Τα τερτίπια της Cosco με το master plan και η διεκδίκηση άδειας ναυπηγείου

Τα τερτίπια της Cosco με το master plan και η διεκδίκηση άδειας ναυπηγείου
Η χρονοκαθυστέρηση, το mall και οι αντιδράσεις
Τα «τερτίπια» της Cosco και η άρνηση της μέχρι σήμερα  να καταθέσει  master plan  μπορούν  να φέρουν αποτέλεσμα  στους Κινέζους αλλά και προβλήματα  με το καλημέρα στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η στρατηγική  της διοίκησης  του ΟΛΠ πλέον είναι  να περάσει το 100% των αιτημάτων της  από την Επιτροπή Σχεδιασμού και  Ανάπτυξης  Λιμένων  (ΕΣΑΛ ) με τη νέα  κυβέρνηση  που είναι πιο φιλική στις επενδύσεις.
Ανάμεσα στα αιτήματα της Cosco  είναι η κατασκευή  ναυπηγοεπισκευαστικής  μονάδας  και η ανέγερση εμπορικού κέντρου  στο λιμάνι του Πειραιά ενώ  τα υπόλοιπα  αιτήματα  είχαν εγκριθεί από την προηγούμενη  πολιτική ηγεσία  του υπουργείου  Ναυτιλίας.      
Να σημειωθεί  ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco για τον ΟΛΠ περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 612 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. κατατάσσονται  στις υποχρεωτικές. 
Η διοίκηση  του  ΟΛΠ  θεωρεί ότι οι μη υποχρεωτικές  επενδύσεις  είναι πιο αναγκαίες  για την ανάπτυξη  του λιμανιού από τις υποχρεωτικές.
Η Cosco  έχει  πάρει έγκριση  για  την ανέγερση 4 ξενοδοχείων , την  κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού, την  κατασκευή car terminal,  το νέο κέντρο logistics στο χώρο του πρώην ΟΔΔΗΧ και η ενοποίησή του με το car terminal  με την υποχρέωση  της  δημιουργίας μουσείου στην πέτρινη αποθήκη.
Μέχρι  σήμερα  ο ΟΛΠ πότε δεν κατέθεσε  master  plan  που ήταν  αναγκαίο   για την έγκριση  των  επενδυτικών  σχεδίων  καθώς πρόκειται  για έναν  επενδυτικό  οδηγό  που  μπορεί να τον αναζητήσει  κάποιος  κρατικός  φορέας.
Μέχρι  πρότινος  η αρμόδια  επιτροπή ΕΣΑΛ  ελάμβανε  αλληλογραφία  από  τον ΟΛΠ  με βελτιώσεις  των αρχικών σχεδίων τα  οποία  όμως  ποτέ δεν αποτελούσαν  ένα  ολοκληρωμένο master  plan.
O νέος  υπουργός  Ναυτιλίας  και Νησιωτικής  Πολιτικής  κ. Γιάννης  Πλακιωτάκης  συναντήθηκε  με την ηγεσία του ΟΛΠ και δόθηκαν διαβεβαιώσεις  ότι  τελικά  θα κατατεθεί το αναγκαίο  σχέδιο master plan    Πριν από  τις εθνικές  εκλογές  του Ιουλίου  ο ΟΛΠ  εσπευσμένα  υπέβαλλε  ένα σχέδιο 1000 σελίδων  και επτά τόμους  με χάρτες  χωρίς  να αποτελούν  master plan το οποίο  όμως  δεν έγινε  αποδεκτό  καθώς  είχαν  αρκετές  παραλείψεις  αλλά  και  αναφορές  για κατοικίες  στην Ψυτάλλεια. 
Αξίζει να σημειωθεί   πρόσφατα  ο ΟΛΠ  προσέλαβε πολεοδόμο  για να είναι σε θέση να περιγράψει  τις χρήσεις  γης και τους  όρους  δόμησης στο πολυπόθητο master  plan. 
Η χρονοκαθυστέρηση  της Cosco δεν ήταν καθόλου  τυχαία  όπως λένε  καλά  πληροφορημένες  πηγές  και  στην παρούσα  φάση  θα διεκδικήσει  την άδεια  ναυπηγείου  όπως  και του mall. 
Ωστόσο στα  δύο αιτήματα  της Cosco  υπάρχουν  αντιδράσεις  από την τοπική  και επιχειρηματική  κοινότητα  του Πειραιά.
Ειδικά  για την κατασκευή  ναυπηγείου  λένε  ότι δεν  προβλέπεται  από την συμφωνία  παραχώρησης  του  ΟΛΠ και  για το Mall  αντιδρά  ο εμπορικός  κόσμος. 
Σύμφωνα  με πληροφορίες  η Cosco θα επαναφέρει  το θέμα  του Mall  όπως   και  την άδεια  ναυπηγείου  από  τη νέα  κυβέρνηση.
 
Νίκος  Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS