Η σήραγγα των Σεπολίων ξεκινά με… παράταση - Γιατί καθυστερεί η έναρξη του έργου

Η σήραγγα των Σεπολίων ξεκινά με… παράταση  - Γιατί καθυστερεί η έναρξη του έργου
Η σήραγγα των Σεπολίων ξεκινά με… παράταση

Η σύμβαση υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2018, όμως τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.
Ο λόγος για την  για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων, όπου ανάδοχος έχει αναδειχτεί η κοινοπραξία Ιντρακατ - Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ.
Ο λόγος της καθυστέρησης είναι σύμφωνα με πηγές προκείμενες στην κοινοπραξία, στις ιδιαιτερότητες του έργου, ενώ ήδη έχει εγκριθεί και σχετική παράταση στο χρονοδιάγραμμα.
Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η τοποθέτηση του εργοταξίου και τα έργα θα μπορούν να ξεκινήσουν.
Με βάση την σύμβαση, η κατασκευαστική περίοδος του έργου έχει οριστεί σε 52 μήνες (4,5 χρόνια) πράγμα που σημαίνει ότι η ολοκλήρωση και απόδοση του σε λειτουργία πάει για το 2024.
Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει την όψη της ευρύτερης περιοχής από την πλατεία Αττικής μέχρι τα Σεπόλια καθώς με την κατασκευή της σήραγγας οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.
Με την υπογειοποίηση του τμήματος αυτού στην υποβαθμισμένη περιοχή των Σεπολίων η περιοχή θα σταματήσει να διαχωρίζεται σε δύο τμήματα (πάνω και κάτω από τις γραμμές) και στη θέση των γραμμών θα υπάρξουν πάρκα, ποδηλατόδρομοι και μία γενικότερη ανάπλαση της περιοχής.
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελούσε αίτημα των κατοίκων της περιοχής εδώ και 15 χρόνια.
Το κόστος του έργου είναι 66,58 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή δίδυμης σήραγγας τετραπλού διαδρόμου 1,9 χλμ και έργο συνολικού μήκους 2,36 χλμ. που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μην σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα.
Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο.
Αξιζει να σημειωθεί πως το έργο απαιτεί ακρίβεια καθώς περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS