Τι συμβαίνει και η Τουρκία εμφανίζεται ωσάν να επιδιώκει να υποστεί κυρώσεις;
Γιατί εν μέσω απειλών από την ΕΕ στις 10 και 11 Δεκεμβρίου 2020 η Τουρκία συνεχίζει τις προκλήσεις τόσο στο Ανατολικό Αιγαίο όσο και στην Κύπρο;
Γιατί το Oruc Reis συνεχίζει να βρίσκεται νότια του συμπλέγματος των νησιών του Καστελόριζου περίπου 8 μίλια και να συνεχίζει τις έρευνες έως τις 29 Νοεμβρίου 2020;
Γιατί υπό την απειλή των κυρώσεων από τις ΗΠΑ οι Τούρκοι έκαναν χρήση του αντιαεροπορικού συστήματος S-400;
Γιατί η Τουρκία υπό την απειλή κυρώσεων για τα Βαρώσια συνεχίζει τις προκλήσεις και έως σήμερα έχουν επισκεφθεί 67.000 άνθρωποι την νεκρή ζώνη;
Γιατί η Τουρκία ενεπλάκηκε σε ένα ακόμη επεισόδιο ανοικτά της Λιβύης στο πλαίσιο του προγράμματος Irini όπου δυνάμεις της ΕΕ φυλάσσουν τα θαλάσσια σύνορα και το embargo όπλων στην Λιβύη;
Τι συμβαίνει και η Τουρκία εμφανίζεται ωσάν να επιδιώκει να υποστεί κυρώσεις;
Το τελευταίο διάστημα από ευρωπαίους αξιωματούχους και βεβαίως την Ελλάδα έχουν πυκνώσει οι πιέσεις προς τον Erdogan τον Τούρκο Πρόεδρο και την Τουρκία… αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να επιβληθούν κυρώσεις για την προκλητικότητα των Τούρκων.
Οι εντάσεις έχουν αυξηθεί λόγω της προσπάθειας της Τουρκίας να ερευνήσει θάλασσες που ανήκουν στην ελληνική και κυπριακή δικαιοδοσία αλλά για την Τουρκία είναι αμφισβητούμενες περιοχές.
Είναι προφανές ότι η Τουρκία διεξάγει έρευνες στην ελληνική θαλάσσια δικαιοδοσία για αναζήτηση φυσικού αερίου και μέχρι τώρα έχει ερευνήσει 11,8 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα ελληνικής θαλάσσιας δικαιοδοσίας.
Ήδη το Oruc Reis βρίσκονται 8 μίλια νοτίως του Καστελόριζου.
Την ίδια στιγμή το Barbaros το άλλο ερευνητικό σκάφος της Τουρκίας συνεχίζει να βρίσκεται σταθερά νότια – νοτιοδυτικά της Κύπρου σε μια απόσταση 60 με 70 ναυτικών μιλίων.
Η Τουρκία έχει μια στρατηγική θέλει να έχει λόγο και ρόλο στην ελληνική – για την Τουρκία – αμφισβητούμενη περιοχή νοτίως του Καστελόριζου και ζητάει συνεκμετάλλευση για έρευνες και εξόρυξη στην ζώνη Καστελόριζου έως Κρήτης.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της Κύπρου, όπου οι τουρκοκύπριοι ζητούν δικαιώματα για κοιτάσματα που έχουν ανακαλυφθεί.
Γιατί όμως προκαλεί η Τουρκία;
Η πιθανότερη ερμηνεία είναι ότι η Τουρκία υπολογίζει σε δύο σενάρια.
1)Ότι δεν θα επιβληθούν κυρώσεις καθώς χώρες όπως η Ισπανία, Ιταλία, Ουγγαρία κ.α. δεν θέλουν να επιβληθούν κυρώσεις στην Τουρκία
Επίσης σχεδόν όλες οι πολεμικές βιομηχανίες της ΕΕ επειδή συνεργάζονται με τις αντίστοιχες Τουρκικές δεν θέλουν να επιβληθεί embargo όπλων.
2)Το δεύτερο σενάριο θέλει να επιβάλλονται κάποιες κυρώσεις που όμως δεν θα αποτελέσουν «παραδειγματική τιμωρία» της Τουρκίας.
Το ζήτημα της Τελωνειακής Ένωσης είναι σημαντικό ωστόσο για την Τουρκία και δεν είναι τυχαίο ότι εσχάτως οι Τούρκοι και ο Erdogan έχουν πυκνώσει τις αναφορές τους περί επιθυμίας της Τουρκίας να αποτελέσει μέρος της ΕΕ αλλά και προειδοποιήσεις ότι έως τώρα δεν έχει κάνει πολλά η Ευρώπη για να προσεγγίσει την Τουρκία.
Τι έχει συμβεί με την υπόθεση Irini;
Η ναυτική αποστολή των κρατών της ΕΕ να ελέγξουν το embargo όπλων στην Λιβύη έχει ονομαστεί Irini από το ελληνικό όνομα Ειρήνη.
Πριν λίγες ημέρες δυνάμεις από φρεγάτα και ελικόπτερο ελέγχθηκε πλοίο που έφερε τουρκική σημαία.
Οι τούρκοι αναφέρουν ότι το πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα, δεν παραβίασε τις διαδικασίες.
Με βάση τους κανόνες της ναυσιπλοΐας, όταν ένα πλοίο πλέει σε διεθνή χωρικά ύδατα θεωρείται έδαφος της χώρας με βάση την σημαία που φέρει.
Στις 22 Νοεμβρίου 2020, μια γερμανική φρεγάτα στο πλαίσιο της επιχείρησης της ΕΕ Irini επιβιβάστηκε και επιθεώρησε το τουρκικό εμπορικό φορτηγό πλοίο Roseline A, σε μια κίνηση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την Τουρκία.
Ούτε η Τουρκία ούτε ο καπετάνιος του πλοίου έδωσαν άδεια για την έρευνα με όπλα, η οποία δεν αποκάλυψε παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων, σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις.
Η Τουρκία υποστηρίζει ότι το embargo όπλων στη Λιβύη που βρίσκεται σε εμφύλιο πόλεμο επιβάλλεται κατά τρόπο που ευνοεί τον στρατηγό Khalifa Haftar και τις επιθέσεις του κατά της νόμιμης, αναγνωρισμένης από τον ΟΗΕ Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας (GNA) της Λιβύης.
Στις 17 Νοεμβρίου ο υπουργός Άμυνας της Λιβύης Namroush πρόσθεσε ότι η επιχείρηση για το embargo επικεντρώνεται στα θαλάσσια σύνορα, ενώ αγνοεί τις χερσαίες και αεροπορικές διαδρομές, καθώς οι δυνάμεις του Haftar συνεχίζουν να λαμβάνουν υποστήριξη από άλλες χώρες μέσω οδικών αξόνων.
Η Τουρκία κατηγορεί για προκατάληψη
- Το πλοίο MV Royal Diamond 7, το οποίο μεταφέρει καύσιμα αεροπλάνων από το λιμάνι της Sharjah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), επιθεωρήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου και μεταφέρθηκε σε λιμάνι της ΕΕ, εμποδίζοντας το να φτάσει στη Βεγγάζη της Λιβύης.
- Το φορτηγό πλοίο με σημαία του Παναμά MV Medkon Sinop, που ταξίδευε από την Τουρκία στο λιμάνι της Μισράτα, σταμάτησε από τη γαλλική φρεγάτα Latouche-Treville και αργότερα αφέθηκε να συνεχίσει το δρομολόγιο του.
- Το φορτηγό πλοίο με σημαία της Συρίας, MV Capt Aveda, κατευθυνόταν προς τη Μισράτα, επιθεωρήθηκε από τη γαλλική φρεγάτα Latouche-Treville στις 24 Οκτωβρίου και συνέχισε το δρομολόγιο του.
-Ο MV Serrano με σημαία του Παναμά, με πορεία από την Αλεξάνδρεια προς το Tobruk, επιθεωρήθηκε από την ελληνική φρεγάτα Adrias στις 18 Νοεμβρίου χωρίς να βρεθεί κάτι ύποπτο.
- Το πλοίο με τουρκική σημαία Roseline A, που ταξιδεύει από την Τουρκία προς Misrata, ελέγχθηκε στις 22 Νοεμβρίου από γερμανική φρεγάτα.
Επίσης δεν βρέθηκε κάτι ύποπτο.
www.bankingnews.gr
Γιατί το Oruc Reis συνεχίζει να βρίσκεται νότια του συμπλέγματος των νησιών του Καστελόριζου περίπου 8 μίλια και να συνεχίζει τις έρευνες έως τις 29 Νοεμβρίου 2020;
Γιατί υπό την απειλή των κυρώσεων από τις ΗΠΑ οι Τούρκοι έκαναν χρήση του αντιαεροπορικού συστήματος S-400;
Γιατί η Τουρκία υπό την απειλή κυρώσεων για τα Βαρώσια συνεχίζει τις προκλήσεις και έως σήμερα έχουν επισκεφθεί 67.000 άνθρωποι την νεκρή ζώνη;
Γιατί η Τουρκία ενεπλάκηκε σε ένα ακόμη επεισόδιο ανοικτά της Λιβύης στο πλαίσιο του προγράμματος Irini όπου δυνάμεις της ΕΕ φυλάσσουν τα θαλάσσια σύνορα και το embargo όπλων στην Λιβύη;
Τι συμβαίνει και η Τουρκία εμφανίζεται ωσάν να επιδιώκει να υποστεί κυρώσεις;
Το τελευταίο διάστημα από ευρωπαίους αξιωματούχους και βεβαίως την Ελλάδα έχουν πυκνώσει οι πιέσεις προς τον Erdogan τον Τούρκο Πρόεδρο και την Τουρκία… αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να επιβληθούν κυρώσεις για την προκλητικότητα των Τούρκων.
Οι εντάσεις έχουν αυξηθεί λόγω της προσπάθειας της Τουρκίας να ερευνήσει θάλασσες που ανήκουν στην ελληνική και κυπριακή δικαιοδοσία αλλά για την Τουρκία είναι αμφισβητούμενες περιοχές.
Είναι προφανές ότι η Τουρκία διεξάγει έρευνες στην ελληνική θαλάσσια δικαιοδοσία για αναζήτηση φυσικού αερίου και μέχρι τώρα έχει ερευνήσει 11,8 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα ελληνικής θαλάσσιας δικαιοδοσίας.
Ήδη το Oruc Reis βρίσκονται 8 μίλια νοτίως του Καστελόριζου.
Την ίδια στιγμή το Barbaros το άλλο ερευνητικό σκάφος της Τουρκίας συνεχίζει να βρίσκεται σταθερά νότια – νοτιοδυτικά της Κύπρου σε μια απόσταση 60 με 70 ναυτικών μιλίων.
Η Τουρκία έχει μια στρατηγική θέλει να έχει λόγο και ρόλο στην ελληνική – για την Τουρκία – αμφισβητούμενη περιοχή νοτίως του Καστελόριζου και ζητάει συνεκμετάλλευση για έρευνες και εξόρυξη στην ζώνη Καστελόριζου έως Κρήτης.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της Κύπρου, όπου οι τουρκοκύπριοι ζητούν δικαιώματα για κοιτάσματα που έχουν ανακαλυφθεί.
Γιατί όμως προκαλεί η Τουρκία;
Η πιθανότερη ερμηνεία είναι ότι η Τουρκία υπολογίζει σε δύο σενάρια.
1)Ότι δεν θα επιβληθούν κυρώσεις καθώς χώρες όπως η Ισπανία, Ιταλία, Ουγγαρία κ.α. δεν θέλουν να επιβληθούν κυρώσεις στην Τουρκία
Επίσης σχεδόν όλες οι πολεμικές βιομηχανίες της ΕΕ επειδή συνεργάζονται με τις αντίστοιχες Τουρκικές δεν θέλουν να επιβληθεί embargo όπλων.
2)Το δεύτερο σενάριο θέλει να επιβάλλονται κάποιες κυρώσεις που όμως δεν θα αποτελέσουν «παραδειγματική τιμωρία» της Τουρκίας.
Το ζήτημα της Τελωνειακής Ένωσης είναι σημαντικό ωστόσο για την Τουρκία και δεν είναι τυχαίο ότι εσχάτως οι Τούρκοι και ο Erdogan έχουν πυκνώσει τις αναφορές τους περί επιθυμίας της Τουρκίας να αποτελέσει μέρος της ΕΕ αλλά και προειδοποιήσεις ότι έως τώρα δεν έχει κάνει πολλά η Ευρώπη για να προσεγγίσει την Τουρκία.
Τι έχει συμβεί με την υπόθεση Irini;
Η ναυτική αποστολή των κρατών της ΕΕ να ελέγξουν το embargo όπλων στην Λιβύη έχει ονομαστεί Irini από το ελληνικό όνομα Ειρήνη.
Πριν λίγες ημέρες δυνάμεις από φρεγάτα και ελικόπτερο ελέγχθηκε πλοίο που έφερε τουρκική σημαία.
Οι τούρκοι αναφέρουν ότι το πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα, δεν παραβίασε τις διαδικασίες.
Με βάση τους κανόνες της ναυσιπλοΐας, όταν ένα πλοίο πλέει σε διεθνή χωρικά ύδατα θεωρείται έδαφος της χώρας με βάση την σημαία που φέρει.
Στις 22 Νοεμβρίου 2020, μια γερμανική φρεγάτα στο πλαίσιο της επιχείρησης της ΕΕ Irini επιβιβάστηκε και επιθεώρησε το τουρκικό εμπορικό φορτηγό πλοίο Roseline A, σε μια κίνηση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την Τουρκία.
Ούτε η Τουρκία ούτε ο καπετάνιος του πλοίου έδωσαν άδεια για την έρευνα με όπλα, η οποία δεν αποκάλυψε παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων, σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις.
Η Τουρκία υποστηρίζει ότι το embargo όπλων στη Λιβύη που βρίσκεται σε εμφύλιο πόλεμο επιβάλλεται κατά τρόπο που ευνοεί τον στρατηγό Khalifa Haftar και τις επιθέσεις του κατά της νόμιμης, αναγνωρισμένης από τον ΟΗΕ Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας (GNA) της Λιβύης.
Στις 17 Νοεμβρίου ο υπουργός Άμυνας της Λιβύης Namroush πρόσθεσε ότι η επιχείρηση για το embargo επικεντρώνεται στα θαλάσσια σύνορα, ενώ αγνοεί τις χερσαίες και αεροπορικές διαδρομές, καθώς οι δυνάμεις του Haftar συνεχίζουν να λαμβάνουν υποστήριξη από άλλες χώρες μέσω οδικών αξόνων.
Η Τουρκία κατηγορεί για προκατάληψη
- Το πλοίο MV Royal Diamond 7, το οποίο μεταφέρει καύσιμα αεροπλάνων από το λιμάνι της Sharjah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), επιθεωρήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου και μεταφέρθηκε σε λιμάνι της ΕΕ, εμποδίζοντας το να φτάσει στη Βεγγάζη της Λιβύης.
- Το φορτηγό πλοίο με σημαία του Παναμά MV Medkon Sinop, που ταξίδευε από την Τουρκία στο λιμάνι της Μισράτα, σταμάτησε από τη γαλλική φρεγάτα Latouche-Treville και αργότερα αφέθηκε να συνεχίσει το δρομολόγιο του.
- Το φορτηγό πλοίο με σημαία της Συρίας, MV Capt Aveda, κατευθυνόταν προς τη Μισράτα, επιθεωρήθηκε από τη γαλλική φρεγάτα Latouche-Treville στις 24 Οκτωβρίου και συνέχισε το δρομολόγιο του.
-Ο MV Serrano με σημαία του Παναμά, με πορεία από την Αλεξάνδρεια προς το Tobruk, επιθεωρήθηκε από την ελληνική φρεγάτα Adrias στις 18 Νοεμβρίου χωρίς να βρεθεί κάτι ύποπτο.
- Το πλοίο με τουρκική σημαία Roseline A, που ταξιδεύει από την Τουρκία προς Misrata, ελέγχθηκε στις 22 Νοεμβρίου από γερμανική φρεγάτα.
Επίσης δεν βρέθηκε κάτι ύποπτο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών