Έκπτωτος ο όμιλος Καλογρίτσα σε δύο τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος - Τι θα γίνει με τις συμβάσεις

Έκπτωτος ο όμιλος Καλογρίτσα σε δύο τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος - Τι θα γίνει με τις συμβάσεις
Ο όμιλος Καλογρίτσα έχει προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου να καταθέσει προσφυγή κατά της απόφασης
Έκπτωτος από τις εργολαβίες για δύο τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος κηρύχθηκε ο όμιλος Καλογρίτσα.
Πρόκειται για το πρώτο (Πύργος - Δουναίικα) και το τέταρτο (Κυλλήνη - Βάρδα) τμήμα.
Ο όμιλος έχει προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου να καταθέσει προσφυγή κατά της απόφασης.
Yπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Αττικής και το ΤΜΕΔΕ απάντησαν αρνητικά στο αίτημα χορήγησης εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης στις εταιρείες Καλογρίτσα, δίχως τις οποίες δεν μπορούν να κηρυχθούν οριστικοί ανάδοχοι για την κατασκευή δύο τμημάτων του έργου.
Το ταμείο των μηχανικών είχε χορηγήσει εγγυητική επιστολή συμμετοχής στο σχήμα Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, προκειμένου να διεκδικήσει το έργο. Η Τράπεζα Αττικής απέρριψε το αίτημα της Τοξότης για χορήγηση εγγυτικής 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ίδιο έπραξε και το ΤΜΕΔΕ, σε ό,τι αφορά τη χορήγηση εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης για το τέταρτο τμήμα ύψους 1,4 εκατ. Ευρώ.
Ο Όμιλος Καλογρίτσα είχε κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Πύργος - Δουναίικα με έκπτωση 53,05% και για το τμήμα Κυλλήνη - Βάρδα με έκπτωση 50,39%.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά την παρέλευση του 10ημέρου που έχει το περιθώριο η Καλογρίτσας, το Υπουργειο Υποδομών θα προχωρήσει σε νέα επιλογή αναδόχου από τον επόμενο προσωρινό μειοδότη των δύο εργολαβιών.
Όσον αφορά την 8η εργολαβία, από την Αμαλιάδα μέχρι τν Κυλλήνη είναι μπλοκαρισμένη λόγω δικαστικών προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας με τη δικάσιμο να έχει οριστεί για την 11η Ιουνίου.
Στελέχη πάντως του Υπουργείου Υποδομών, τονίζουν ότι οι εργολαβίες που αντιμετωπίζουν ακόμη προβλήματα, δεν επηρεάζουν την πρόοδο και την κατασκευή των υπολοίπων καθώς πρόκειται για ανεξάρτητα τμήματα.
Ο Οδικός άξονας Πάτρα Πύργος να σημειωθεί όι έσπασε σε 8 εργολαβίες, προκειμένου να ωφεληθούν και οι μικροί εργολάβοι, όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.
Μάλιστα ο ίδιος πρόσφατα υπερμήνθηκε της απόφασης του αυτής, τονίζοντας ότι «οι ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για το σύνολο του έργου, έχουν στόχο να μην υπάρχει συγκέντρωση δημοσίων συμβάσεων σε λίγους ομίλους και «είναι μία διαδικασία, για την οποία όχι απλώς παροτρύνει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά την επιβάλλει κιόλας».
Πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία διά του νόμου 4412/2016, τον οποίο, έχει ψηφίσει και η Νέα Δημοκρατία, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ξεκίνησαν τα έργα στον οδικό άξονα

Σε φάση εκκίνησης έχουν μπει οι άνάδοχοι στις δύο πρώτες εργολαβίες (5η και 7η) της εταιρίας Ιντερκάτ για το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας και Βάρδα – Σαγαίικα στην περιοχή του Κάτω Αλισσού και η 2η της εταιρίας INTRAKAT για το κομμάτι Αμαλιάδα – Δουνέικα, στον οδικό άξονα Πάτρα Πλυργος. Ήδη έχουν ήδη ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες, καθώς ειδικά μηχανήματα αποκαλύπτουν ζώνες απαλλοτρίωσης και περίφραξης, κόβουν δέντρα και καθαρίζουν χώρους. Τα προσωρινά εργοτάξια στήθηκαν ήδη στον Κάτω Αλισσό και στην περιοχή Σμυρναίικα Γεράκι Αμαλιάδας, αντίστοιχα, ενώ μέσα σε 15-20 μέρες θα ολοκληρωθούν και τα πλήρη εργοτάξια.
Επίσης μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ξεκινήσουν και οι εργασίες στην 6η και την 8η εργολαβία (Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά και Πάτρα – Μιντιλόγλι), από την εταιρεία GD Infrastrutture.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS