειται για τους σταθμούς της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας, όπου το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε την παράδοση τους τον Ιούνιο του 2019.
Για το 2020 πάει όπως όλα δείχνουν η παράδοση των τριών σταθμών του μετρό στο Πειραιά, οι οποίοι όπως είχε ανακοινωθεί θα ήταν έτοιμοι τον Ιούνιο του 2019.
Πρόκειται για τους σταθμούς της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας, όπου το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε την οριστική παράδοση της Γραμμής 3 -και των έξι δηλαδή σταθμών- το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
Ωστόσο οι τρείς δήμαρχοι διεκδίκησαν από την Αττικό Μετρό την τμηματική παράδοση του έργου, εξαιτίας των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι δημότες των συγκεκριμένων περιοχών και επειδή πάντοτε το ζήτημα του μετρό απασχολούσε την περιφέρεια του Πειραιά.
Το νέο χρονοδιάγραμμα που τέθηκε ήταν η παράδοση των σταθμών τ «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» τον Ιούνιο του 2019 και η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»), τον Ιούνιο του 2021.
Οι βασικοί λόγοι καθυστέρησης στην παράδοση των τριών πρώτων σταθμών είναι ότι λόγω δικαστικής εμπλοκής δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα σύστημα τηλεδιοίκησης, καθώς χωρίς αυτό δεν μπορούν να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί πύλες και αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων στους σταθμούς.
Οι ελλείψεις αυτές είναι σημαντικές και δυσχεραίνουν την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου, με την λειτουργία του οποίου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Υπενθυμίζεται ότι στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται η δημιουργία συγκοινωνιακού κέντρου, καθώς εκεί θα «συναντώνται» ηλεκτρικός, μετρό, προαστιακός, τραμ και θα συνδέονται με το λιμάνι. Όταν δε ολοκληρωθεί η γραμμή 3 του μετρό, θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS