Τρέχει να προλάβει την Public, το Πλαίσιο

Τρέχει να προλάβει την Public, το Πλαίσιο
Η μάχη για τις λευκές συσκευές εν όψει εξαγοράς της Media Markt από την Public
Στις λευκές συσκευές (κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία κλπ) μπαίνει δυναμικά η αλυσίδα Πλαίσιο εγκαινιάζοντας και επίσημα την προσεχή Τετάρτη το νέο της μεγάλο κατάστημα στου Ρέντη
Πρόκειται για μία στρατηγική επιλογή που σύμφωνα με τη διοίκηση επιβάλλεται και από το γεγονός ότι οι λευκές συσκευές έχουν πλέον πολλή περισσότερη τεχνολογία από ότι στο παρελθόν.
Με την κίνηση αυτή η Πλαίσιο προλαβαίνει τον έτερο ανταγωνιστή της, τα Public που μέσω των συζητήσεων για εξαγορά της Media Markt, αναμένεται και αυτά να εισέλθουν στην αγορά των λευκών συσκευών.
«Oι λευκές συσκευές έχουν μέσα τους τεχνολογία και με το όχημα του έξυπνου σπιτιού όλα αυτά θα αρχίσουν να επικοινωνούν. Eμπορικά, το ποσοστό των καταναλωτών που θα αγοράσουν τώρα μία πολύ εξελιγμένη τεχνολογικά συσκευή είναι μικρό. H διασυνδεσιμότητα είναι κάτι που υπάρχει στο 5% των συσκευών, σε τρία χρόνια, όμως, θα είναι στο 50%. Γι' αυτό, λοιπόν, θα διαθέτουμε τις έξυπνες λευκές ηλεκτρικές συσκευές που θα επικοινωνούν μεταξύ τους, αλλά και όλες τις υπόλοιπες, για να καλυφθεί το budget κάθε νοικοκυριού» δήλωσε πρόσφατα ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Kων. Γεράρδος.
Tην ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για εξαγορά της Media Markt από τον Όμιλο Olympia (συμφερόντων Πάνου Γερμανού), μέσω σύστασης κοινής εταιρείας στην οποία την πλειοψηφία θα έχει η δεύτερη. Στην εταιρεία αυτή θα περάσουν οι δραστηριότητες στην Ελλάδα του γερμανικού ομίλου, ο οποίος βεβαίως, αν και αποεπενδύει σημαντικά από την ελληνική αγορά, δεν θα αποχωρήσει εντελώς από αυτή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις η Media Markt στην Ελλάδα έχει τζίρο που προσεγγίζει τα 200 εκ ευρώ ετησίως και μερίδιο αγοράς της τάξεως του 12% όντας όμως σε σημαντική απόσταση από τον όμιλο Dixons που έχει  σχεδόν τριπλάισιο μερίδιο αλλά και αισθητά καλύτερες επιδόσεις.
Ο Γερμανικός όμιλος εισήλθε  στην Ελλάδα, το 2005, ποντάροντας σε γρήγορα κέρδη αλλά τα πλάνα της δεν αποδείχτηκαν επιτυχημένα.
Ειδικά η φιλοσοφία των λίγων και μεγάλων καταστημάτων έδειξε να μην λειτουργεί αποτελεσματικά σε επίπεδο κερδοφορίας καθώς ο ανταγωνισμός ήταν πιο ευέλικτος και πιο αποτελεσματικός.
Η προσπάθεια να ανακάμψει ενισχύοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και εφαρμόζοντας πιστωτικές πολιτικές που άλλοι εφάρμοζαν χρόνια μπορεί να φρέναρε την ταχεία πτώση αλλά δεν έφερε την ανάκαμψη.
Σήμερα η εταιρία έχει περιορίσει τον αριθμό των καταστημάτων της σε 12 και μάλιστα σε τέσσερις γεωγραφικές περιοχές (Αθήνα, Λάρισα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη) έχοντας να αντιμετωπίσει σφοδρό ανταγωνισμό ειδικά από την Dixons ειδικά σε χρόνους παράδοσης αλλά και από μικρότερες αλυσίδες που έχουν μεγαλύτερο δίκτυο από πλευράς αριθμού καταστημάτων.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS