Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ένα διαχρονικό ζήτημα που απασχολεί τις περισσότερες κυβερνήσεις σε όλο το κόσμο αλλά και του; απλούς ανθρώπους στη καθημερινότητα τους που αναζητούν διάφορους τρόπους βελτίωσης του ατομικού οικολογικού τους αποτυπώματος.
Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι φυσικά τα τελευταία χρόνια και η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων ή αλλιώς EV (Electric Vehicle) όπως ονομάζονται διεθνώς τα οποία θεωρούνται πιο ασφαλή και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Ωστόσο, τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την επιλογή ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν σταματάνε στη συνεισφορά του στη προστασία του περιβάλλοντος. Ας εξετάσουμε μερικά από αυτά:
Το λειτουργικό κόστος είναι χαμηλότερο
Το κόστος για την χρήση ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου οφείλεται συνήθως στην αγορά καυσίμων, τη συντήρησή του και την ασφάλισή του.
Ας τα δούμε ένα προς ένα.
Όσον αφορά τα καύσιμα, η τιμή τους ανά λίτρο μπορεί να έχει μειωθεί κάπως τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο συνεχίζουν να είναι αρκετά ακριβότερα από το ηλεκτρικό ρεύμα.
Μάλιστα, η τιμή τους ενδέχεται να αυξηθεί και πάλι όταν η ανθρωπότητα μπει στους κανονικούς της ρυθμούς.
Είναι πιθανό για την φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος να χρειαστούν κάποια αρχικά έξοδα, ιδιαίτερα σε περίπτωση δημιουργίας σταθμού φόρτισης στο σπίτι.
Όμως τα έξοδα αυτά θα ισοσταθμιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα λόγω της χαμηλότερης τιμής του ρεύματος.
Στο θέμα της συντήρησης, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν επίσης περισσότερες ανάγκες, ιδιαίτερα λόγω του είδους του κινητήρα τους και του συστήματος εξάτμισης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν σύστημα εξάτμησης και οι ηλεκτρικές κινητήρες είναι εντελώς διαφορετικοί με πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και ανάγκες σε σέρβις.
Οπότε τα έξοδα συντήρησης είναι αρκετά μειωμένα.
Τέλος, τόσο η ασφάλιση όσο και η φορολογία τους μειώνονται συνεχώς.
Τα ασφάλιστρα για τα ηλεκτρικά οχήματα αρχικάν υπήρξαν υψηλά επειδή ήταν ελάχιστα και οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν γνώριζαν τι ποσά θα έπρεπε να χρεώνουν.
Με την εμπειρία όμως και την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι τιμές των ασφαλίστρων έπεσαν.
Αν προσθέσουμε και τα φορολογικά κίνητρα που δίνουν οι κυβερνήσεις όλης της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής, τότε βλέπουμε γιατί ο κόσμος αρχίζει να χρησιμοποιεί την ηλεκτροκίνηση ολοένα και περισσότερο.
Το κράτος ως αρωγός αυτής της προσπάθειας
Στις αρχές Ιουνίου η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα σχέδιά της για επιχορήγηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με ένα ποσό που αγγίζει τις 10.000 €.
Τα σχέδια αυτά είναι ένα μόνο μέρος των μέτρων που θα πάρει η Γερμανία για να υποστηρίξει τους πολίτες της λόγω κορωνοϊού.
Τα μέτρα αυτά θα είναι οικονομικά και κοινωνικά, όπως για παράδειγμα οι αυστηρότεροι έλεγχοι στις ιστοσελίδες διαδικτυακού στοιχηματισμού, έτσι ώστε να μην αυξηθεί το πρόβλημα εθισμού στον τζόγο εν μέσω καραντίνας.
Το παράδειγμα της Γερμανίας ακολουθούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως έκανε και η Ελλάδα στις αρχές του Ιουνίου επίσης, όταν ανακοινώθηκαν νέα κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει στόχο την αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, και είναι σχεδόν βέβαιο ό,τι θα δοθούν και άλλα νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς μη συμβατικών αυτοκινήτων.
Αλλαγές και στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα
Είναι γεγονός ότι την ίδια κιόλας μέρα που ένα καινούριο όχημα φύγει από την αντιπροσωπεία και περάσει στα χέρια του ιδιοκτήτη του, χάνει αμέσως ένα σημαντικό μέρος της αξίας του. Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και με τα ηλεκτρικά οχήματα, η τιμή μεταπώλησης των οποίων μάλιστα στο πρόσφατο παρελθόν, έπεφτε ακόμα πιο χαμηλά συγκριτικά, κάνοντας έτσι τους υποψήφιους αγοραστές να σκέφτονται διπλά και τριπλά πριν τα αγοράσουν.
Πλέον όμως αυτό αρχίζει να αλλάζει, με τα ηλεκτρικά οχήματα να κρατούν αρκετά ψηλά τη μεταπωλητική τους αξία και τους οδηγούς να αρχίζουν να βλέπουν με θετικό μάτι το ενδεχόμενο απόκτησής τους.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους η μεταπωλητική αξία παραμένει πλέον ψηλά είναι η ζήτηση.
Ο κόσμος αρχίζει να ευαισθητοποιείται περισσότερο για το περιβάλλον και ζητά ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Η παραγωγή τους δεν επαρκεί, οπότε αυξάνεται η τιμή τους, με συνέπεια να ανεβαίνει και η τιμή μεταπώλησης.
Οι επιχορηγήσεις των κυβερνήσεων παίζουν και εδώ τον ρόλο τους.
Αν το κράτος έχει επιδοτήσει σε κάποιο στάδιο την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και εσείς μεταπωλήσετε αυτό το όχημα, θα εισπράξετε χρήματα που δεν είχαν φύγει ποτέ από την τσέπη σας.
Αν αυξηθεί βέβαια η παραγωγή και κοπούν οι κυβερνητικές παροχές, τα πράγματα ίσως αλλάξουν. Προς το παρόν όμως η αξία μεταπώλησης αυτών των αυτοκινήτων βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία.
Αυξημένη αποδοτικότητα των ηλεκτρικών κινητήρων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κινητήρες που δεν κάνουν καθόλου θόρυβο και λειτουργούν άψογα χωρίς ιδιαίτερες σκοτούρες. Οι κινητήρες αυτοί είναι πολύ αποδοτικοί και ανταποκρίνονται καλύτερα από αυτούς που λειτουργούν με καύσιμα.
Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ως μια νέα τεχνολογία, εξελίσσονται με ταχύ ρυθμό και το ίδιο συμβαίνει και για τους κινητήρες τους, κάτι που σημαίνει ότι περιμένουμε αυτοί να γίνονται διαρκώς πιο αποδοτικοί και οικονομικοί, με μηδενικά προβλήματα υπερθέρμανσης και μικρότερο κόστος συντήρησης.
Οικονομία αλλά και οικολογία
Και μη ξεχνάμε φυσικά το περιβαλλοντολογικό όφελος από το οποίο και ξεκινήσαμε. Η ρύπανση που προκαλούν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ μικρότερη από αυτή των συμβατικών οχημάτων. Ένα υγιές περιβάλλον θα επιφέρει βελτίωση στη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας, κάτι που για πολλούς είναι πάνω και από οποιοδήποτε οικονομικό κόστος.
www.bankingnews.gr
Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι φυσικά τα τελευταία χρόνια και η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων ή αλλιώς EV (Electric Vehicle) όπως ονομάζονται διεθνώς τα οποία θεωρούνται πιο ασφαλή και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Ωστόσο, τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την επιλογή ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν σταματάνε στη συνεισφορά του στη προστασία του περιβάλλοντος. Ας εξετάσουμε μερικά από αυτά:
Το λειτουργικό κόστος είναι χαμηλότερο
Το κόστος για την χρήση ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου οφείλεται συνήθως στην αγορά καυσίμων, τη συντήρησή του και την ασφάλισή του.
Ας τα δούμε ένα προς ένα.
Όσον αφορά τα καύσιμα, η τιμή τους ανά λίτρο μπορεί να έχει μειωθεί κάπως τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο συνεχίζουν να είναι αρκετά ακριβότερα από το ηλεκτρικό ρεύμα.
Μάλιστα, η τιμή τους ενδέχεται να αυξηθεί και πάλι όταν η ανθρωπότητα μπει στους κανονικούς της ρυθμούς.
Είναι πιθανό για την φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος να χρειαστούν κάποια αρχικά έξοδα, ιδιαίτερα σε περίπτωση δημιουργίας σταθμού φόρτισης στο σπίτι.
Όμως τα έξοδα αυτά θα ισοσταθμιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα λόγω της χαμηλότερης τιμής του ρεύματος.
Στο θέμα της συντήρησης, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν επίσης περισσότερες ανάγκες, ιδιαίτερα λόγω του είδους του κινητήρα τους και του συστήματος εξάτμισης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν σύστημα εξάτμησης και οι ηλεκτρικές κινητήρες είναι εντελώς διαφορετικοί με πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και ανάγκες σε σέρβις.
Οπότε τα έξοδα συντήρησης είναι αρκετά μειωμένα.
Τέλος, τόσο η ασφάλιση όσο και η φορολογία τους μειώνονται συνεχώς.
Τα ασφάλιστρα για τα ηλεκτρικά οχήματα αρχικάν υπήρξαν υψηλά επειδή ήταν ελάχιστα και οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν γνώριζαν τι ποσά θα έπρεπε να χρεώνουν.
Με την εμπειρία όμως και την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι τιμές των ασφαλίστρων έπεσαν.
Αν προσθέσουμε και τα φορολογικά κίνητρα που δίνουν οι κυβερνήσεις όλης της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής, τότε βλέπουμε γιατί ο κόσμος αρχίζει να χρησιμοποιεί την ηλεκτροκίνηση ολοένα και περισσότερο.
Το κράτος ως αρωγός αυτής της προσπάθειας
Στις αρχές Ιουνίου η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα σχέδιά της για επιχορήγηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με ένα ποσό που αγγίζει τις 10.000 €.
Τα σχέδια αυτά είναι ένα μόνο μέρος των μέτρων που θα πάρει η Γερμανία για να υποστηρίξει τους πολίτες της λόγω κορωνοϊού.
Τα μέτρα αυτά θα είναι οικονομικά και κοινωνικά, όπως για παράδειγμα οι αυστηρότεροι έλεγχοι στις ιστοσελίδες διαδικτυακού στοιχηματισμού, έτσι ώστε να μην αυξηθεί το πρόβλημα εθισμού στον τζόγο εν μέσω καραντίνας.
Το παράδειγμα της Γερμανίας ακολουθούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως έκανε και η Ελλάδα στις αρχές του Ιουνίου επίσης, όταν ανακοινώθηκαν νέα κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει στόχο την αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, και είναι σχεδόν βέβαιο ό,τι θα δοθούν και άλλα νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς μη συμβατικών αυτοκινήτων.
Αλλαγές και στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα
Είναι γεγονός ότι την ίδια κιόλας μέρα που ένα καινούριο όχημα φύγει από την αντιπροσωπεία και περάσει στα χέρια του ιδιοκτήτη του, χάνει αμέσως ένα σημαντικό μέρος της αξίας του. Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και με τα ηλεκτρικά οχήματα, η τιμή μεταπώλησης των οποίων μάλιστα στο πρόσφατο παρελθόν, έπεφτε ακόμα πιο χαμηλά συγκριτικά, κάνοντας έτσι τους υποψήφιους αγοραστές να σκέφτονται διπλά και τριπλά πριν τα αγοράσουν.
Πλέον όμως αυτό αρχίζει να αλλάζει, με τα ηλεκτρικά οχήματα να κρατούν αρκετά ψηλά τη μεταπωλητική τους αξία και τους οδηγούς να αρχίζουν να βλέπουν με θετικό μάτι το ενδεχόμενο απόκτησής τους.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους η μεταπωλητική αξία παραμένει πλέον ψηλά είναι η ζήτηση.
Ο κόσμος αρχίζει να ευαισθητοποιείται περισσότερο για το περιβάλλον και ζητά ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Η παραγωγή τους δεν επαρκεί, οπότε αυξάνεται η τιμή τους, με συνέπεια να ανεβαίνει και η τιμή μεταπώλησης.
Οι επιχορηγήσεις των κυβερνήσεων παίζουν και εδώ τον ρόλο τους.
Αν το κράτος έχει επιδοτήσει σε κάποιο στάδιο την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και εσείς μεταπωλήσετε αυτό το όχημα, θα εισπράξετε χρήματα που δεν είχαν φύγει ποτέ από την τσέπη σας.
Αν αυξηθεί βέβαια η παραγωγή και κοπούν οι κυβερνητικές παροχές, τα πράγματα ίσως αλλάξουν. Προς το παρόν όμως η αξία μεταπώλησης αυτών των αυτοκινήτων βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία.
Αυξημένη αποδοτικότητα των ηλεκτρικών κινητήρων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κινητήρες που δεν κάνουν καθόλου θόρυβο και λειτουργούν άψογα χωρίς ιδιαίτερες σκοτούρες. Οι κινητήρες αυτοί είναι πολύ αποδοτικοί και ανταποκρίνονται καλύτερα από αυτούς που λειτουργούν με καύσιμα.
Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ως μια νέα τεχνολογία, εξελίσσονται με ταχύ ρυθμό και το ίδιο συμβαίνει και για τους κινητήρες τους, κάτι που σημαίνει ότι περιμένουμε αυτοί να γίνονται διαρκώς πιο αποδοτικοί και οικονομικοί, με μηδενικά προβλήματα υπερθέρμανσης και μικρότερο κόστος συντήρησης.
Οικονομία αλλά και οικολογία
Και μη ξεχνάμε φυσικά το περιβαλλοντολογικό όφελος από το οποίο και ξεκινήσαμε. Η ρύπανση που προκαλούν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ μικρότερη από αυτή των συμβατικών οχημάτων. Ένα υγιές περιβάλλον θα επιφέρει βελτίωση στη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας, κάτι που για πολλούς είναι πάνω και από οποιοδήποτε οικονομικό κόστος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών