Αυτοκίνητο

Πότε η διαφήμιση μπήκε στη Formula 1

tags :
Πότε η διαφήμιση μπήκε στη Formula 1
Η σύγχρονη Formula 1 είναι γεμάτη από εντυπωσιακά λογότυπα χορηγών που κοσμούν τα μονοθέσια και προσελκύουν τα βλέμματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, αυτή η «έκρηξη» χρωμάτων και εμπορικών σημάτων ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 50 χρόνια, με μια μικρή, σχεδόν ξεχασμένη ομάδα από τη Νότια Αφρική: την Team Gunston.
Η Formula 1 δεν ήταν πάντα η διαφημιστική μηχανή που γνωρίζουμε σήμερα. Όταν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 ιδρύθηκε το 1950, οι ομάδες αγωνίζονταν με τα παραδοσιακά χρώματα της χώρας τους.
Για παράδειγμα, τα μονοθέσια της Ιταλίας ήταν κόκκινα, της Γερμανίας λευκά, της Γαλλίας μπλε, ενώ της Μεγάλης Βρετανίας πράσινα.
Όμως, η εμφάνιση της Team Gunston στο Rhodesian Grand Prix του 1967 στην Μπουλαβάγιο της Ζιμπάμπουε έμελλε να φέρει μια αλλαγή.
Η αρχή έγινε το 1968, όταν οι οδηγοί John Love και Sam Tingle έγραψαν ιστορία στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής, με μονοθέσια διακοσμημένα στα χρώματα της καπνοβιομηχανίας Gunston.
Η Gunston, μια νοτιοαφρικανική εταιρεία τσιγάρων, αποφάσισε να διαφημίσει τα προϊόντα της μέσω ενός μοοθεσίου, παρακάμπτοντας τους παραδοσιακούς κανόνες που απαγόρευαν τις εμπορικές χορηγίες πάνω στα μονοθέσια.
Το Brabham BT20 της ομάδας βάφτηκε σε πορτοκαλί και καφέ χρώματα, βασισμένο στο εμπορικό σήμα της Gunston, και όχι σε εθνικά χρώματα.
Έτσι, η Team Gunston έγινε η πρώτη ομάδα της F1 που έφερε εμπορικό λογότυπο πάνω σε μονοθέσιο, δημιουργώντας προηγούμενο.
Μάλιστα, αυτή η κίνηση ήταν πρωτοποριακή για την εποχή και έθεσε τις βάσεις για τη σταδιακή μετατροπή του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε έναν παγκόσμιο διαφημιστικό «χρυσωρυχείο».
Η Team Gunston στελέχωσε τους νοτιοαφρικανούς οδηγούς John Love και Sam Tingle.
Στον πρώτο τους αγώνα, ο Love κέρδισε το Rhodesian Grand Prix, ενώ ο Tingle εγκατέλειψε.
Αυτό το ντεμπούτο τράβηξε την προσοχή της F1 κοινότητας, συμπεριλαμβανομένου του Colin Chapman, ιδιοκτήτη της Lotus (διαβάστε περισσότερα)

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης