Θέμα Boeing προέκυψε στη διαδικασία για την αναβάθμιση των F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμερικανική εταιρία θέλει να μπει «σφήνα» στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16, ενώ η είναι ήδη δρομολογημένο με τη συμμετοχή της Lockheed Martin. Προσφέρει ένα «πολύ δελεαστικό πακέτο» που περιέχει: πρόταση για το σύνολο των 123 μαχητικών με καλύτερους μάλιστα οικονομικούς όρους από ό,τι τα 85 F-16, χρηματoδοτικό πρόγραμμα, μεταχειρισμένα F-15C/D και του «πουλιού το γάλα».
Με βάση το σχέδιο της LOA που υποβλήθηκε στο Κογκρέσο (η περίοδος πιθανών αντιρρήσεων έληξε στις 15 Νοεμβρίου οπότε και είναι πλέον θέμα συζήτησης με την ελληνική πλευρά) δεν τίθεται θέμα για τη συμφωνία με την Lockheed Martin για τα F-16V και την αναβάθμιση των F-16 Block 50.
Η ελληνική πλευρά είναι λογικό να εξετάζει κάθε πιθανή πρόταση, ιδιαίτερα όταν «παίζονται» τόσες εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε καιρούς δύσκολους. Το ΓΕΑ, όμως, έχει ήδη ξεπεράσει αυτή τη φάση με την αποστολή της LOR τον περασμένο Φεβρουάριο, που προκάλεσε και το πρόσφατο σχέδιο LOA.
Τι παρακίνησε, επομένως, την επιστροφή της Boeing στην ελληνική αγορά και μάλιστα (σχεδόν) κατόπιν εορτής; Μήπως τελικά η «σφήνα» δεν είναι παρά κάποια τυχοδιωκτική προσπάθεια που εκπορεύεται περισσότερο από τις «φιλοδοξίες» Ελλήνων επαϊόντων και αντιπροσώπων, αντί για πραγματικά σοβαρή πρόθεση της Boeing; Οι ενδείξεις περί αυτού είναι δυστυχώς πολλές, μη εξαιρουμένου και του δολώματος περί F-15C/D (του αγαπημένου «παιγνιδιού» του ΥΠΕΘΑ).
Καλό είναι να ξεκαθαρίσει άμεσα την κατάσταση το ΥΕΘΑ, δεδομένου ότι η πρόταση απευθύνεται στην πολιτική ηγεσία του και είναι υποχρέωση και καθήκον του υπουργού. Διαφορετικά υπάρχει ο μεγάλος κίνδυνος το όλο πρόγραμμα να μπει σε έναν ατέρμονα κυκεώνα μηχανορραφιών και σκανδαλολογίας, ενώ η Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται τα εκσυγχρονισμένα F-16… ΧΘΕΣ!
www.bankingnews.gr
Με βάση το σχέδιο της LOA που υποβλήθηκε στο Κογκρέσο (η περίοδος πιθανών αντιρρήσεων έληξε στις 15 Νοεμβρίου οπότε και είναι πλέον θέμα συζήτησης με την ελληνική πλευρά) δεν τίθεται θέμα για τη συμφωνία με την Lockheed Martin για τα F-16V και την αναβάθμιση των F-16 Block 50.
Η ελληνική πλευρά είναι λογικό να εξετάζει κάθε πιθανή πρόταση, ιδιαίτερα όταν «παίζονται» τόσες εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε καιρούς δύσκολους. Το ΓΕΑ, όμως, έχει ήδη ξεπεράσει αυτή τη φάση με την αποστολή της LOR τον περασμένο Φεβρουάριο, που προκάλεσε και το πρόσφατο σχέδιο LOA.
Τι παρακίνησε, επομένως, την επιστροφή της Boeing στην ελληνική αγορά και μάλιστα (σχεδόν) κατόπιν εορτής; Μήπως τελικά η «σφήνα» δεν είναι παρά κάποια τυχοδιωκτική προσπάθεια που εκπορεύεται περισσότερο από τις «φιλοδοξίες» Ελλήνων επαϊόντων και αντιπροσώπων, αντί για πραγματικά σοβαρή πρόθεση της Boeing; Οι ενδείξεις περί αυτού είναι δυστυχώς πολλές, μη εξαιρουμένου και του δολώματος περί F-15C/D (του αγαπημένου «παιγνιδιού» του ΥΠΕΘΑ).
Καλό είναι να ξεκαθαρίσει άμεσα την κατάσταση το ΥΕΘΑ, δεδομένου ότι η πρόταση απευθύνεται στην πολιτική ηγεσία του και είναι υποχρέωση και καθήκον του υπουργού. Διαφορετικά υπάρχει ο μεγάλος κίνδυνος το όλο πρόγραμμα να μπει σε έναν ατέρμονα κυκεώνα μηχανορραφιών και σκανδαλολογίας, ενώ η Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται τα εκσυγχρονισμένα F-16… ΧΘΕΣ!
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών