Ο Cihat Yaycı που επηρεάζει ιδιαίτερα την καθεστηκυία τάξη στην Τουρκία ως προς τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες αναγνωρίζει ότι τα νησιά έχουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, κάτι που έως πρότινος δεν δεχόταν η Τουρκία
Ο Ναύαρχος εν αποστρατεία Cihat Yaycı, ο δημιουργός της ιδέας της ΑΟΖ μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης και αναγνωρίσιμος στους στρατιωτικούς κύκλους της Τουρκίας αποκαλύπτει την αλήθεια…
«Τα νησιά μπορεί να έχουν υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ.
Ωστόσο, το ζήτημα της κατοχής αυτών των δικαιωμάτων είναι αμφιλεγόμενο.
Τα νησιά Καστελόριζο, Ρόδος, Κάρπαθος και Κάσος βρίσκονται στην τουρκική υφαλοκρηπίδα.
Αυτά τα νησιά απέχουν λιγότερο από 200 μίλια από την ελληνική ηπειρωτική χώρα.
Τα νησιά που βρίσκονται εντός της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας δεν έχουν ξεχωριστά δικαιώματα στην υφαλοκρηπίδα.
Η υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας εκτείνεται έως και 350 μίλια στην Θάλασσα των Νήσων (εννοεί το Αιγαίο Πέλαγος).
Αλλά αυτή είναι μια στενή θάλασσα.
Είμαστε δίκαιοι.
Στον υπολογισμό της υφαλοκρηπίδας, η ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας ενώ εκτείνεται σε βάθος είπαμε να την χωρίσουμε στην μέση με την Ελλάδα, είμαστε δίκαιοι.
Είμαστε μια γη της θάλασσας.
Εδώ και χρόνια, λέμε ότι πρέπει να δημιουργηθεί «Υπουργείο Ναυτιλιακών Υποθέσεων».
Η Τουρκική Προεδρία πρέπει να έχει συμβούλους υπεύθυνους για τη ναυτιλία.
Ο Cihat Yaycı που επηρεάζει ιδιαίτερα την καθεστηκυία τάξη στην Τουρκία ως προς τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες αναγνωρίζει ότι τα νησιά έχουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, κάτι που έως πρότινος με όρους επιχειρηματολογίας δεν δεχόταν η Τουρκία.
Την ίδια στιγμή όμως αναφέρει ότι η ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα που εκτείνεται 200 ναυτικά μίλια δηλαδή 370 χιλιόμετρα καλύπτει τα θαλάσσια δικαιώματα των νησιών όταν βρίσκονται εντός των 200 ναυτικών μιλίων.
Η αναγνώριση αυτή των Τούρκων, αυτομάτως εγείρει ένα ερώτημα.
Το Καστελόριζο απέχει 580 χιλιόμετρα ή 313 μίλια από την ηπειρωτική Ελλάδα, οπότε δεν εμπίπτει στην επικάλυψη της υφαλοκρηπίδας της ηπειρωτικής χώρας, οπότε δίκαια και εύλογα έχει το Καστελόριζο και ΑΟΖ δηλαδή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και υφαλοκρηπίδα.
Η Τουρκία επισήμως αναφέρει ότι το Καστελόριζο ένα νησί 10,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων που απέχει 2,02 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική Τουρκία και 580 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική Ελλάδα δεν μπορεί να έχει ΑΟΖ.
Επίσης η Τουρκία προφανώς για να δικαιολογήσει την ΑΟΖ με την Λιβύη αναφέρει ότι τα νησιά Κάσος, Κάρπαθος βρίσκονται εντός των ορίων των 200 ναυτικών μιλίων της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας της Ελλάδος, οπότε επικαλύπτεται η νησιωτική με την ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα, άρα στην περίπτωση αυτή δεν μπορούν να έχουν ξεχωριστεί υφαλοκρηπίδα.
Επίσης ο στρατιωτικός εν αποστρατεία Deniz Kutluk αναφέρει ότι «η Ελλάδα αναφέρει ότι τα νησιά της στο Αιγαίο μπορούν να δημιουργήσουν μια αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ).
Αλλά εάν το Ηνωμένο Βασίλειο προβεί σε παρόμοιες αξιώσεις, ο Ατλαντικός Ωκεανός θα είναι υπό τον έλεγχο του Ηνωμένου Βασιλείου».
Ο Cihat Yaycı αναφέρει ότι πρέπει η Τουρκία να αποκτήσει αεροπλανοφόρο, είτε είναι μεταχειρισμένο είτε κατασκευασμένο στην Κίνα.
Το επίσημο τουρκικό ναυτικό συμφωνεί μεν αλλά η μόνη προειδοποίηση είναι ότι θα ανακύψουν προβλήματα συντήρησης για την Τουρκία.
Επειδή το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει ακόμη την εμπειρία να διατηρήσει τόσο μεγάλες πλατφόρμες προσγείωσης αεροπλάνων.
Πόσα χρόνια χρειάζεται για να αποκτήσει ο τουρκικός στρατός τέτοια γνώση και πόσος χρόνος εκπαίδευσης των πιλότων θα απαιτηθεί;
«Τα νησιά μπορεί να έχουν υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ.
Ωστόσο, το ζήτημα της κατοχής αυτών των δικαιωμάτων είναι αμφιλεγόμενο.
Τα νησιά Καστελόριζο, Ρόδος, Κάρπαθος και Κάσος βρίσκονται στην τουρκική υφαλοκρηπίδα.
Αυτά τα νησιά απέχουν λιγότερο από 200 μίλια από την ελληνική ηπειρωτική χώρα.
Τα νησιά που βρίσκονται εντός της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας δεν έχουν ξεχωριστά δικαιώματα στην υφαλοκρηπίδα.
Η υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας εκτείνεται έως και 350 μίλια στην Θάλασσα των Νήσων (εννοεί το Αιγαίο Πέλαγος).
Αλλά αυτή είναι μια στενή θάλασσα.
Είμαστε δίκαιοι.
Στον υπολογισμό της υφαλοκρηπίδας, η ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας ενώ εκτείνεται σε βάθος είπαμε να την χωρίσουμε στην μέση με την Ελλάδα, είμαστε δίκαιοι.
Είμαστε μια γη της θάλασσας.
Εδώ και χρόνια, λέμε ότι πρέπει να δημιουργηθεί «Υπουργείο Ναυτιλιακών Υποθέσεων».
Η Τουρκική Προεδρία πρέπει να έχει συμβούλους υπεύθυνους για τη ναυτιλία.
Ο Cihat Yaycı που επηρεάζει ιδιαίτερα την καθεστηκυία τάξη στην Τουρκία ως προς τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες αναγνωρίζει ότι τα νησιά έχουν ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, κάτι που έως πρότινος με όρους επιχειρηματολογίας δεν δεχόταν η Τουρκία.
Την ίδια στιγμή όμως αναφέρει ότι η ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα που εκτείνεται 200 ναυτικά μίλια δηλαδή 370 χιλιόμετρα καλύπτει τα θαλάσσια δικαιώματα των νησιών όταν βρίσκονται εντός των 200 ναυτικών μιλίων.
Η αναγνώριση αυτή των Τούρκων, αυτομάτως εγείρει ένα ερώτημα.
Το Καστελόριζο απέχει 580 χιλιόμετρα ή 313 μίλια από την ηπειρωτική Ελλάδα, οπότε δεν εμπίπτει στην επικάλυψη της υφαλοκρηπίδας της ηπειρωτικής χώρας, οπότε δίκαια και εύλογα έχει το Καστελόριζο και ΑΟΖ δηλαδή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και υφαλοκρηπίδα.
Η Τουρκία επισήμως αναφέρει ότι το Καστελόριζο ένα νησί 10,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων που απέχει 2,02 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική Τουρκία και 580 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική Ελλάδα δεν μπορεί να έχει ΑΟΖ.
Επίσης η Τουρκία προφανώς για να δικαιολογήσει την ΑΟΖ με την Λιβύη αναφέρει ότι τα νησιά Κάσος, Κάρπαθος βρίσκονται εντός των ορίων των 200 ναυτικών μιλίων της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας της Ελλάδος, οπότε επικαλύπτεται η νησιωτική με την ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα, άρα στην περίπτωση αυτή δεν μπορούν να έχουν ξεχωριστεί υφαλοκρηπίδα.
Επίσης ο στρατιωτικός εν αποστρατεία Deniz Kutluk αναφέρει ότι «η Ελλάδα αναφέρει ότι τα νησιά της στο Αιγαίο μπορούν να δημιουργήσουν μια αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ).
Αλλά εάν το Ηνωμένο Βασίλειο προβεί σε παρόμοιες αξιώσεις, ο Ατλαντικός Ωκεανός θα είναι υπό τον έλεγχο του Ηνωμένου Βασιλείου».
Ο Cihat Yaycı αναφέρει ότι πρέπει η Τουρκία να αποκτήσει αεροπλανοφόρο, είτε είναι μεταχειρισμένο είτε κατασκευασμένο στην Κίνα.
Το επίσημο τουρκικό ναυτικό συμφωνεί μεν αλλά η μόνη προειδοποίηση είναι ότι θα ανακύψουν προβλήματα συντήρησης για την Τουρκία.
Επειδή το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει ακόμη την εμπειρία να διατηρήσει τόσο μεγάλες πλατφόρμες προσγείωσης αεροπλάνων.
Πόσα χρόνια χρειάζεται για να αποκτήσει ο τουρκικός στρατός τέτοια γνώση και πόσος χρόνος εκπαίδευσης των πιλότων θα απαιτηθεί;
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών