« Χρυσάφι» η συμμετοχή στην InternetQ για την Diorama - Τα επίμαχα σημεία του deal

« Χρυσάφι» η συμμετοχή στην InternetQ για την Diorama - Τα επίμαχα σημεία του deal
Η θυγατρική της InternetQ, Akazoo Ltd, ετοιμάζεται να συνενωθεί με το όχημα ειδικού σκοπού Modern Media Acquisition σε ένα deal αξίας 469 εκατ. δολαρίων
Τα πρώτα του κέρδη ετοιμάζεται να εγγράψει το private equity fund εγχώριων συμφερόντων (Δασκαλόπουλος), Diorama Investment, χάρη σε ένα δαιδαλώδες deal που ενδέχεται να σφραγίσει τη γεωμετρική ανάπτυξη της έμμεσης συμμετοχής του στην εταιρεία music streaming, Akazoo Ltd.
H Akazoo Ltd αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους servicer’s music streaming, εξυπηρετώντας πάνω από 4 εκατ. πελάτες σε Ευρώπη, Ασία, Ν. Αμερική και Αφρική. 
Ιδρύθηκε από την InternetQ Ltd, τον Ιούνιο του 2015 και αγοράστηκε, αμέσως μετά, από την ελληνική InternetQ.
Μετά την απόκτησή της, η ελληνική InternetQ εισέφερε στην Akazoo την ομώνυμη πλατφόρμα λογισμικού αξίας 10,7 εκατ. ευρώ.
Εν συνεχεία, ο όμιλος InternetQ εισέφερε το 100% της συμμετοχής της στην Akazoo Ltd στην R&R Music Ltd, αποκτώντας το 82,5% του μετοχικού της κεφαλαίου, το οποίο έπεσε στο 67,73% μετά την αύξηση κεφαλαίου, ύψους 17 εκατ. ευρώ που κάλυψε η Tosca fund, ένας από τους μετόχους μειοψηφίας της R&R Music.
Η R&R Music μετονομάστηκε εκ νέου σε Akazoo με έδρα πλέον την Μεγάλη Βρετανία, ενώ εν τω μεταξύ το 67,73% που ήλεγχε η ελληνική Internet Q μεταβιβάστηκε, μέσω ανταλλαγής, στη μητρική της κυπριακή InternetQ Ltd, στην οποία συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό η Diorama.   
Η συμφωνία που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο μεταξύ Akazoo Ltd και Modern Media Acquisition προβλέπει τη συνένωση των δύο εταιρειών με εισφορά των μετοχών τους σε μια νέα κοινή εταιρεία συμμετοχών, με έδρα το Λουξεμβούργο, η οποία εν συνεχεία θα προχωρήσει σε IPO για την εισαγωγή της στο Nasdaq.  
Το συνολικό deal αξίας 469 εκατ. δολαρίων πρέπει να ολοκληρωθεί ως τις 17 Σεπτεμβρίου.
Η Modern Media Acquisition αποτελεί όχημα ειδικού σκοπού, που συστάθηκε από το private equity fund Macquarie και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της MMDM’s, L. Dickey, με στόχο να προχωρήσει σε εξαγορά.
Διαφορετικά, θα πρέπει να επιστρέψει στους επενδυτές 211 εκατ. δολάρια.
Όσοι από τους επενδυτές έχουν δεσμευτεί να βάλουν κεφάλαια στην Modern Media Acquisition, θα λάβουν μια νέα μετοχή της εταιρείας συμμετοχών για κάθε υφιστάμενη μετοχή της Modern Media Acquisition, την οποία θα εισφέρουν.
Οι μέτοχοί της Akazoo ( InternetQ, Tosca fund) θα λάβουν μετοχές της νέας εταιρείας συμμετοχών, που θα αντιστοιχούν σε αξία επιχείρησης 380 εκατ. δολαρίων (μείον οποιαδήποτε πληρωμή σε μετρητά).
Η συμφωνία προβλέπει ότι οι μέτοχοι της Akazoo θα λάβουν μετρητά ύψους 20 εκατ. δολαρίων για να ανταλλάξουν μέρος των μετοχών τους, στο βαθμό που τα διαθέσιμα μετρητά της Modern Media Acquisition, μετά την καταβολή των εξόδων ξεπερνούν τα 110 εκατ. δολάρια.
Το private equity fund Diorama Investments απέκτησε, στο τέλος του 2015, στρατηγική μειοψηφική συμμετοχή στην InternetQ αγοράζοντας ποσοστό μετοχών από υφιστάμενο μέτοχο, έναντι τιμήματος 12 εκατ. ευρώ.
Ακολούθησε αύξηση κεφαλαίου στην οποία άσκησε τα δικαιώματά που του αναλογούσαν.
Η αξία της επένδυσής του έχει πολλαπλασιασθεί με βάση το enterprise value της Akazoo, θυγατρική κατά 67,73% της InternetQ.
Είναι περίπου βέβαιο ότι τόσο η Tosca, ως απευθείας μέτοχος μειοψηφίας της Akazoo, όσο και η Diorama ως έμμεσος μέτοχος μέσω της InternetQ θα αποεπενδυθούν, εγγράφοντας υψηλές αποδόσεις για τους επενδυτές τους.
Σημειώνεται ότι βασικός επενδυτής στο Diorama είναι ο Δ. Δασκαλόπουλος ο οποίος έβαλε περίπου 50 εκατ. ευρώ από τα 135 εκατ. ευρώ, που συγκέντρωσε το fund. 
Η DECA Investments ΑΕΔΟΕΕ αποτελεί τον αποκλειστικό διαχειριστή του Diorama Investments.
Η συνδυασμένη εταιρεία θα συνεχίσει να διευθύνεται από την έμπειρη ομάδα διαχείρισης της Akazooυπό την ηγεσία του Απόστολου Ζέρβου, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Akazoo.
Ο Lew Dickey θα είναι Πρόεδρος της συνδυασμένης εταιρείας.
Ο Απόστολος Ν. Ζέρβος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Akazoo, ανέφερε:
«Η συναλλαγή αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας φάσης ανάπτυξης για την Akazoo.
Στόχος μας ήταν πάντα να παρέχουμε στους πελάτες μας την πιο συναρπαστική εμπειρία των χρηστών μέσα από βαθιά γνώση των τοπικών προτιμήσεων και μια εκτεταμένη βιβλιοθήκη μουσικού περιεχομένου.
Έχουμε εκτελέσει με επιτυχία αυτήν την αποστολή από την ίδρυσή μας το 2010 και συνεχίζουμε, επιτυγχάνοντας κερδοφορία.
Σήμερα εξυπηρετούμε περισσότερους από 4,3 εκατομμύρια συνδρομητές και, καθώς βλέπουμε την επόμενη φάση ανάπτυξης, δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ευτυχείς να συνεργαστούμε με τους Lew και MMDM». 


bankingnews.gr

BREAKING NEWS