Ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί πολλούς με τις γνώμες να διίστανται, είναι αυτό της προσπέρασης και ειδικότερα της πραγματοποίησης αυτής από δεξιά. Είναι νόμιμη; Κι αν ναι σε ποιες περιπτώσεις; Πάμε να δούμε τι λέει ο ΚΟΚ.
Αρχικά να αναφέρουμε πως όταν πρόκειται για δρόμο με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, οι οδηγίες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ξεκάθαρες:
Το προσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Kατ’ εξαίρεση, τo προσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν o προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημά του προς την πλευρά αυτήν, αναφέρει το TheStandard.
Τι ισχύει για την προσπέραση από δεξιά σε αυτοκινητόδρομο;
Ας πούμε πως βρισκόμαστε στο εξής σενάριο. Κινούμαστε στην δεξιά λωρίδα από τις τρεις διαθέσιμες με 120 km/h και αρχίζουμε να πλησιάζουμε δύο άλλα οχήματα τα οποία βρίσκονται στην αριστερή και την μεσαία αντίστοιχα, δίπλα δίπλα ή σε πολύ κοντινή απόσταση. Και τα δύο κινούνται με ίδια ταχύτητα, μικρότερη από την δική μας, με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει πλέον πίσω τους. Πολλοί σε τέτοιες ή αντίστοιχες περιπτώσεις θεωρούν πως να τους προσπεράσουμε από δεξιά είναι παράνομο, αλλά κάνουν λάθος!
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις είναι απολύτως νόμιμο το να συνεχίσουμε την πορεία μας, προσπερνώντας τα άλλα δύο οχήματα από την δεξιά λωρίδα. Όπως όλοι γνωρίζουμε κανονικά πρέπει να κινούμαστε πάντα κοντά στο δεξιό άκρο του δρόμου. Όταν όμως βρισκόμαστε σε αυτοκινητόδρομο, τα αυτοκίνητα μπορούν να κινούνται παράλληλα εάν ο δρόμος έχει τουλάχιστον δύο λωρίδες εντός κατοικημένης περιοχής και τουλάχιστον τρεις εκτός.
Πιο συγκεκριμένα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο Άρθρο 17, παράγραφος 8, αναφέρει:
α) Σε μονοδρόμους και oδούς διπλής κατεύθυνσης, που υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιοχές και τρεις εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλοφορία σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς).
β) Στην περίπτωση αυτή, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνον εφόσον δεν προκαλείται κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και δίνεται έγκαιρα προειδοποίηση, σύμφωνα με τo άρθρο 21 παράγραφος 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου.”
Αν δηλαδή κινούμαστε εντός των ορίων ταχύτητας στη δεξιά λωρίδα και πλησιάζουμε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στην μεσαία λωρίδα και κινείται πιο αργά από εμάς, μπορούμε να συνεχίσουμε στην πορεία μας προσπερνώντας το κανονικά.
Τέλος, να σημειωθεί ότι στις περιπτώσεις κίνησης των οχημάτων σε παράλληλες σειρές (στοίχους), oι οδηγοί των βραδυπoρoύντων oχημάτων υπoχρεoύνται να κινoύν αυτά στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που κάποιο αργό όχημα βρίσκεται στην αριστερή ή την μεσαία λωρίδα και κάποιο άλλο προσπεράσει από δεξιά του, τότε το αυτοκίνητο που δέχεται την προσπέραση είναι παράνομο, όπως γράφει το Gocar.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών