Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Προχωρά η εγκατάσταση των 42 διοδίων στην Εγνατία Οδό - Οι νέες τιμές στους 7 σταθμούς

tags :
Προχωρά η εγκατάσταση των 42 διοδίων στην Εγνατία Οδό - Οι νέες τιμές στους 7 σταθμούς
Μέσα στο επόμενο 3μηνο ο ανάδοχος
Κανονικά προχωρά η κατασκευή των 42 νέων διοδίων στην Εγνατία Οδό, ενώ ήδη δημοσιεύτηκε η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για τον καθορισμό της τιμής των διοδίων που θα καταβάλλουν οι οδηγοί της Εγνατίας Οδού στους 7 νέους σταθμούς του οδικού άξονα.
Το τέλος διοδίων που επιβάλλεται αφορά τα εξής τμήματα:

– Α/Κ Καλοχωρίου–Α/Κ Ευκαρπίας, Σταθμός Διοδίων Θεσσαλονίκης με τον χρόνο είσπραξης να ορίζεται το νωρίτερο η 18η/11/2019 με τιμή τα 0,50 ευρώ για τα οχήματα και 1,50 ευρώ για τα φορτηγά.
– Α/Κ Δυτικής Σιάτιστας–Α/Κ Βέροιας (τροποποίηση τιμήματος), Σταθμός Διοδίων Πολυμύλου με τον χρόνο είσπραξης να ορίζεται το νωρίτερο η 18η/11/2019 και η τιμή στα 2,20 για τα οχήματα και στα 5,50 για τα φορτηγά.
– Α/Κ Βέροιας–Α/Κ Καλοχωρίου (τροποποίηση τιμήματος), Σταθμός Διοδίων Μαλγάρων με τον χρόνο είσπραξης να ορίζεται επίσης το νωρίτερο η 18η/11/2019 και η τιμή στα 1,20 για τα οχήματα και στα 3 ευρώ για τα φορτηγά
– Α/Κ Ρεντίνας – Α/Κ Στρυμόνα, Σταθμός Διοδίων Ασπροβάλτας για τον οποίο ως χρόνος έναρξης της είσπραξης ορίζεται η 4η/12/2019 και η τιμή στα 0,90 για τα οχήματα και στα 2,30 για τα φορτηγά.
– Α/Κ Ευκαρπίας – Α/Κ Ρεντίνας (τροποποίηση τιμήματος), Σταθμός Διοδίων Ανάληψηςγια τον οποίο ως χρόνος έναρξης της είσπραξης ορίζεται η 4η/12/2019 και η τιμή στα 1,80 για τα οχήματα και στα 4,50 για τα φορτηγά.
– Α/Κ Λαγκαδά-Α/Κ Στρυμονικού, Σταθμός Διοδίων Στρυμονικό με τον χρόνο έναρξης είσπραξης να ορίζεται στις 15/01/2020 με τιμή 1 ευρώ για τα οχήματα και 2,50 ευρώ για τα φορτηγά.
-Α/Κ Στρυμονικού–Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνας (τροποποίηση τιμήματος), Σταθμός Διοδίων Προμαχώνας με τον χρόνο έναρξης είσπραξης να ορίζεται στις 15/01/2020 με τιμή τα 2 ευρώ για τα οχήματα και 5 ευρώ για τα φορτηγά.
 

Μέσα στο επόμενο 3 μηνο ο ανάδοχος

Mέσα στο επόμενο 3 μήνο αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος για τον οδικό άξονα, όπως υποστηρίζουν οι επικεφαλής της Εγνατίας Οδού ΑΕ.
Υπενθυμίζεται ότι στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας έχουν περάσει 7 κοινοπρακτικά σχήματα από τα 9 που δήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον.
Τα σχήματα που έχουν περάσει είναι η Άκτωρ με την ισπανική ROADIS, η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου με την κινεζική SCIG, ο όμιλος Μυτιληναίου με την γαλλική Vinci, η ΓΕΚ Τέρνα με την Egis Projects, η ANAS International Enterprise S.p.A., η FREYJA HOLDINGS SARL και η Διολκός Κατασκευαστική.
Ωστόσο για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.
Ειδικότερα ο οδικός άξονας απαιτεί πολλά κεφάλαια προκειμένου να πάρει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, τα οποία δύσκολα θα καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο, ενώ σε περίπτωση που συμπεριληφθούν στην σύμβαση παραχώρησης (να αποτελούν υποχρέωση του παραχωρησιούχου), τότε τα έσοδα που αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας θα είναι ελάχιστα έως μηδενικά.
Υπενθυμίζεται ότι μετά το τραγικό δυστύχημα του 1999 στη σήραγγα του Μον-Μπλάν που συνδέει τη Γαλλία με την Ιταλία και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 39 άνθρωποι όταν ξέσπασε φωτιά σε βελγικό φορτηγό, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε στην θεσμοθέτηση νέων αυστηρών κριτηρίων για την ασφάλεια των σηράγγων. Οι νέοι αυτοί κανόνες είναι απαραίτητοι να τηρούνται για την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.
Η Εγνατία Οδός, η οποία είναι από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας, κατασκευάστηκε μεταξύ 1994 και 2009.
Ως εκ τούτου δεν τηρεί τις νέες αυστηρές προδιαγραφές που έχει θέσει η ΕΕ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα κεφάλαια που απαιτούνται για την πιστοποίηση των σηράγγων ανέρχονται στα 50 εκατ ευρώ.
Ποιος θα αναλάβει το κόστος των εργασιών (Δημόσιο, Εγνατία ή ανάδοχος) είναι ένα πρόβλημα για το οποίο αναζητείται λύση.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης