Τελευταία Νέα
Διεθνή

FT: Η ύφεση στη βιομηχανία αυτοκινήτων «βουλιάζει» την παγκόσμια οικονομία

tags :
FT: Η ύφεση στη βιομηχανία αυτοκινήτων «βουλιάζει» την παγκόσμια οικονομία
Η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να ταλανίζεται και ο «ένοχο»ς δεν ήταν ποτέ πιο σαφέστερος η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να ταλανίζεται και ο «ένοχο»ς δεν ήταν ποτέ πιο σαφέστερος η αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφεται –μηνιαίως- η έντονη επιβράδυνση σε βασικές αγορές αυτοκινήτων όπως η Κίνα, η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη.
Τώρα, η επιβράδυνση στην αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί μια συνολική παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, σύμφωνα με τους Financial Times.
O κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις μεγάλες αλυσίδες εφοδιασμού, την κατανάλωση πρώτων υλών, υφασμάτων, χημικών και ηλεκτρονικών ειδών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει εκατομμύρια θέσεις εργασίας και τον 2018, ο κλάδος συρρικνώθηκε για πρώτη φορά από την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Το ΔΝΤ εκτιμά ότι αυτή η πτώση της παραγωγής αντιπροσώπευε περισσότερο από το 25% της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας μεταξύ 2017 και 2018.
Η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί επίσης να είναι υπεύθυνη για έως και το 33% της επιβράδυνσης της παγκόσμιας ανάπτυξης του εμπορίου κατά την ίδια περίοδο, ανέφερε το ΔΝΤ.
Ο Gian Maria Milesi-Ferretti, αναπληρωτής διευθυντής του ερευνητικού τμήματος του ΔΝΤ, δήλωσε «ο τομέας των αυτοκινήτων επιβάρυνε σε μεγάλο βαθμό τη βιομηχανική δραστηριότητα και την ανάπτυξη».
Και η πρόβλεψη του Ταμείου για μικρή αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου το 2020 εξαρτάται από την ανάκαμψη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Παράλληλα το ΔΝΤ τονίζει επίσης τις ενδεχόμενες περαιτέρω ζημίες που θα μπορούσαν να προκύψουν εάν ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας  γίνει το επίκεντρο του συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Ο Λευκός Οίκος είναι έτοιμος να λάβει απόφαση για δασμούς σε αυτοκίνητα εισαγωγής μέχρι τις 13 Νοεμβρίου.



Η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ έχει ήδη κατηγορηθεί για μεγάλο μέρος των αναταράξεων που λαμβάνουν χώρα  στην αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά επειδή σχετίζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.
Ο κ. Herbert Diess, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, δήλωσε στην έκθεση αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 2019 «αυτός ο εμπορικός πόλεμος επηρεάζει πραγματικά τη διάθεση των πελατών και έχει την ευκαιρία να διαταράξει πραγματικά την παγκόσμια οικονομία.
Λόγω του εμπορικού πολέμου, η αγορά αυτοκινήτων στην Κίνα βρίσκεται ουσιαστικά σε ύφεση.
Αυτό είναι τρομακτικό για μας».
Το ΔΝΤ αναφέρει ότι η επιβράδυνση του κλάδου οφείλεται επίσης σε αλλαγές πολιτικής στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης των φορολογικών ελαφρύνσεων που ενθαρρύνουν την ιδιοκτησία αυτοκινήτων και στην επιβράδυνση του δανεισμού.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών στην Ευρώπη έχουν επίσης κατηγορηθεί για την επιβράδυνση της βιομηχανίας.
Το ΔΝΤ τόνισε επίσης ότι οι καταναλωτές σε πολλές χώρες δεν προχωρούν σε νέες αγορές αυτοκινήτων λόγω των ταχέως μεταβαλλόμενων προτύπων.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ινδία επίσης υποχώρησαν, κυρίως λόγω των προβλημάτων στον τομέα της σκιώδους τραπεζικής που παρέχει «περίπου το 50%» της χρηματοδότησης νέων αυτοκινήτων.
Την ίδια στιγμή, η Τουρκία αντιμετώπισε ύφεση και το Ηνωμένο Βασίλειο προετοιμάζεται  για το Brexit.
Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 3% το 2018 και η παραγωγή μειώθηκε κατά περίπου 2,4%, δήλωσε το ΔΝΤ.
Αυτή η πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων θα μπορούσε να έχει μειώσει το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά «έως και 0,2%» σύμφωνα με την Fitch - αριθμός που είναι σημαντικά υψηλότερος από ό, τι οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ.



Εάν οι δασμοί αρχίσουν να κλιμακώνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι προοπτικές θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα πιο ζοφερές.
Ο αμερικανός υπουργός Εμπορίου Wilbur Ross ανέφερε ότι είναι περισσότερο διατεθειμένος να εργαστεί στρατηγικά με την ΕΕ σχετικά με το εμπόριο αντί να εισέλθει σε ένα «πόλεμο» δασμών.
Η ανάλυση διαπίστωσε ότι εάν οι Η.Π.Α. αντιμετώπιζαν την απειλή επιβολής δασμών 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από όλες τις χώρες, η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ θα μπορούσε να μειωθεί κατά 1,5% και ο κλάδος θα μπορούσε να μειώσει κατά 2% του συνολικού εργατικού δυναμικού της, ήτοι 195.000 εργαζόμενοι εκτιμάται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους.
Σε μια περίπτωση όπου άλλες χώρες αντιτάσσονται, η παραγωγή των ΗΠΑ θα μπορούσε να μειωθεί έως και 3% και να θέσει σε κίνδυνο 624.000 θέσεις εργασίας.
Το 5% του εργατικού δυναμικού του τομέα θα απειλούσε να εκτοπιστεί.



«Αν το κάνουν αυτό, είμαστε όλοι χαμένοι», δήλωσε ο Oliver Zipse, διευθύνων σύμβουλος της BMW .
Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές παραμένουν αβέβαιοι όσον αφορά τις αγορές αυτοκινήτων, ιδίως λόγω του κλίματος του εμπορικού πολέμου και των ανησυχιών για την παγκόσμια ανάπτυξη.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης