Στον «αέρα»το νέο τουρκικό μη επανδρωμένου αεροσκάφους Aksungur
Η τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία (TAI - Turkish Aerospace Industries) έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο το οποίο εμφανίζει την πρώτη πτήση του νέου μη επανδρωμένου (UAV - Unmanned Aerial Vehicle) αεροσκάφους Aksungur στις 20 Μαρτίου.
Το τουρκικό UAV απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Μουρτέντ και η πτήση του διήρκεσε συνολικά 4 ώρες και 20 λεπτά.
Η TAI ξεκίνησε την ανάπτυξή του -όπως ήταν μέχρι πριν από λίγες ημέρες γνωστό- πρότζεκτ Anka-2 (νυν Aksungur) με απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός νέου UAV με δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου από τον προκάτοχο του Anka-1.
Το UAV δύναται να χρησιμοποιηθεί για ρόλους αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος έχει μήκος 12 μέτρων, ύψος 3 μέτρων και άνοιγμα πτερύγων συνολικού μήκους 24 μέτρων. Κάθε πτέρυγα είναι εξοπλισμένη με μία ενσωματωμένη δεξαμενή καυσίμου και μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρεις πυλώνες ανάρτησης οπλισμού (Hard Points).
Συνεχίζοντας, οι δύο κινητήρες τύπου PD170 της τουρκικής εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI) θα επιτρέπουν στο τουρκικό UAV να απογειώνεται με μέγιστο βάρος (MTOW - Maximum Take off Weight) 3.000 κιλών και ταυτόχρονα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οπλικού φορτίου).
Ακόμη, το αεροσκάφος θα επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 40.000 ποδιών (12.000 μέτρων) και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα για διάστημα άνω των 24 ωρών (μέσου υψομέτρου - μεγάλου βεληνεκούς / medium-altitude long-endurance - MALE UAV).
Παράλληλα, επισημαίνεται πως το UAV διαθέτει σύστημα αυτόματης από/προσγείωσης.
Επιπρόσθετα, το UAV διαθέτει συστήματα επιτήρησης τουρκικής προέλευσης (κύριος κατασκευαστής η εταιρεία Aselsan) καθώς και ένα σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων της Τουρκίας, TURKSAT.
Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις εκθέσεις του έγκυρου ιστοτόπου για θέματα άμυνας Jane's 360, η TAI σχεδιάζει να εντάξει το Aksungur σε γραμμή παραγωγής στις αρχές του επόμενου έτους.
www.bankingnews.gr
Το τουρκικό UAV απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Μουρτέντ και η πτήση του διήρκεσε συνολικά 4 ώρες και 20 λεπτά.
Η TAI ξεκίνησε την ανάπτυξή του -όπως ήταν μέχρι πριν από λίγες ημέρες γνωστό- πρότζεκτ Anka-2 (νυν Aksungur) με απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός νέου UAV με δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου από τον προκάτοχο του Anka-1.
Το UAV δύναται να χρησιμοποιηθεί για ρόλους αναγνώρισης, επιτήρησης και προσβολής χερσαίων στόχων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος έχει μήκος 12 μέτρων, ύψος 3 μέτρων και άνοιγμα πτερύγων συνολικού μήκους 24 μέτρων. Κάθε πτέρυγα είναι εξοπλισμένη με μία ενσωματωμένη δεξαμενή καυσίμου και μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρεις πυλώνες ανάρτησης οπλισμού (Hard Points).
Συνεχίζοντας, οι δύο κινητήρες τύπου PD170 της τουρκικής εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI) θα επιτρέπουν στο τουρκικό UAV να απογειώνεται με μέγιστο βάρος (MTOW - Maximum Take off Weight) 3.000 κιλών και ταυτόχρονα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών (συμπεριλαμβανομένου του οπλικού φορτίου).
Ακόμη, το αεροσκάφος θα επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 40.000 ποδιών (12.000 μέτρων) και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα για διάστημα άνω των 24 ωρών (μέσου υψομέτρου - μεγάλου βεληνεκούς / medium-altitude long-endurance - MALE UAV).
Παράλληλα, επισημαίνεται πως το UAV διαθέτει σύστημα αυτόματης από/προσγείωσης.
Επιπρόσθετα, το UAV διαθέτει συστήματα επιτήρησης τουρκικής προέλευσης (κύριος κατασκευαστής η εταιρεία Aselsan) καθώς και ένα σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων της Τουρκίας, TURKSAT.
Ολοκληρώνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις εκθέσεις του έγκυρου ιστοτόπου για θέματα άμυνας Jane's 360, η TAI σχεδιάζει να εντάξει το Aksungur σε γραμμή παραγωγής στις αρχές του επόμενου έτους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών