Μετρό: Τα σενάρια για το χρυσό συμβόλαιο του 1,8 δισ ευρώ της γραμμής 4

Μετρό: Τα σενάρια για το χρυσό συμβόλαιο του 1,8 δισ ευρώ της γραμμής 4
Φουντώνουν τα σενάρια για προβλήματα στις τεχνικές προσφορές
Δύο χρόνια συμπληρώνει ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του Μετρό και τα σενάρια για την τύχη του έργου που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα που βρίσκονται στα σκαριά, προύπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ φουντώνουν στην αγορά.
Ήδη έχουν κατατεθεί δύο προσφορές από τις κοινοπραξίες Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Avax-Ghella-Alstom, ενώ η ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με VINCI - SIEMENS αν και είχαν προεπιλεγεί, αποφάσισαν να μην καταθέσουν τελικώς οικονομική προσφορά στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό.
Ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούν στην αγορά είναι ότι το σχήμα AVAX – Chella – Alstom προηγείται οριακά στην τεχνική αξιολόγηση έναντι του σχήματος ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
To δεύτερο σενάριο είναι ότι ο διαγωνισμός δεν αποκλείεται να επαναπροκυρηχθεί καθώς παρατηρήθηκαν σημαντικές ελλείψεις στην τεχνικής αξιολόγηση των προσφορών.
Μάλιστα αυτό το δεύτερο σενάριο έχει φουντώσει τις τελευταίες ημέρες, προκαλώντας τον έντονο προβληματισμό των εμπλεκομένων.
Στην σκιά του διαγωνισμού πάντως βρίσκεται η προσφυγή της Μυτιληναίος.  
Ειδικότερα η ΜΕΤΚΑ έχει ζητήσει τον αποκλεισμό από το διαγωνισμό των υπόλοιπων σχημάτων λόγω της συμμετοχής τους στο καρτέλ, ενώ έχει προσφύγει και κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό με την οποία αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς εκτιμούν ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με το μέλλον του διαγωνισμού και αν αυτός τελικά οδηγηθεί σε ακύρωση και επαναπροκύρηξη.
To έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.  
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς:

1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, 9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως, 13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
15.Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS