Infobank: Σε ανοδική τροχιά για το 2019 ο κλάδος αναψυκτικών - Αύξηση πωλήσεων 7% στο τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου 2019

Infobank: Σε ανοδική τροχιά για το 2019 ο κλάδος αναψυκτικών - Αύξηση πωλήσεων 7% στο τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου 2019
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Infobank Hellastat
Σημαντική αύξηση πωλήσεων εμφάνισε ο κλάδος αναψυκτικών στην Ελλάδα το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Infobank Hellastat, με αυτές των επώνυμων αναψυκτικών να ενισχύονται 7% σε αξία και 0,4% σε όγκο από την αρχή του έτους έως και τον Απρίλιο 2019.
Αντίστοιχα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 10,4% σε αξία και 14,3% σε όγκο πωλήσεων.
Όπως αναφέρει η Infobank «ο εγχώριος κλάδος της παραγωγής αναψυκτικών αναλύεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε. Σύμφωνα με τη Μαρία Θεοδοσοπούλου, Sectorial Studies Consultant, ο κλάδος των αναψυκτικών χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης και έντονο ανταγωνισμό, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται λίγες μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες παράγουν ευρέως γνωστά εμπορικά σήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες διακινούν τα προϊόντα τους κυρίως στις τοπικές αγορές.
Γενικότερα, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μία μετατόπιση των καταναλωτικών προτιμήσεων σε πιο υγιεινά προϊόντα, όπως είναι τα light ή zero αναψυκτικά, τα οποία έχουν λιγότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή και καθόλου.
Αντιθέτως, η κατανάλωση ανθρακούχων προϊόντων και αναψυκτικών με υψηλά ποσοστά ζάχαρης που κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια στην αγορά, σταδιακά περιορίζεται.
Για το λόγο αυτό, οι εγχώριες εταιρείες επενδύουν συνεχώς στην ανάπτυξη «πράσινων», καινοτόμων προϊόντων, ανταποκρινόμενες στις προτιμήσεις των καταναλωτών για πιο υγιεινά αναψυκτικά, ενώ παράλληλα ενισχύουν την εξωστρέφεια και την παρουσία τους στο εξωτερικό. Ακόμη, στην αγορά εισέρχονται και κάποιες εταιρείες που έχουν ως κύρια δραστηριότητα την παραγωγή προϊόντων με στέβια, παράγοντας και αναψυκτικά.
Τέλος, από το 2017 επικρατούν τάσεις ομαλοποίησης στην αγορά, μετά την υποχώρηση των προηγούμενων ετών.
Μάλιστα, σε αυτό συνέβαλαν τόσο η επαναλειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος μετά την εξαγορά της από τη Σκλαβενίτης, όσο και η περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 15 επιχειρήσεων παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:

- Ο Κύκλος Εργασιών το 2017 αυξήθηκε περαιτέρω κατά 7,6%, φτάνοντας τα €599,05 εκ. από €556,96 εκ. το 2016.
Image
- Τα Κέρδη Προ Τόκων Φόρων και Αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 74%, αγγίζοντας τα €30,11 εκ., από €17,31 εκ. το 2016.
- Όσον αφορά τα αποτελέσματα προ φόρων το 2017 διαμορφώθηκαν σε κέρδη €5,72 εκ., από ζημίες €5,81 εκ. το προηγούμενο έτος.
- Τα περιθώρια EBITDA και EBT βελτιώθηκαν σε 6,4% και 4,2% αντίστοιχα.
Image
- Η κεφαλαιακή μόχλευση διαμορφώθηκε στο 0,69 προς 1.
- Η σύνθεση παθητικού σε ποσοστά:
Image
www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS